![]() КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Метод двійкової розбивки просторуТепер розберемо один спосіб використання методу художника при зображенні просторових сцен, що містять кілька об'єктів або складові об'єкти. Це так званий метод двійкової розбивки простору площинами. Площини, як звичайно, будуть задаватися за допомогою вектора нормалі У кожному вузлі дерева ліве поддерево буде містити грані, відділені площиною, а праве - не відділені. Малювання сцени здійснюється за допомогою рекурсивного алгоритму наступного виду:
Рис. 8.6. Розбивка простору й відповідне йому дерево Побудова площин і дерева в цьому випадку здійснюється "вручну". Для ефективності роботи алгоритму треба прагнути до того, щоб дерево було збалансованим. Якщо якісь грані не вдається відокремити, то їх перетинають площинами й малюють як два об'єкти. Спосіб визначення, по яку сторону площини перебуває спостерігач, а по яку - грань, дуже простий. Параметр площини Алгоритм може застосовуватися не тільки до багатогранників, але й взагалі до будь-якої сцени за умови, що є алгоритм зображення складових її об'єктів. На мал. 8.6 зображена проекція сцени, розбитої вертикальними площинами, і відповідне їй дерево. Положення спостерігача відзначене кружком з буквою Н. При цій точці зору об'єкти будуть зображуватися в послідовності 5, 6, 1, 2, 3, 4.
|