Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Розділ II




Який з нижченаведених творів належить Кальдерону:   а б в г
а) «Собака на сіні»;
б) «Життя є сон»;
в) «Фуенте Овехуна»;
г) «Алькальд із Саломеї».
Визначте, прочитавши наведений уривок з твору, його автора та назву: «...я, ведений своєю зіркою, йду вузькою стежкою мандрівного лицарства, заради якого я знехтував житейськими благами, але не честю. Я заступався за принижених, випрямляв кривду, карав зухвальство, перемагав велетнів і топтав чудовиська... Я незмінно прагну до благих цілей, а саме: всім робити добро і нікому не робити зла».   а б в г
а) Лопе де Веґа – «Фуенте Овехуна»;
б) Рабле – «Ґарґантюа та Пантаґрюель»;
в) Сервантес – «Дон Кіхот»;
г) Брант – «Корабель дурнів».
Назвіть драму XVII ст., головний герой котрої є відлюдником:   а б в г
а) «Міщанин-шляхтич»;
б) «Удаваний хворий»;
в) «Тартюф»;
г) «Мізантроп».
Оберіть з нижченаведених варіантів такий, що вірно співвідносить автора та назву твору, котрий йому належить:   а б в г
а) Руссо – «Юлія, або Нова Елоїза»;
б) Дідро – «Манон Леско»;
в) Вольтер – «Сповідь»;
г) Руссо – «Кандід, або Оптимізм».
Хто з письменників зображає мандри не як пізнання фактів та реалій, а як відкриття світу почуттів:   а б в г
а) Філдінг;
б) Дефо;
в) Свіфт;
г) Стерн.
Оберіть з нижченаведених варіантів такий, що вірно співвідносить автора та назву твору, котрий йому належить:   а б в г
а) Філдінґ – «Життя та міркування Трістрама Шенді»;
б) Стерн – «Історія Тома Джонса»;
в) Ґете – «Страждання юного Вертера»;
г) Шіллер – «Юлія, або Нова Елоїза».
Оберіть з нижченаведених варіантів такий, вірно співвідносить героя/героїню з назвою твору:   а б в г
а) «Розбійники» – Вертер;
б) «Фауст» – Гретхен;
в) «Вільгельм Телль» – Юлія;
г) «Емілія Галотті» – Карл Моор.
Назвіть автора, який будує драму на філософемі «життя є сон»:   а б в г
а) Шекспір;
б) Марло;
в) Лопе де Веґа;
г) Кальдерон.
Визначте літературний напрям XVII ст. у Франції, в якому джерелом натхнення для драматургів є героїка класичної античної трагедії:   а б в г
а) реалізм;
б) бароко;
в) класицизм;
г) рококо.
У якій французькій трагедії XVII ст. міститься нова трактовка трагедійного конфлікту , зображеного Евріпідом та Сенекою:   а б в г
а) «Родоґуна»;
б) «Сід»;
в) «Федра»;
г) «Андромаха»;
Пригадайте, який з героїв п’єс Мольєра після отримання «освіти», здивовано відкриває для себе, що весь час розмовляв прозою:   а б в г
а) Тартюф;
б) Орґон;
в) Журден;
г) Дон Жуан.
Визначте письменника XVIII ст., який використав у романі хронотоп «життя людини на острові», що став відправною точкою численних творів, написаних у закладеній ним літературній традиції:   а б в г
а) Свіфт;
б) Вольтер;
в) Дефо;
г) Стерн.
Визначте, хто з письменників ХVІІ ст. звертався до біблійних сюжетів:   а б в г
а) Корнель;
б) Мольєр;
в) Мільтон;
г) Буало.
Кого з нижченазваних письменників XVIII ст. надихає на створення славетного роману історія листування П’єра Абеляра та Елоїзи :   а б в г
а) Філдінґ;        
б) Руссо;
в) Вольтер;
г) Дідро.
Як перекладається слово «бароко»:   а б в г
а) «зразковий , класичний»;
б) «стародавній»;
в) «дивний, химерний»;
г) «просвітлений, пробуджений».
Який з нижченаведених поетів вітає майбутнє людства одою «До Радості»:   а б в г
а) Блейк;
б) Байрон;
в) Шіллер;
г) Парні.
