КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Методи синтезу звукуІснують такі методи синтезу звуку: 1. Аддитивний (additive). Оснований на твердженні Фур’є про те, що довільне періодичне 2. Різніцевий (subtractive). Ідеологічно протилежний першому. В основу покладена генерація синтезу в цьому методі служать керовані фільтри: резонансний (смуговий) - із змінним положенням і шириною смуги пропускання (band) і фільтр нижніх частот (ФНЧ) із змінною частотою зріза (cutoff). Для кожного фільтра також регулюється добротність (Q) - крутизна підйому або спаду на резонансній частоті. Переваги методу - відносно проста реалізація і досить широкий діапазон синтезованих звуків. На цьому методі побудовано багато студійних та концертних синтезаторів (типовий представник - Moog). Недолік - для синтезу звуків із складним спектром потрібна велика кількість керованих фільтрів, які досить складні та дорогі. 3. Частотно-модуляційний (frequency modulation, FM). В основу покладено взаємну модуляцію по частоті між декількома синусоїдальними генераторами. Кожний з таких В звукових платах найчастіше застосовується двохоператорний (OPL2) та деколи чотирьохоператорний (OPL3) синтез. Більшість плат підтримує режим OPL3, але стандартне програмне забезпечення для сумісності забезпечує роботу в режимі OPL2. Схема з’єднання операторів (алгоритм) і параметри кожного оператора (частота, амплітуда і закон їх зміни в часі) визначають тембр звучання. Число операторів і схема керування ними задають максимальну кількість синтезованих тембрів. Цей метод має свої переваги: немає необхідності завчасно записувати звуки інструментів і зберігати цю інформацію в ПЗП на платі; різноманітність отриманих звучань дуже велика, легко повторити тембр на різних платах із сумісними синтезаторами. Недоліки метода: важко забезпечити досить благозвучний тембр в усьому діапазоні звучань; імітація звучань реальних інструментів досить груба; складно організувати тонке керування операторами, в зв’язку з чим в звукових платах використовується дуже спрощена схема з невеликим діапазоном можливих звучань. Завдяки простоті цифрової реалізації метод отримав широке розповсюдження в студійній звуків, отриманих з його допомогою, являє собою шумоподібні коливання, і достатньо різних звукових ефектів, недосяжних в інших методах прийнятної складності. 4. Самплерний (sample – виборка, зоазок). В цьому методі записується реальне звучання (сампл), яке потім в потрібний момент відтворюється. Для отримання звуків різної висоти відтворення прискорюється або уповільнюється, при незмінній швидкості виборки застосовується розрахунок проміжних значень відліків (інтерполяція). Для того, щоби тембр звуку при зсуві висоти не мінявся надто сильно, використовується декілька записів звучання через визначені інтервали (як правило, через одну-дві октави). В ранніх самплерних синтезаторах звуки буквально записувались на магнітофон, а в сучасних застосовується цифровий запис звуку. Метод дозволяє отримати скільки завгодно точну подібність звучання реального Для зменшення потрібного об’єму пам’яті застосовується зациклювання сампла (looping). В Насправді цей метод неможна з повним правом називати синтезом - це скоріше метод запису-відтворення. Однак в сучасних синтезаторах на його основі відтворюваний звук можна піддавати різній обробці - модуляції, фільтруванню, додаванню нових гармонік, звукових ефектів, в результаті чого звук може набувати зовсім новий тембр, іноді зовсім не подібний на попередній. В результаті отримується комбінація трьох основних методів синтезу, де в якості основного сигналу використовується вихідне звучання. Типовий представник цього класу синтезаторів - E-mu Proteus. 5. Таблично-хвильовий (wave table, WT). Різновид самплерного методу, коли записується не Основна проблема цього методу - в складності спряження різних фаз одна з іншою, щоби переходи не сприймались на слух і звучання було цільним та неперервним. Тому синтезатори цього класу досить рідкісні та дорогі. Цей метод також використовується в синтезаторах звукових карт персональних комп’ютерів, однак його можливості там сильно урізані. Зокрема, майже ніде не застосовують складання звуку з декількох фаз, зводячи цей метод до простого самплерного, хоча майже всюди є можливість паралельного відтворення більше одного сампла всередині однієї ноти. Інструменти з малою тривалістю звучання звичайно записуються повністю, а для решти може записуватись початок/кінець звучання та невелика “середня” частина, яка потім програється в циклі на протязі певного часу. В складних синтезаторах використовується паралельне програвання декількох самплів на одну ноту і додаткова обробка звуку (модуляція, фільтрування, різні “оживляючі” ефекти та ін.). Більшість карт містить вбудований набір інструментів в ПЗП, деякі плати дозволяють додатково завантажувати власні інструменти в ОЗП плати. Деякі моделі PCI-карт дозволяють використовувати для завантаження інструментів загальне ОЗП комп’ютера (UMA, Unified Memory Architecture, уніфікована архітектура пам’яті). 6. Метод фізичного моделювання (physical modelling). Полягає в моделюванні фізичних WaveGuide-технологія, що активно розробляється в Стенфордському університеті і З усіх вищеперерахованих методів синтезу звуку в звукових платах переважно використовуються тільки таблично-хвильовий WT та частотно-модуляційний FM методи.
|