КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
ПРИМІТКИ. (1) «Нехай не судять донна Берта й сер Мартіно⇐ ПредыдущаяСтр 13 из 13 (1) «Нехай не судять донна Берта й сер Мартіно... » (іг.) - тобто перші зустрічні. (2) 2 книга псалмів, Псл. 31:9. (3) Наприклад, у Середньовіччі. У відповідності з розмежуванням суспільства на два шари - панство і простолюд - існувало аристократичне мистецтво, яке було «умовним» та «ідеалістичним», тобто художнім, і народне мистецтво - реалістичне й сатиричне. (4) Якщо хочеш, щоб я сумував, ти повинен зробити це перший [латин.). (5) Йдеться про ту дійсність, яку людина «проживає», тобто сприймає через власні емоції. Саме емоційно прожита реальність постає як реальна. (6) Ця нова чутливість - дар не тільки власне митців, а й їхньої публіки. Коли я раніше казав, що нове мистецтво - це мистецтво для митців, то під «митцями» я мав на увазі не тільки тих, хто створює таке мистецтво, а й тих, хто здатний сприймати суто художні цінності. (7) «Ультраїзм» (над-образність) - одна з найбільш адекватних назв з усіх створених для позначення нової чутливості. (8) Спробу відмовитись від людських форм можна бачити в деяких роботах Пікассо, але вона знаменно провалилася. (9) До чогось; тут: мета, до якої прагнуть (латин.). (10) Від чогось; тут: висхідний пункт, виток [латин.). (11) Цю містифікацію здійснили дадаїсти. Цікаво ще раз відзначити (див. приміт. 7), що в основі провалів і невдалих експериментів лежить той самий принцип,'що й в самому новому мистецтві,- це є переконливим і значущим доказом цілісності цього руху. (12) «Там, де галасують, немає справжньої науки» (Jr.). (13) «Не оплакувати, не обурюватись, а розуміти» (латин.) (14) Сурбаран, Франсіско - іспанський живописець XVII ст. (1598-1664), відомий як автор багатьох портретів та натюрмортів. (15) Лукас ван Лейден (1489) (?) - (1533) - нідерландський живописець, один з перших західноєвропейських митців, що звернувся до жанрових сцен. (16) Соролла, Хоакін (1863 - 1923) - іспанський живописець, відомий як автор портретів селян та рибалок. (17) Гальдос, Беніто Перес - знаний іспанський письменник кінця XIX ст. (18) «Будь-яке мистецтво відгонить холодом» {фр. ). (19) Причинність і мотивація - це два різних види відносин. Причини якогось стану нашої свідомості відсутні у самому стані, їх [416] потрібно встановити. Але мотив почуття, бажання, віри - це частка самої дії, бо мотивація - тип свідомого зв'язку. (20) Хто про що (латин.); тут: суміш, плутанина. (21) Довершену квітку {фр.). (22) Детальніший аналіз значення творчості Дебюссі для романтичної музики можна знайти у моєму есе «Musicalia». (23) Моран Поль,- французький письменник і дипломат, відомий як автор невеликих прозових творів про життя Європи 20-х років: «Галантна Європа», «Нью-Йорк», «Льюїс та Ірен» та ін. (24) Було б нудно щоразу зазначати в посиланнях, що всі риси, притаманні сучасному мистецтву, слід розуміти як переважні, а не абсолютні. (25) Забороні підлягає усе тіло (лагин.). (26) Див. мою книгу «Тема нашої доби». (27) Ненависть до професії (латин.). (28) Було б цікаво проаналізувати з погляду психології механізм негативного впливу минулого на сьогодення. Одна причина очевидна: нудьга. Звичайне повторення стилю притуплює і стомлює почуття. У книзі «Основні стилі в історії мистецтва» Вельфін згадує про силу нудьги, яка ще раз мобілізувала мистецтво і змусила його перевтілитися. Те саме, але значно більшою мірою, стосується літератури. Ще Ціцерон слугувався фразою «latinae loqui» в розумінні «мовити латиною», але вже у V ст. Аполлінарій Сидоній казав «latia-liter insusurrae». Протягом багатьох століть те саме виголошувалось тими самими словами.
|