Визначте, прочитавши нижченаведений уривок з твору, його автора та назву: Як буду змушений гукнути: “Спинися мить, прекрасна ти!”- Тоді закуй мене у пута, Тоді я рад на згубу йти Тоді хай дзвін на вмерле звонить, Тоді хай послух твій мине, Годинник стане, стрілку зронить, І безлік поглине мене.   а б в г
а) Байрон – «Паломництво Чайльд Гарольда»;
б) Ґете – «Фауст»;
в) Шіллер – «Розбійники»;
г) Ґете – «Страждання молодого Вертера».
Визначте автора епічної поеми XVII ст., один з головних героїв якої під час роздумів доходить висновку, що «пекло – це він сам»:   а б в г
а) Драйден;
б) Поуп;
в) Мільтон;
г) Джонсон.
Історія про Сіда Кампеадора набула нової інтерпретації в драмі славетного французького драматурга XVII ст.:   а б в г
а) Расіна;
б) Корнеля;
в) Мольєра;
г) Сірано де Бержерака.
Визначте всесвітньовідомого письменника, автора славетного роману, про який сам він, у розмовах з І. П.Еккерманом говорить так: « розбите щастя, перервана діяльність, невдоволені бажання не можна назвати хворобою певного часу, скоріше хворобою окремої людини, і як було б сумно, як не було б часу в житті кожного, коли здається, що «Вертера» написано лише для нього одного»:   а б в г
а) Шіллер;
б) Ґете;
в) Лессінґ;
г) Віланд.
Універсальне значення, що закладено у терміні «бароко», співвідноситься з поняттями:   а б в г
а) дивного, неправильного, екстравагантного
б) чужого, незрозумілого, ворожого
в) відчуття радості, покою, гармонії
г) ясності, завершеності, цільності
Визначте, в якому творі звертається до іспанської теми Мольєр:   а б в г
а) «Сід»;
б) «Нікомед»;
в) «Тартюф»;
г) «Дон Жуан».
Визначте жанр „Самсона-борця” Дж.Мілтона:          
а) трагедія
б) роман а б в г
в) епічна поема
г) трактат на релігійну тему
Визначте автора драматичного твору, з якого взято наступний фрагмент: Які чуття страшні в душі моїй киплять! Кохання там і честь у битві затялися. За батька відплатить – коханої зректися! Любові звіритись – повинність ізламать! Прийшло до вибору – або безчестя чорне, Або страждання необорне. Що маю, Боже, я вчинить? Яка дорога перед мене? Образу лютую простить Чи покарать – отця Хімени! (Переклад М.Рильського)   а б в г
а) Ж.Расін
б) П.Корнель
в) Ж.-Б.Мольєр
г) Ж.Ротру
Визначте основний комплекс ідей Просвітництва:   а б в г
а) висока роль релігії
б) культ розуму й науки
в) тяжіння до ірраціоналізму й містики
г) опора на віру, авторитет, звичай.
Визначте, кому з героїв англійської літератури XVIII ст. належать слова: „Мій батько мав невеликий маєток у Нотінгемширі; я був третій з п’ятьох його синів. На чотирнадцятому році мене віддали до коледжу Еманюеля в Кембріджі, де я пробув три роки і вчився дуже старанно, однак витрати на моє утримання були для батька, чоловіка небагатого (хоч одержував я не бозна-скільки) завеликим тягарем... Невдовзі після повернення з Лейдена я, за рекомендацією мого доброго вчителя містера Бетса, найнявся лікарем на корабель „Ластівка”, де був капітаном Абрагам Пеннел...” (пер. Ю.Лісняка):   а б в г
а) Робінзону Крузо
б) Тому Джонсу
в) Лемюелу Гулліверу
г) Джозефу Ендрюсу
Як звали слугу головного героя роману Л.Стерна „Сентиментальна подорож”:   а б в г
а) П’ятниця
б) Партрідж
в) капрал Трім
г) Ла Флер
За жанром „Робінзон Крузо” Д.Дефо є:   а б в г
а) любовним романом
б) історичною хронікою
в) крутійським романом
г) романом, що тяжіє до притчової структури
Визначте ім’я прийомного батька Тома Джонса, героя однойменного роману Г.Філдінга:   а б в г
