КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Комп’ютерна анімаціяЗагальні положення Розрізняють дві основних області комп’ютерної анімації: · 2D-анімація - традиційна двовимірна анімація; · 3D-анімація - основана на тривимірному комп’ютерному моделюванні об’єктів. В 2D-анімації використовуються традиційні методи покадрової або cel-анімації. Термін cel 3D-анімація починається із створення тривимірних комп’ютерних моделей об’єктів. В типовому тривимірному просторі об’єкти існують як геометричні об’єкти, у яких складові їх ліній мають прив’язку до координат X, Y, Z. В загальному випадку створюється сцена з геометричних об’єктів, що мають грані. Кожна грань являє собою плоский об’єкт з нескінчено малою товщиною. В розпорядженні користувача є також набір типових тривимірних тіл (куля, конус, піраміда), можливість надати об’єм плоским зображенням за допомогою різноманітних прийомів, а також додаткові бібліотеки, що містять детально пророблені об’єкти реального світу. Після цього настає черга поверхневого опису об’єктів. Крім звичайного розфарбування, Після цього виконують розташування джерел світла і камер в тривимірному світі. За допомогою правильного розташування джерел світла можна добитись більш реалістичного вигляду об’єктів тривимірної сцени. Можна також задавати траєкторії переміщення об’єктів, що входять в сцену, або їх складових частин. Головним етапом є візуалізація або рендерінг (rendering) отриманої сцени. Комп’ютер аналізує весь об’єм інформації для кожного кадру, визначає видимість об’єктів, враховує характеристики матеріалів та вплив джерел освітлення на вигляд поверхні, і все це - для кожної грані зображення. В результаті буде отримано послідовність статичних растрових зображень, яка при відтворенні з певною швидкістю створює дуже складну анімацію. В більшості пакетів роботи з тривимірною графікою використовуються наступні режими візуалізації: § Wire Frame - режим дротяного каркаса, в якому при візуалізації об’єкта відображаються § Hidden Wire Frame - режим дротяного каркаса, з видаленням невидимих граней, аналогічний попередньому режиму, за виключенням того, що ребра поверхонь, що закриваються іншими поверхнями і в зв’язку з цим невидимі, не відображаються; § Flat shading - режим обробки площин напівтонів, при цьому колір кожної грані § Gouraud - згладжуюча обробка напівтонів за методом Гуро, при цьому грані всіх об’єктів § Phong - згладжуюча обробка напівтонів за методом Фонга, кращий з методів візуалізації, Крім основних режимів, в розпорядженні користувача є опції для настройки візуалізації, які дозволяють покращити якість зображення: § Anti-aliasing (згладжуваність) - дозволяє за допомогою спеціальних алгоритмів згладити ступінчаті краї границь об’єктів; § Bump maps (карти рельєфу) - дозволяють створювати рельєф на поверхні об’єкту і § Image mapping - дозволяє врахувати вплив властивостей матеріалу на процес розсіювання
|