а) сквайр Вестерн
б) містер Найтінгейл
в) Томас Олверті
г) лорд Фелламар
Визначте назву твору, з якого наведено текстовий фрагмент: Жив у Вестфалії, в замку пана барона Тундер-тен-тронка, один юнак, якого природа обдарувала найлагіднішою вдачею. Він мав досить тверезу думку і найпростіший розум; тому-то, гадаю, і звали його ***. Старі замкові слуги мали підозру, що він син сестри пана барона та одного доброго й чесного шляхтича-сусіди, за якого ця панна ніяк не схотіла віддатися, бо він міг довести лише сімдесят одно шляхетне покоління. Пан барон був одним з наймогутніших володарів у Вестфалії. Пані баронеса важила майже 350 фунтів і через те зажила великої пошани, її донька Кунігунда, сімнадцяти років, була рожева, свіжа, огрядна і спокуслива. Син барона здавався цілком гідним свого батька. Учитель Панглос був оракулом дому, і малий *** слухав його лекції з по­вним довір'ям, властивим його вікові та вдачі. (Переклад В.Підмогильного)   а б в г
а) «Черниця» Дідро
б) «Сповідь» Руссо
в) «Кандід, або Оптимізм» Вольтера
г) «Мікромегас» Вольтера
Якого з героїв творів Гете Шиллер визначив як „титана почуття”:   а б в г
а) Фауста
б) Вертера
в) Егмонда
г) Вільгельма Мейстера
Основна тема „Розбійників” Шиллера:   а б в г
а) боротьба проти тиранії, насильства, неволі
б) снага до насолоди життям
в) існування людини в суспільстві
г) гра людських пристрастей
Слово „бароко” у португальській мові первісно позначало:   а б в г
а) перламутрова мушля
б) різнобарвні живописні морські камінці
в) перлина неправильної форми
г) регіональний діалект
Визначте провідні формальні риси барокового образу:   а б в г
а) композиційна ясність
б) симетрія
в) гармонійність й цілісність
г) динамізм й антитетичність
Визначте ім’я трагедійної героїні, яка промовляє наведені слова: Дослухай – довго вже мені не говорити... На непорочного твойого Іполита Безстидно глянути насміла я колись. Чуття нестримані, ганебні зайнялись, Що посилає їх за кару божа сила. Енона гріх тяжкий ще тяжчим довершила. Вона боялася, щоб не вгадав твій син Моєї пристрасті – вжахнувся б гірко він – І, бачивши мене знесилену, без тями, Обнесла хитрими й лукавими словами Того, хто ґідний був лиш слави і хвали. Морські тепер її безодні прийняли: Туди втекла вона од гніву господині. І я б могла уже лежати мертва нині, – Меч вірний би поміг мені життя кінчить. Та правду мусила тобі я ознаймить І з чесного ім'я тавро ганебне зняти. Волію довшу я і тяжчу смерть прийняти І каяття гірке допити геть до дна. (Переклад М.Рильського)   а б в г
а) Федра
б) Андромаха
в) Хімена
г) Камілла
Класицизму властиве прагнення до:   а б в г
а) ясності, точності вираження
б) обтяженості стилю витонченими метафорами
в) надмірної експресивності висловлювання
г) створення у художньому мовленні образів-емблем, декоративних та пишних зображувальних засобів
Скільки книг входить до складу епічної поеми Дж.Мілтона „Втрачений рай”:   а б в г
а) 12
б) 3
в) 6
г) 9
Визначте автора класицистичного трактату „Поетичне мистецтво”:   а б в г
а) Ж.Шаплен
б) Ж.Расін
в) Ж.-Б.Мольєр
г) Н.Буало
Характер Доріни, героїні комедії Мольєра „Тартюф”, є втіленням:   а б в г
а) розуму і народної моралі
б) безглуздя й неуцтва
в) наївності, непідозри у діях оточуючих
г) лицемірства
Визначте хронологічні межі доби Просвітництва:   а б в г
а) XVII ст.
б) остання чверть XVIII-XIX ст.
в) XIX ст.
г) кінець XVII-XVIII ст.
Жанр робінзонади передбачає:   а б в г
а) апологію існування людини поза межами життя цивілізації
б) яскраве й достовірне зображення історичних фактів
в) описання пригод й поневірянь крутія
г) любовно-психологічний сюжет
Визначте героя однойменної філософської трагедії, який промовляє наданий монолог: У філософію я вник, До краю всіх наук дійшов — Уже я й лікар, і правник, І, на нещастя, богослов... Ну і до чого ж я довчивсь? Як дурнем був, так і лишивсь. Хоч маю докторське звання І десять років навмання Туди й сюди, навкрив-навкіс Воджу я учнів своїх за ніс,— А серце крається в самого: Не можем знати ми нічого! (Переклад М. Лукаша)   а б в г
а) Мефістофель
б) Фауст
в) Вертер
г) Карл Моор
Визначте, які слова любив повторювати Панглос, учитель заголовного героя повісті Вольтера „Кандід”:   а б в г
а) «нам усім треба обробляти свій сад»
б) «усе до кращого в цьому найкращому з можливих світів»
в) «працюймо, не міркуючи, - це єдиний спосіб зробити життя хоч трохи стерпним»
г) «праця відганяє од нас три великі лиха – нудьгу, розпусту і злидні»
Визначте дійових осіб „Театрального прологу”, що відкриває „Фауст” Гете:   а б в г
а) Мефістофель, Бог, архангели
б) Фауст, Вагнер, Мефістофель
в) Маргарита, Валентин, Фауст
г) директор театру, поет, комік
Ідентифікуйте літературний напрямок ХУІІ ст.. за поетологічними і змістовими ознаками, що наведені нижче: «Бажання протиставити реальності ілюзорний світ мрії, фантазії, утопії; сумнів у всесильності розуму і безмежності пізнання; культ таємниці, загадки; відкриття несподіваних варіантів та варіацій у речах і явищах, часте звертання до теми швидкоплинності життя та приреченості всього земного»:   а б в г
а)реалізм;
б)класицизм;
в) бароко;
г) рококо.
Ідентифікуйте жанр «Втраченого раю» Мільтона»:   а б в г
а) роман;
б)трагедія;
в) епічна поема;
г) памфлет.
Ключовою фразою угоди, що укладають Фауст і Мефістофель, є:   а б в г
а) «Спинися , мить! Прекрасна ти!»;
б) «Я все пізнав і розпізнав»;
в) «У житті тепер я переміг»;
г) «Хоч на сто літ помолодіти».
Правдоподібність романів Д.Дефо створюється завдяки:   а б в г
а) відображенню досвіду автора;
б) написанню у формі щоденника, спогадів, мемуарів;
в) вживанню імен реальних героїв;
г) впливу літератури попередніх часів.
Жанр своїх творів Г.Філдінг визначав як:   а б в г
а) життєві трагедії;
б) комічні епопеї;
в) сучасні поеми;
г) реалістичні романи.
Ідентифікуйте твір, який за своєю поетикою належить до сентименталізму:   а б в г
а) “Історія Тома Джонса, знайди” Філдінга;
б) “Мандри Гуллівера” Свіфта;
в) “Кандід” Вольтера;
г) “Юлія, або Нова Елоїза” Руссо.
Визначте, який з названих нижче творів відноситься до творчості Гете:   а б в г
а) “Кандід”;
б) “Розбійники”;
в) “Страждання молодого Вертера”;
г) “Підступність і кохання”.
Композиція барокового літературного твору передбачає:   а б в г
а) дисгармонійність, екстравагантність структури
б) її простоту і чіткість
в) почуття міри й норми в оформленні фабули
г) єдність, нерозгалуженість сюжетної лінії
Визначте, якому літературному напрямку XVIIІ ст. притаманна наступна жанрова система: “Легка поезія”, що включає і малі ліричні форми і галантно-еротичні поеми; прозові та віршовані чарівні казки; комедія масок; соціально-психологічний роман, в центрі якого – проблеми приватного, інтимного життя особистості.”   а б в г
а) класицизм;
б) рококо;
. в) сентименталізм;
г) передромантизм
Визначте, який з названих нижче творів відноситься до штюрмерського періоду творчості Шіллера:   а б в г
а) “Вільгельм Телль”;
б) “Розбійники”;
в) “Іфігенія в Тавріді”;
г) “Боги Греції”.
Визначте, яка з естетичних категорій провідна для корнелівської драматургії:   а б в г
а) сатиричне;
б) героїчне;
в) трагікомічне;
г) комічне.
Ідентифікуйте героїню класичної трагедії за поданою нижче сюжетною ситуацією: “Як моральна особистість героїня стоїть поза пристрастями і навіть над ними, але як переможена цариця і полонянка вона втягнена у вир чужих пристрастей, що грають її долею й долею її сина.”   а б в г
а) Медея;
б) Андромаха;
в) Федра;
г) Сабіна.
Визначте, в якому творі звертається до іспанської теми Корнель:   а б в г
а) «Сід»;
б) «Нікомед»;
в) «Тартюф»;
г) «Дон Жуан».
Визначте, до якого напрямку XVII ст. за домінуючими ознаками поетики слід віднести роман Гріммельсгаузена “Симпліцій Симпліциссімус”.   а б в г
а) реалізм;
б) бароко;
в) класицизм;
г) маньєризм.
Здійсніть атрибуцію славнозвісного твору XVIIІ ст. за поетологічними особливостями, що містить наведений далі уривок: “Усі події нерозривно пов’язані в цьому найкращому з можливих світів. Бо, зрештою, коли б вас не вигнано здоровими стусанами за ваше кохання до панни Кунігунди, коли б ви не попали до рук інквізиції, коли б ви не виходили пішки всю Америку, коли б ви не прокололи шпагою барона, коли б ви не втратили всіх своїх баранів з доброї країни Ельдорадо, - ви б не їли тут ні цукатів, ні фісташок. - Так, це прекрасно сказано, ...але нам треба працювати в нашім саді.”   а б в г
а) “Кандід” Вольтера;
б) “Трістрам Шенді” Стерна;
в) “Мандри Гуллівера” Свіфта;
г) “Робінзон Крузо” Дефо.
Здійсніть атрибуцію фрагмента славнозвісного роману, виходячи із поетологічних його особливостей: “Король поцікавився, як саме проводять вибори до палати Громад. Він спитав, чи не може нікчемна людина заявитися до будь-якого міста з повним грошей гаманом і примусити виборців оддати їй перевагу перед місцевим жителем – видатним і корисним діячем. Він не міг збагнути, чому всі так домагаються пройти до парламенту.”   а б в г
а) “Мандри Гуллівера” Свіфта;
б) “Історія Тома Джонса, Знайди” Філдінга;
в) “Трістрам Шенді” Стерна;
г) “Робінзон Крузо” Дефо.
Визначте історико-культурну хронологію «літературного ХVII століття»:   а б в г
а) межа ХVI _ XVII століть – 80- 90-ті рр. XVII століття;
б) 1600 – 1700 рр.;
в) перша половина XVII століття;
г) друга половина XVII століття.
Ідентифікуйте літературний напрям ХVII ст., який ґрунтується на розумінні правдоподібності як принципу художньо-словесної творчості, котрий, за визначенням Н.Т.Пахсар’ян, пов’язаний « …з поняттям моральної норми, передбачає, крім етичної та психологічної переконливості, добропорядність та повчальність»:   а б в г
а) класицизм;
б) бароко;
в) маньєризм;
г) проторенесанс.
Визначте героя, «точка зору» якого панує при зображенні райського саду у поемі Мільтона «Втрачений рай» :   а б в г
а) Мессія;
б) Сатана;
в) Адам;
г) Єва.
Вкажіть тип класицистичної трагедії, визначальний для творчості Расіна :   а б в г
а) любовно-психологічна;
б) героїко-політична;
в) «трагедія обманутої довіри»;
г) «трагедія року».
Визначте за поетологічними ознаками, фрагмент з монологу якого героя літератури ХVII ст. наведено нижче: Навіщо? Думаєте, я злякаюсь З рук батькових стріли? На неї сміло Я ждатиму, і оком не моргну. Ну, тату, доведи, що ти стрілець! Не вірить кат, нас хоче погубити, На злість йому стріляй і попади!   а б в г
а) Мефістофель;
б) Франц Моор;
в) Валенштейн;
г) Вальтер Телль.
Визначте, кому з героїв літератури ХVII ст. належить наступний коментар: « Шляхетний пан! Ось що воно значить убратися так, як убираються вельможні особи! А вберися – но по-міщанському, то тебе зроду не назвуть шляхетним паном»:   а б в г
а) Журден;
б) Сганарель;
в) Астольфо;
г) Філоклес.
Вкажіть, хто з романістів ХVIII ст. визначив комічний роман як комічний епос у прозі:   а б в г
а) Дефо;
б) Стерн;
в) Філдінг;
г) Смоллетт.
„Світ-книга, книга - світ” – у руслі становлення якого художнього напряму ХVII ст. поновлюється та переосмислюється ця теза середньовічної естетики?   а б в г
а) бароко
б) рококо
в) неокласицизму
г) класицизму
Вкажіть період розквіту класицистичних тенденцій у мистецтві слова:   а б в г
а) епоха Відродження;
б) XVII століття;
в) ХІХ століття;
г) ХХ століття.
Визначте літературний напрям ХVII ст. за наведеною характеристикою: «[його] філософською основою стає…уявлення про антиномічну структуру світу і людини, про їх дуалізм. Однак традиції середньовічної літератури… співвідносяться з новим розумінням закономірностей буття… [Його] антиномії є вираженням прагнення художньо освоїти суперечливу динаміку реальності…»(Н.Т.Пахсарьян):   а б в г
а) бароко;
б) класицизм;
в) реалізм;
г) сентименталізм.
Визначте героя літератури XVIII ст., якому належить наступний монолог: Мені чужа зарозумілість. Це ж тільки ви з своїм дурним світком Себе вважаєте за цілість. Я ж – часть од часті лиш, що перше всім була, Частинка тої тьми, що світло привела, То світло гордеє, що хочеться йому З одвічних володінь прогнати матір – тьму.   а б в г
а) Карл Моор;
б) Фауст;
в) Вільгельм Телль;
г) Мефістофель.
Який сенс слів Мефістофеля :»Я – тої сили часть, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого»:   а б в г
а) Мефістофель є втіленням недосконалого в житті;
б) Мефістофель уособлює дух діалектичного заперечення, розвитку через боротьбу добра і зла;
в) Мефістофель втілює думку про ницість людини, невіру в її духовний та моральний поступ;
г) в образі Мефістофеля втілено думку про панування у світі темряви та зла, що руйнують людину.
Вкажіть тип класицистичної трагедії, визначальний для творчості Корнеля :   а б в г
а) героїко-політична;
б) «трагедія року»;
в) «трагедія обманутої довіри»;
г) любовно-психологічна.
Ідентифікуйте жанр „Втраченого раю” Мільтона   а б в г
а) роман
б) трагедія
в) епічна поема
г) памфлет
Який з перерахованих літературних напрямків належить літературі XVII ст.?   а б в г
а) сентименталізм
б) бароко
в) рококо
г) передромантизм
Хто з названих поетів належить до літератури класицизму?   а б в г
а) Гюго
б) Ронсар
в) Лафонтен
г) Петрарка
Основними етапами творчості якого драматурга XVII ст.. є „римська” трагедія, а б в г
а) А.Монкретьєна  
б) П.Корнеля
в) Ж.Ротру
г) Ж.Расіна
Ідентифікуйте твір і автора за наступним уривком: „Підвівшись, я роздивився навкруги. Мушу сказати, що жоден краєвид не тішив мені очей більше, як той, що розкинувся переді мною. Вся місцевість здавалася суцільним садом, а обгороджені лани, що майже в кожному з них було сорок квадратних футів, скидалися на квітники. Ці лани чергувалися з лісами, де найвищі дерева, на мою думку, були не більше семи футів заввишки. Ліворуч я бачив місто, що мало вигляд театральної декорації”.   а б в г
а) „Втрачений рай” Д.Мільтона
б) „Подорожі Гулівера” Д.Свіфта
в) „Жак-фаталіст та його хазяїн” Д.Дідро
г) „Робінзон Крузо” Д.Дефо
Який з цих термінів позначає провідний літературний напрямок XVIII ст., характеристику якого наведено далі: „термін є штучним утворенням, похідним від французького слова „мушля”. Витончена, химерної форми мушля стала відповідною емблемою цього мистецтва, і термін, таким чином фіксує певні особливості його стилю: витонченість, мініатюрність, вигадливість, блиск тощо”?   а б в г
а) маньєризм
б) бароко
в) рококо
г) сентименталізм
Вкажіть, який з названих нижче творів належить до класики сентименталізму:   а б в г
а) „Юлія або Нова Елоїза” Ж.-Ж.Руссо
б) „Робінзон Крузо” Д.Дефо
в) „Мандри Гулівера” Д.Свіфта
г) „Історія Тома Джонса, Знайди” Г.Філдінга
В образі Робінзона втілено просвітницьку ідею :   а б в г
а) вільного кохання
б) діяльного ставлення до життя
в) вільного митця
г) споглядального ставлення до життя.
Хто з названих нижче письменників є представником веймарського класицизму?   а б в г
а) Х.М.Віланда
б) Г.А.Бюргер
в) Ф.Шіллер
г) Г.Е.Лессінг
Ідентифікуйте письменника і твір за наданим уривком: У філософію я вник, До краю всіх наук дійшов – Уже я й лікар, і правник, І, на нещастя, богослов... Ну і до чого я довчивсь? Як дурнем був, так і лишивсь. Хоч маю докторське звання І десять років навмання Туди й сюди, навкрив-навкіс Воджу я учнів своїх за ніс, – А серце крається в самого: Не можем знати ми нічого!   а б в г
а) „Втрачений рай” Д.Мільтона
б) „Фауст” Й.Гете
в) „Нічні думи” Е.Юнга
г) „Свобода” Д.Томпсона
Визначте, хто з названих письменників XVII ст.. звертався до біблійних сюжетів?   а б в г
а) П.Корнель
б) Ж.-Б.Мольєр
в) Д.Мільтон
г) Н.Буало
Хто із згадуваних письменників опрацьовував у своїй творчості іспанські сюжети?   а б в г
а) Н.Буало
б) П.Корнель
в) Ж.Расін
г) М. де Скюдері
Який провідний літературний напрям XVII-XVIIІ ст.., що виник у Італії на пізньому етапі розвитку ренесансної культури, має за естетичну домінанту орієнтацію на античний взірець?   а б в г
а) рококо
б) маньєризм
в) класицизм
г) бароко
Для героїв класицистичного напряму характерно:   а б в г
а) домінування однієї провідної риси
б) поєднання різних якостей характеру
в) вируючі пристрасті
г) яскраво виражені національні особливості
Здійсніть атрибуцію наступного уривка: „Після землетрусу, що знищив три чверті Лісабона, тамтешні мудреці не добрали певнішого способу попередити цілковиту руїну, як дати народові прекрасне аутодафе. Коїмбрський університет постановив, що таке видовище, як церемоніальне спалення кількох людей на повільному вогні, є найкращий засіб перешкодити землетрусові. Внаслідок цього схопили одного біскайця, спійманого на тому, що одружився з кумою, та двох португальців, що здирали сало з курчати, коли його їли. Потім, зразу після обіду, схопили доктора Панглоса та його учня..., першого за те, що він говорив, а другого за те, що слухав, схвалюючи...   а б в г
а) „Подорожі Гулівера” Д.Свіфта
б) „Історія Тома Джонса, Знайди” Г.Філдінга
в) „Життя та думки Трістрама Шенді, джентльмена” Л.Стерна
г) „Кандід, або Оптимізм” Вольтера
Із наведеного переліку виберіть представника англійського сентименталістського роману:   а б в г
а) Л.Стерн
б) Д.Свіфт
в) Г.Філдінг
г) Д.Дефо
„Сльозлива комедія”, „серйозна комедія” – до якого напрямку у літературі XVIIІ ст.. відносяться ці жанрові варіації драматургічних творів?   а б в г
а) передромантизму
б) сентименталізму
в) класицизму
г) рококо
За загальними поетологічними ознаками визначте якому твору якого письменника належить даний уривок: “Безперечно, ніщо в світі не робить людину такою бажаною, як любов. Я відчуваю це по Лотті, що не хотіла б мене втратити, та й по дітях, які навіть не являють собі, що якогось дня я б не завітав до них. Сьогодні я прийшов, щоб настроїти Лоттине фортепіано, але так нічого й не зробив, бо малі не відступались від мене, вимагали казки, аж поки сама Лотта не сказала, щоб я задовольнив їхнє бажання...»   а б в г
а) „Історія Тома Джонса, Знайди” Г.Філдінга
б) „Жак-фаталіст та його хазяїн” Д.Дідро
в) „Юлія або Нова Елоїза” Ж.-Ж.Руссо
г) „Страждання молодого Вертера” Й.Гете
Визначте, кому з названих нижче письменників XVIІ ст. належить драма „Життя – це сон”:   а б в г
а) П.Корнелю
б) П.Кальдерону
в) А.Грифіусу
г) Д.Мільтону
Визначте, до якого напрямку XVIІ ст. за домінуючими ознаками поетики слід віднести роман Гріммельсгаузена „Симпліцій Симпліциссімус”:   а б в г
а) реалізм
б) бароко
в) класицизм
г) маньєризм
Який із запропонованих термінів позначає твір, що за класицистичною ієрархією жанрів належав до „низьких”?   а б в г
а) трагедія
б) комедія
в) ода
г) героїчна поема
До жанрової системи якого напрямку літератури належать пасторальна поезія, драматичні пасторалі, пасторальний роман, філософсько-дидактична лірика, комічний роман, трагікомедія, бурлескна поезія?   а б в г
а) реалізму
б) бароко
в) класицизму
г) сентименталізму
Ідентифікуйте твір за наступним уривком: Цю мову, може, вам од мене дивно чути, Але я ангелом ніяк не можу бути. Якщо вас гніває признання це моє, То в вашій ліпоті вина найбільша є. Заледве вбачив я надлюдське це сіяння, Віддав я душу всю під ваше панування. Про ніжний погляд ваш не скажеш у словах: Він хутко геть прогнав з душі моєї страх, Подужав молитви, пости, покутні плачі І повернув до вас бажання всі гарячі Але такі, як ми, кохають і мовчать, І тайн гості чужі ховають під печать. Ми хочемо самі зістатися в шанобі, Тому й страху нема укоханій особі. Хто любить нас, того неслава не торкне, Ми скрити вміємо заласся потайне.   а б в г
а) „Андромаха” Ж.Расіна
б) „Тартюф” Ж.-Б.Мольєра
в) „Горацій” П.Корнеля
г) „Два Созії” Ж.Ротру
До якого художнього напряму можна віднести історико-літературний феномен «готичного роману»:   а б в г
а) передромантизм
б) сентименталізм
в) рококо
г) класицизм
З наведеного переліку виберіть представника англійської «літератури чутливості»:   а б в г
а) Л.Стерн
б) Д.Дефо
в) Г.Філдінг
г) С.Джонсон
З наведеного переліку виокремте зразок епістолярного роману:   а б в г
а) „Черниця” Д.Дідро
б) „Історія Тома Джонса, Знайди” Г.Філдінга
в) „Юлія, або Нова Елоїза” Руссо
г) „Життя та думки Трістрама Шенді, джентльмена” Л.Стерна
З-поміж запропонованих варіантів виберіть творця англійського готичного роману:   а б в г
а) Г.Філдінг
б) А.Поп
в) А.Радкліф
г) С.Річардсон
За загальними поетологічними ознаками визначте автора і твір, з якого узято наступний уривок: Ось тіло вже лежить, а дух втекти готов, Криваву підписку я пред’явити мушу; На жаль, тепер є тисячі відмов, Аби відняти в чорта душу. Агов, скоріш! Наддайте ходу в ноги, Панове прямороги й кривороги, Представники всіх дідькових порідь! Мерщій сюди пекельну пащу пріть.   а б в г
а) „Втрачений рай” Д.Мільтона
б) „Орлеанська діва” Вольтера
в) „Дон Карлос” Ф.Шіллера
г) „Фауст” Й.Гете
Ідентифікуйте героя класичної комедії за наведеним далі фрагментом: “Коли я кажу: “Ніколь, принеси мені мої пантофлі та подай мені мого нічного ковпака”, то це – проза? Далебі, понад сорок років розмовляю я прозою, а мені це ніколи й на думку не спадало; велике, велике вам спасибі, що пояснили.” .   а б в г
а) Сганарель;
б) Журден;
в) Оргон;
г) Арнольф.
Визначте, в якому творі П. Корнель звертається до іспанської теми:   а б в г
а) «Сід»;
б) «Нікомед»;
в) «Медея»;
г) «Горацій».
Визначте, кому з названих нижче письменників XVII ст. належить драма “Життя - це сон”:   а б в г
а) Корнель;
б) Кальдерон;
в) Грифіус;
г) Мільтон.
Визначте, до якого напрямку XVII ст. за домінуючими ознаками поетики слід віднести роман Гріммельсгаузена “Симпліцій Симпліциссімус”.   а б в г
а) реалізм;
б) бароко;
в) класицизм;
г) маньєризм.

Поделиться:

Дата добавления: 2014-12-23; просмотров: 142; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты