КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
ЗМІСТ РОБОЧОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2
| ||||||||
Українська література 10-х років ХХ ст. Леся Українка Життєвий і творчий шлях. Поезії: „Contra spem spero!”, „І все-таки до тебе думка лине...”, „Стояла я і слухала весну”, „Все, все покинуть, до тебе полинуть...” Життєві ідеали та громадянська позиція поетеси у віршах „Contra spem spero!”, „І все-таки до тебе думка лине...”, символічність та романтичність образів, багатство тропіки; утвердження духовної цінності високих почуттів у віршах інтимної лірики „Все, все покинуть, до тебе полинуть...” та „Стояла я і слухала весну...” Драма-феєрія „Лісова пісня”: фольклорно-мiфологічна основа сюжету; символічність образу Мавки як уособлення духовності й краси; неможливість поєднання високої духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша; природа і людина у творі; конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі, дійсністю і мрією; роль пейзажів у творі. ТЛ: неоромантизм, драма-феєрія. | Урок засвоєння нових знань Семінар Вивчити напам’ять: “Contra spem spero!”; уривок із “Лісової пісні”. | 1. Бетко І. Біблія як джерело ідей у творчості Лесі Українки // Слово і час. - 1991. - № 3. 2. Бойко Ю. Естетичні погляди Лесі Українки та її стильові шукання // Бойко Ю. Вибр. праці. - К., 1992. 3. Борисюк Т. "Лісова пісня" Лесі Українки і "Затоплений дзвін" Гергар-та Гауптмана // Слово і час. - 1990. - № 3. Музика П. Чайковського, Ф. Шопена, Р. Шумана, Бетховена — улюблених композиторів Лесі Українки. Живопис І. Айвазовського, О. Мурашка, який любила Леся Українка. Художній фільм „Лісова пісня” | |||||||
Микола Вороний Загальний огляд творчості поета. Поезії: „Іванові Франкові”, „Блакитна Панна”, „Інфанта”: ідейний зміст і художні особливості поезій (мотив необхідності для поета бути “цілим чоловіком” (“Іванові Франкові”), єдність краси природи і мистецтва (“Блакитна Панна”), узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр вірша (“Інфанта”). ТЛ: символізм. | Урок засвоєння нових знань Для додаткового опрацювання за бажанням студента: вивчити напам’ять поезію “Блакитна Панна”. | 1. Білецький О. Микола Вороний: (критико-біографічний нарис) // Микола Вороний. Поезії. - К., 1929. 2. Вервес Г: Поет повертається на батьківщину // Вороний М. Твори. - К., 1989. 3. Вервес Г. Микола Вороний // Вороний М. Поезії. Переклади. Критика. Публіцистика. - К., 1996. Вплив французь-кого (Ш. Бодлер, А.Рембо, П.Верлен) і російського (К. Бальмонт, О. Блок, В. Брюсов) символізму на творчість Миколи Вороного. | |||||||
Олександр Олесь (О.Кандиба) Загальний огляд творчості поета. Поезії: „З журбою радість обнялась...”, „Чари ночі”, „О слово рідне! Орле скутий!..”: неоромантичні, символістські тенденції у творчості: музичність, звукова виразність поезій, майстерність у відтворенні настрою і почуття („Чари ночі”), експресивність патріотичних почуттів (“О слово рідне! Орле скутий!..”, „З журбою радість обнялась...”). | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять«Чари ночі». | 1. Єфремов С. На початку нового віку: Олесь // Єфремов С. Історія українського письменства. - К., 1995. 2. Зеров М. Від Куліша до Винниченка: Поезія Олеся і спроба нового її трактування // Зеров М. Твори: У 2 т. - К., 1990. - Т. 1. Перегуки з творчістю Дж. Байрона, П. Б. Шеллі, М. Метерлінка. | |||||||
Володимир Винниченко Загальний огляд життя і творчості, громадської та політичної діяльності. Оповідання ”Малорос-європеєць”- сатира на буржуазну, міщанську сутність українського лібералізму. Новела "Момент". Поєднання в ній реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить - частинка вічності тощо). Особливість композиції. Напруженість сюжету. Образ Панни - втілення ідеї вічної жіночності, краси. Спостереження за внутрішніми відчуттями героя-оповідача. ТЛ: неореалізм. | Урок засвоєння нових знань | 1. ПоданО., Дем'янів-ська Л. Володимир Вин-ниченко: Життя, діяльність, творчість. - К., 1996. 2. Жулинський М. Володимир Винниченко // Слово і доля - К., 2002. 3. Історія української літератури XX століття. - К., 1993, 1998. - Кн.1. 4. Слабошпицький М. Письменник світового масштабу: Штрихи до портрета Володимира Винниченка // УМЛШ (Дивослово). - 1990. -№ 2. Науково-фантастичний роман у світовій літературі (О. Толстой, Г. Уеллс, Р. Бредбері, С. Лем) і “Сонячна машина” В. Винниченка. | |||||||
Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
Тематичне оцінювання | |||||||||
6 | УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 20—30-х років ХХ ст. Вступ. Загальний огляд: „українське Відродження”- унікальне культурно-соціальне явище 20-х років ХХ ст.; літературний процес (стильові течії, літературні угрупування, ідейно-тематичне спрямування літератури); літературна дискусія та участь у ній ідеологів модернізму та соцреалізму. Поняття про „розстріляне Відродження” ТЛ: „розстріляне Відродження”. | Урок засвоєння нових знань | 1. Історія україн-ської літератури XX ст. - К., 1993, 1998. 2. Луцький Ю. Літературна полі-тика в Радянській Україні. 1917-1934. - К., 2000. 3. Костенко Л. Геній в умовах за-блокованої культу-ри // Літ.Україна. - 1991..- 26 верес. 4. Жулинський М. Слово і доля. - К., 2002. | ||||||
Поезія 20-30-х років Павло Тичина. Загальний огляд творчості поета. Поезії: „Арфами, арфами...”, „Пам’яті тридцяти”, „Гей, вдарте в струни, кобзарі...”: емоційні переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів; оптимістично-трагедійні настрої ліричного героя. Для додаткового опрацювання за бажанням студента: „О панно Інно...”, „Ви знаєте, як липа шелестить...”: глибокий ліризм, висока художність, психологічна заглибленість поетичних творів. ТЛ: кларнетизм. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять: одну з поезій (за вибором викладача). | 1. Загребельний П. Кларнети ніжності // Неложними устами. -К., 1981. 2. Тельнюк С. Молодий я, моло-дий... - К., 1990. 3. Маланюк Є. Павло Тичина. Фра-гмент із ст. "Напровесні" //Літ.Україна. -1992. - 14 трав. 4. Стус В. Феномен доби: (Сходження на Голгофу слави). - К., 1993. Тв. художників Ф.Кричевського, М. Жука, К.Білокур. Малярські роботи П.Тичини. Музичні твори П. Синиці, Г. Ляшенка та ін. на слова П. Тичини. | |||||||
М.Рильський. Загальний огляд творчості поета. Поезії: “Коли усе в тумані життєвому...”, “Солодкий світ!..”, “Запахла осінь в’ялим тютюном...”, «Слово про рідну матір»: мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі людини, звеличення любові до рідного краю. ТЛ:філософічність художнього твору. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять: одну з поезій (за рекомендацією викладача). | 1. Зеров М. Літературний шлях Максима Рильського // Зеров М. Твори: У 2 т. - К., 1990. - Т.2. 2. Лавріненко Ю. Лірика і ліричний епос Макси-ма Рильського // Україн-ське слово: Хрестома-тія - К.,1994, 2001. 3. Ільєнко І. Жага: Труди і дні Максима Рильського. - К.,1995. 4. Новиченко Л. Поетичний світ Максима Рильського. - Кн V 1910-1941; Кн.2: 1941-1964. - К., 1980, 1993. Традиції А. Рембо, П. Верлена у творчості М.Рильського. | |||||||
Володимир Сосюра. Загальний огляд творчості поета. Інтимна лірика В Сосюри – одна з центральних ідейно-тематичних ліній творчості поета („Білі акації будуть цвісти”, „Васильки”). „Любіть Україну” : драматична доля твору; звеличення образу України у вірші. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять: одну з поезій (за рекомендацією викладача). | ||||||||
Євген Плужник. Загальний огляд творчості. Поезії: “Для вас, історики майбутні...”, “Вчись у природи творчого спокою...” ТЛ: поняття про ліричного героя. | Урок засвоєння нових знань | Імпресіонізм в українському живописі 10— 20-х років XX ст. (П. Нілус, Д. Бурлюк, М. Бурачек О. Мурашко та ін.). | |||||||
Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
12 | Проза 20-30-х років. Загальний огляд: нові теми, проблеми, часткова ідеологічна заангажованість. Григорій Косинка . Оповідання: “На золотих богів”, “Мати”: трагедія українського народу у вирі братовбивчої громадянської війни; гуманістичне звучання творів. ТЛ: поглиблення поняття про імпресіонізм. | Урок засвоєння нових знань | 1. Косинка Г. Фавст: Оповідання // Прапор. - 1990. -N1. 2. Рильський М. Слово Косинки // Косинка Г.Серце: Новели. -К., 1967. 3. Наєнко М. Григорій Косинка //Українське слово: Хрестоматія. - К., 1994. - Кн.2. 4. Кавун Л. Психологізм як елемент поетики новел Григорія Косинки // УМЛШ(Дивослово). -1993. - № 2. | ||||||
Микола Хвильовий . Загальний огляд творчості. Новела „Мати” – психологічний твір про життєвий вибір людини за екстремальних обставин, про недопустимість підміни моральних цінностей псевдо ідеалами, протест проти ідеологічного фанатизму. | Урок засвоєння нових знань | 1. Шерех Ю. Хви-льовий без політики // Березіль. - 1991. - № 9. 2. Плющ Л. Про запахи слів Хвильо-вого // Сучасність. - 1987. - №7-8. 3. Шевчук В. Драма Миколи Хвильового // Слово і час. - 1994. -№ 2. Художній фільм „Санаторійна зона”. | |||||||
Юрій Яновський. Загальний огляд творчості. Новели “Подвійне коло”, “Шаланда в морі” (з роману „Вершники”): історична правда та художні узагальнення; проблеми протиставлення загальнолюдських вартостей класовій ідеології, розпаду роду й родини як трагедії народу. Для додаткового опрацювання за бажанням студента: прочитати новелу “Дитинство”: фольклорні джерела новели, відображення української звичаєвості у ній; філософський підтекст твору; духовна краса людини як умова гармонізації світу. ТЛ: роман у новелах. | Урок засвоєння нових знань | 1.Яновський Ю. Чотири шаблі: Романи. Оповідання. - К., 1990. 2. Лист у вічність: Спогади про Юрія Яновського. - К., 1980. 3. Осровський Г. Все, що залишилось. // Віт-чизна. - 1993. - № 3-4. 4. Панченко В. Юрій Яновський: Життя і творчість. - К., 1988 Спорідненість новел Ю. Яновського з поетикою українського народного епосу | ||||||||
Валер’ян Підмогильний. Загальні зауваження до творчого доробку письменника. Роман „Місто”(оглядово): мотив підкорення людиною міста, ідея самоствердження, інтерпретовані на національному матеріалі; сучасне прочитання твору. | Урок засвоєння нових знань | 1. Підмогильний В. Оповідання.Повість. Романи. - К., 1991. 2. Мельник В. Суворий аналітик доби: Валер'ян Підмогильний в ідей- но-естетичному контексті української прози першої половини XX ст. - К., 1994. 3. Шевчук В. Полинова зоря Валер'яна Підмо-гильного // УМЛШ (Дивосл.). - 1991. - № 2. 4. Мовчан Р. Проза В. Підмогильного: Доля. Людина. Стиль // Дивосл..- 2000. - № 1; Український модерн. роман: "Місто", "Невеличі // Дивослово. - 2001. - № 2. Вплив творів Г. Фло-бера, Бальзака на творчість В. П. | ||||||||
Остап Вишня (П. Губенко) Загальний огляд творчості. Усмішки “Моя автобіографія”, „Зенітка”, „Як варити і їсти суп із дикої качки”, “Бенгальський тигр”: життєвий оптимізм, любов до природи та людини, м’який гумор як риси індивідуального стилю Остапа Вишні. Для додаткового опрацювання за бажанням студента: “Отак і пишу”, “Сом”: життєвий оптимізм, любов до природи та людини, м’який гумор як риси індивідуального стилю Остапа Вишні. ТЛ: усмішка; види комічного. | Урок засвоєння нових знань | Гумористичні твори С. Руданського, Л. Глiбова, В. Самійленка. | ||||||||
Робота над визначеними викладачем темами | ||||||||||
Драматургія 20- 30р.р. ХХст. (загальний огляд). Микола Куліш.Загальний огляд творчості. П’єса „Мина Мазайло”:гостра сатира на новітніх міщан, що втратили глибинні знання вікових традицій народу, його культури, мови, поваги до них. | Урок засвоєння нових знань | Зарубіжний театр 20—30-х років 1. Шерех Ю. "Шоста симфонія" Миколи Куліша // Куліш М. Твори: У 2 т. - К., 1990. - Т.2. 2. Куліш А. Спогади про Миколу Куліша // Там само. 3. Панченко В. Арки і шибениці: (Драма-тургія Миколи Ку-ліша). - Кіровоград, 1997; Панченко В. Урок літератури. - Кіровоград, 2000. | ||||||||
Українська література за межами України Література в Західній Україні (до 1939 р.): Богдан-Ігор А н т о н и ч (1909-1937) "Автопортрет", "Вишні", "Зелена євангелія", "Дороги", "Різдво" Особливості світобачення. Загальна характеристика творчості (зб."Привітання життя", "Три перстені", "Книга Лева", "Зелена євангелія"), її аполітичність, метафорич-ність, наскрізна життєствердність. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими. "Автопортрет"-мотив самоусвідом-лення, самопізнання. Поетичне кредо митця. "Вишні"– використання традиційних народнопісенних тропів як сим-волів національної свідомості. Роздуми про джерела своєї творчості. Одухотвореність світосприймання. "Зелена євангелія"- нерозривна єдність природи і людини. Мотив насолоди життям, радості життя. Ідея життєствердження. Пейзаж крізь призму чуттє-вого сприймання ліричного героя. Лемківська кон-кретика як джерело образних асоціацій. "Дороги"- символіка образів поезії. Ліричний гімн молодості, майбутньому, життю. "Різдво"- поєднання язичницьких і християнських мотивів. Роздуми над поезією Антонича. | Урок засвоєння нових знань | Західна Україна до 1939 року (історія України). 1. Весни розспіваної князь: Слово про Антонича. - К., 1989. 2. Ільницький М. Богдан-Ігор Антонич: Літературний портрет. - К., 1991. 3. Новикова М. Міфосвіт Антонича // Сучасність. - 1992. -№ 9. 4. Жулинський М. Богдан-Ігор Антонич // Слово і доля. - К., 2002; "Хто ж потребує слів твоїх?" // Дивослово. - 1998. -№11. | ||||||||
Робота над визначеними викладачем темами | ||||||||||
Еміграційна література Організація МУР, „празька поетична школа” української поезії (оглядово) Євген Маланюк (стисло про письменника). Поезії: “Під чужим небом”, “Істотне”, “Стилет чи стилос?..”, “Земна мадонна”: художнє осмислення життєвих проблем, ностальгічні мотиви, філософічність поезій. | Урок засвоєння нових знань | Еміграція українців за кордон у 20-40-і роки (історія України) 1. Войчишин Ю. "Ярий крик і біль тужавий...": Поетична особистість Євгена Маланюка. - К., 1993. | ||||||||
Олег Ольжич (стисло про письменника). Поезії:“Господь багатий нас благословив...”, “Захочеш — і будеш” (із циклу “Незнаному воякові”). | Урок засвоєння нових знань | Відомості про ОУН, Україна в період Другої світової війни (історія України). | ||||||||
Олена Теліга (стисло про письменницю). Поезії: “Сучасникам”, “Радість”, “Пломінний день”:українські національні герої, лицарі духу, виховані за межами України; романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетний патріотизм, висловлені образним словом; моральний заповіт нащадкам. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять:вірш Олега Ольжича або Олени Теліги (за порадою викладача). | |||||||||
Робота над визначеними викладачем темами | ||||||||||
Підсумкове заняття | Урок узагальнення і систематизації знань | |||||||||
Всього годин | ||||||||||
Викладач | ||||||||||
3 семестр | ||||||||||
1. | Українська література 40-50-х років ХХ ст. Загальні зауваження до характеристики літературного процесу Олександр Довженко. Загальний огляд творчості. Кіноповість „Україна в огні”: відобра-ження у творі найтрагічніших сторінок історії вітчизняної війни в Україні; уособлення долі українського народу в образах родини Запорожців; жанрова специфіка твору. Кіноповість„Зачарована Десна”: автобіографічна основа; особливості оповіді; символічність назви; відображення в головних образах національного менталітету; морально-етичні проблеми твору; жанрова специфіка. ТЛ: кіноповість. | - - | Урок засвоєння нових знань | 1. Довженко і світ: Творчість О.П.Дов-женка в контексті світової культури. - К., 1984. 2. Кошелівець І. Олександр Довжен-ко: Спроба творчої біографії. - Мюнхен, 1980. 3. Дончик В. Олександр Довжен-ко // Історія української літера-тури XX століття. - К., 1994. - Кн.2. 4. Мовчан Р. Олександр Довжен-ко // Мовчан Р. Українська проза XX століття в іменах. - К., 1997. 5. Корогодський Р. Довженко в полоні: Розвідки та есеї про майстра. - К., 2000. 6.Художні та документальні фільми О.Довженка. | ||||||
2. | Українська література за межами України І.Багряний (І. Лозов’яга).Загальний огляд творчого шляху. Роман„Тигролови”(скорочено): проблематика твору, характеристика образів. ТЛ:поняття про пригодницький роман | Урок засвоєння нових знань | 1. Багряний І. Під знаком Скорпіона: 3 творчої спадщини письменника: Пое-зія, проза, публі-цистика. - К., 1994. 2. Костюк Г. Іван Багряний: Сторінки спогадів // УМЛШ (Дивослово). - 1993. - № 10. 3. Череватенко Л. Ходи тільки по лінії найбільшого опору і ти пізнаєш світ //Дніпро. - 1990. - № 12. 4. Художній фільм „Тигролови” | |||||||
3. | Василь Барка (В.Очерет). Загальний огляд творчості. Роман“Жовтий князь” (оглядово): історична основа твору, реалістичне змалювання трагедії голодомору, утвердження високого духовного потенціалу українців, їх здатності до саможертовності заради ближнього; гуманістичне звучання твору; образи-символи на означення добра і зла. | Урок засвоєння нових знань | 1. Барка В. Автобіо-графія // Українське слово: Хрестоматія. - К., 1994. - Кн.2. 2. Жулинський М. Він - із подвижників Бо-жих: Із розмови Ми-коли Жулинського з Василем Баркою // Літ. Україна. - 1998. - 20 серп. 3.Художній фільм „Голод ” (за мотивами роману Василя Барки). | |||||||
4. | Улас Самчук. Роман„Марія” (оглядово або скорочено – за вибором викладача) . Загальний огляд творчості письменника;активна участь у літературному процесі української діаспори. „Марія” – перший в українській літературі художній твір про насильницьку колективізацію, про нещадне винищення справжніх трудівників землі, страшний голодомор 1933 року. | Урок засвоєння нових знань | 1. Історія української літератури XX ст.: У 2 кн. - К., 1993, 1998. 2. Мовчан P. Українська проза XX століття в іменах. - К., 1997. | |||||||
5. | Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Вступ. Українська література у другій половині ХХ ст. Загальні зауваження до характеристики літературного процесу | Україна у другій половині ХХ ст. (історія України) | |||||||||
6. | Поети-шістдесятники(загальна характеристика культурологічного явища „шістдесятництва”). Василь Симоненко.Загальний огляд творчості письменника. Поезії:„Лебеді материнства”, „Задивляюсь у твої зіниці...”, „Є тисячі доріг...”,„Ікс плюс ігрек”, „Ну скажи, хіба не фантастично...”(або інші поезії за вибором викладача): „Лебеді материнства”, „Задивляюсь у твої зіниці...”, „Є тисячі доріг...”: вияв щирого патріотизму, синівської любові до Вітчизни як громадянський вибір ліричного героя. „Ікс плюс ігрек”, „Ну скажи, хіба не фантастично...”: краса інтимних почуттів, любовних переживань ліричного героя. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять: «Лебеді материн-ства» | 1. Історія україн-ської літератури XX століття. - К.,1995. - Кн.2. 2. Жулинський М. Наближення. - К., 1988. 3.Касьянов Г. Незгодні: Українська інтелігенція в русі опору 1960-1980-х років. - К., 1994 | |||||||
7. | Іван Драч.Загальний огляд творчості письменника. Поезії:„Балада про соняшник”: поетичний роздум про мистецтво як життєдайну силу, що одухотворює людину, підносить до нових моральних та естетичних вершин; символічність образів соняшника та сонця. „Балада про вузлики”: висока вартість нетлінних скарбів людської душі — щедрості, доброти, чесності, працелюбства. „Крила”:світоглядне протистояння духовнобагатих особистостей та спустошених щоденними клопотами людей; крила як символ одвічного прагнення людини до краси, високої духовності ТЛ: балада . | Урок засвоєння нових знань | ||||||||
8. | Микола Вінграновський.Загальний огляд творчості. “У синьому небі я висіяв ліс...”, “Сеньйорито акаціє, добрий вечір...”, “Прилетіли коні — ударили в скроні...”, “Чорна райдуга”: вселюдські та національні мотиви крізь призму „інтимного самозосередження”. Збірка інтимної лірики “Цю жінку я люблю”.: вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образні деталі поезії , глибинне почуття любові до світу, до жінки. | Урок засвоєння нових знань | ||||||||
9. | Дмитро Павличко.Загальний огляд творчості. Поезії: „Погляд у криницю”: проблеми нації та окремої людини у зрізі часу, у контексті історії. „Це Ти створив мене таким...”: філософські роздуми ліричного героя про сенс людського життя. „Був день, коли ніхто не плаче...”, „Сріблиться дощ...”: вияв особливих інтимних переживань ліричного героя. „Два кольори”:мотив материнської любові та синівської вдячності; національний колорит вірша. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять:„Був день, коли ніхто не плаче...” або „Два кольори”. | Пісні О. Білаша, З. Слободян, Л. Дичко та ін. на слова Д. Павличка. | |||||||
10. | Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
11. | Підсумкове заняття | Урок узагальнення і систематизації знань | ||||||||
Всього годин | ||||||||||
Викладач | ||||||||||
1. | 4 семестр (44 год.) Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ ст. (продовження) Ліна Костенко. Загальний огляд творчості. Поезії: „Страшні слова, коли вони мовчать...”: ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва. „Вже почалось, мабуть, майбутнє” (або „Життя іде і все без коректур”)ліричні роздуми про духовніта етичні цінності особистості; „Хай буде легко. Дотиком пера...”: „Недумано, негадано...”: оригінальність пейзажного малюнка як вияв особливості авторського стилю; глибокий ліризм твору, „краса і сила” почуття кохання у жіночій інтерпретації. „Маруся Чурай”(скорочено): історико-фольклорна основа роману у віршах; тематика та проблематика твору; образи Марусі, Івана Іскри, Богдана Хмельницького як утілення найвищих духовних чеснот українців. ТЛ: роман у віршах. | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ять: (1 поезія за вибором ) та уривок з роману „Маруся Чурай” (монолог Івана Іскри). | 1. Брюховецький В. Ліна Костенко. - К., 1990. 2. Фізер І. Шедеври поетичної міфо-історії Ліни Кос-тенко // Сучасність. — 1988. -№ 7-8. 3. Симоненко В. Краса без краси-востей // Слово і час. -1990. - № 3 4. Гусар-Струк Д. Історичний роман Ліни Костенко // Сучасність. - 1990. - № 5. 5. Шелест В. Образні асоціації в поезії Ліни Костенко //Дивосло-во. - 1994. - № 2. 6. Панченко В. Поезія Ліни Костен-ко. - Кіровоград, 1997; Урок літера-тури. - Кіровоград, 2000. 7.Пісні З. Слобо-дян, О. Богомолець на слова Л. Костен-ко. Пісні Марусі Чурай. | |||||||
2. | Українська проза (окремі загальні зауваження до означення культуроло-гічного явища). Олесь Гончар. Загальний огляд творчості. Роман „Собор” (скорочено): собор як символ духовної краси людини, її особистої причетності до історичного буття народу й людства; проблематика роману; характеристика образів. ТЛ: проблемно-філософський роман. | Урок засвоєння нових знань | 1. Гончар О. Чим живемо: на шляхах до українського відродження. - К., 1991; Віриться, Україна перетриває й це... // Слово і час. -1998. - № 4-5; 2.Щоденникові записи // Дніпро. - 1999. - № 7-8; Катарсис. - К., 2000; Із щоденника // Літ.Україна. - 2001. - 11 січ. | |||||||
3. | Григір ТютюнникЗагальний огляд творчості.. Новела „Зав’язь”: символічність назви та подій; внутрішня краса образів юнака та дівчини; відображення національного менталітету у новелі. Новела„Три зозулі з поклоном”: „вічна” тема краси кохання; образ „любові всевишньої” як втілення високої духовної цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю; роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї твору; відображення національного менталітету у новелі. ТЛ: художня деталь | Урок засвоєння нових знань | 1. Вічна загадка любові: Літературна спадщина Григора Тютюнника: Спога-ди про письменни-ка. - К., 1988. Твори Гр. Тютюнника, вивчені у школі.(“Дивак”, “Климко”). | |||||||
4. | Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
Тематичний облік знань | ||||||||||
5. | Постшістдесятництво(окремі загальні зауваження до означення культуроло-гічного явища). Василь Стус.Загальний огляд життя і творчості. “Мені зоря сіяла нині вранці...”, “Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...”, “О земле втрачена, явися...”: автобіографічність лірики; ліричний герой як символ незламного духу, збереження людської гідності; ідейно-тематичний зміст поезій (відчуження особистості від світу через його несприйняття; проблема громадянського та морального вибору людини; стан трагічної самотності й необхідності активної дії; формування себе як Людини, Громадянина, Борця; несприйняття розтлінного духу тоталітарної системи); метафоричні образи України-мрії та України упокореної. ТЛ: метафора (повторення). | Урок засвоєння нових знань Вивчити напам’ятьвірш В.Стуса “Мені зоря сіяла нині вранці” або за вибором | 1. Не відлюбив свою тривогу ранню: Василь Стус - поет і людина: Спогади, статті, листи, поезії. - К., 1993. 2. Шевельов Ю. Трунок і трутизна // Українське слово: Хрестоматія. - К., 1994, 2001. - Кн.З 3. Поезія Р. М. Рільке, Т. Еліота, Г. Лорки, Б. Пастернака, М. Цвєтаєвої (за вибором викладача). | |||||||
6. | Українська „химерна проза” ХХ ст. (окремі загальні зауваження до характеристики даного літературного явища): опозиція до методу соцреалізму; оглядова характеристика творів (за вибором викладача) Є. Гуцала, Ю.Щербака, В.Земляка. | Урок засвоєння нових знань | ||||||||
7. | Традиції бароко в ХХ ст. Література „українського бароко” ХХ ст.( окремі загальні зауваження до характеристики даного літературного явища) Валерій Шевчук. “Дім на горі” (оглядово):жанрова специфіка твору ; використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили); розгалуженість сюжету; барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного): дім на горі як символ захищеності нашої духовності, душі, підніжжя гори як поле боротьби добра і зла, світла і темряви; барокові притчеві мотиви і символи (самотність, роздвоєння особистості, блудний син, дорога); притчевість образів, епізодів. ТЛ: роман-балада, повість-притча. | Урок засвоєння нових знань | Епоха бароко в європейській культурі. 1. Кравченко А. Валерій Шевчук // Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.— К., 1995 — Кн. 2 2. Мовчан Р. Валерій Шевчук // Українська проза ХХ століття в іменах: Посібник.— К., 1997. 3. Павлишин М. “Дім на горі” Валерія Шевчука // Україн-ське слово: Хресто-матія української літератури та літературної критики ХХ ст.— К., 1994 — Кн. 3. | |||||||
8. | Українська історична проза П. Загребельний.Загальний огляд творчості. Історичний роман “Диво” (скорочено: уривки з розділів): історична основа й художній вимисел у романі “Диво”; глибокий філософський підтекст епіграфа; особливості композиції твору; символічність образу дива; проблематика твору: обов’язок людини щодо свого таланту, природного обдарування; мистецтво як духовний орієнтир людини та інші.; образи Сивоока, Гордія, Бориса як утілення одвічного прагнення людини до свободи, краси, гармонії ТЛ: історична правда і художній вимисел . | Урок засвоєння нових знань | 1. Загребельний П. Неложними устами. - К., 1981; "Потрібна не залежність розуму" // Літ.Україна. - 1987. - 2 лип.; Думки нарозхрист. - К., 1997. 2. Дончик В. Істина - особистість: (Проза Павла Загребель-ного). - К., 1984. 3. Шпиталь А. Історична проза Павла Загребельного - К., 1986. 4.Художні фільми за творами Павла Загребельного | |||||||
9. | Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
Тематичний облік знань | ||||||||||
10. | Сучасна „молода” українська література Сучасна „молода” українська література (окремі загальні зауваження до характеристики літературного явища): особливості літературного процесу кінця ХХ — початку ХХІ ст.: нова авторська (письменницька) генерація; постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х років; літературні угруповання (Бу-Ба-Бу, “Нова дегене-рація”, “Пропала грамота”, “ЛуГоСад” та ін.); утворення АУП (Асоціації українських письменників); література елiтарна та масова; сучасні часописи та альманахи. | Урок засвоєння нових знань. Лекція | 1. Жулинський М. Подих третього тисячоліття. - Луцьк, 2000. 2. Процюк С. Лицарі стилосу та кав'ярень: Есе про дев'яности-ків. -К., 1996. 3. Ткачук М. Літературний процес 90-х років XX століття // Укр. мова та літ. - 2000. - № 22. | |||||||
11. | Сучасна поезія (окремі загальні зауваження до характеристики літературного явища): проблематика та тематика сучасної лірики, художні особливості (гра зі словом, образом, “чужим” текстом тощо, наскрізна іронічність); різноманітність стильових тенденцій на прикладах окремих (п’яти – шести в цілому) поетичних творів Ігоря Римарука (“Різдво”, “Зірка”, “Обнови), Юрія Андруховича (“Пісня мандрівного спудея”, “Казкар”, “Балада повернення”), Віктора Неборака ( “Сад”, “Генезис літаючої голови”, “Гра”), Олександра Ірванця (“До французького шансоньє”, “Тінь великого класика”): болісні роздуми про місце людини у складному сучасному світі, про важливість збереження вічних цінностей. | Урок літературно-музична композиція Вивчити напам’ять: дві поезії (за вибором студента та за порадою викладача). | 1. Білоцерківець Н. БУ-БА-БУ та ін., або Дещо про україн-ський поетичний авангард //Літ. панорама. - 1990. - К., 1990. | |||||||
12. | Сучасна проза(окремі загальні зауваження до характеристики літературного явища): її пошуковість, експериментаторство у відображенні сучасного світу, людини, її відчуттів в ігровому полі авторської уяви; поєднання різних стильових тенденцій, конкретики сучасного життя з універсальністю часопростору на художньому матеріалі творів Галина Пагутяк (новели “Ранок без вечора”, “Потрапити в сад”, “Душа метелика”(один твір за вибором викладача): узагальнююча картина сучасного світу в новелах; наголос на духовності, упевненість у внутрішніх гуманних потенціях людини; витончена, прихована гра уяви, фантазії зі звичними, буденними епізодами як модерністичне розгортання наскрізної метафори; притчевість, філософічність новелістики письменниці; Оксана Забужко ( “Казка про калинову сопілку”):вічні філософські категорії життя і смерті, добра і зла, любові й ненависті крізь призму оновленого міфу про двох сестер, утіленому в українській народній казці “Про вбиту сестру і калинову сопілку”. | 1. Харчук Р. Покоління пост-епохи. Проза //Ди-вослово. - 1998. — №1. | ||||||||
13. 14. | Література рідного краю Загальне ознайомлення з художніми творами митців рідного краю (відповідно до зацікавлень студентів) Література рідного краюОзнайомлення з творами сучасних письменників-земляків (за порадою викладача). | Урок засвоєння нових знань | Часопис «Хортиця» | |||||||
15. | Робота над визначеними викладачем темами | |||||||||
Тематичний облік знань | ||||||||||
16. | Підсумкове заняття | Урок узагальнення і систематизації знань | ||||||||
Всього годин | ||||||||||
Викладач | ||||||||||
Види робіт з робочої навчальної програми з української літератури (1 курс 2 семестр) | |
Тема № 1: «Л. Українка. М. Вороний. О. Олесь. В. Винниченко» | Група |
• Тестова перевірка за драмоюЛ. Українки «Лісова пісня» • Напам'ять поезія"Contra spem spero!"; уривок із "Лісової пісні" Л. Українки. • Напам'ять поезія «Чари ночі» 0. Олеся. • Тематична перевірна робота за життєвим та творчим шляхом М. Вороного, 0. Олеся, В. Винниченка • Ведення зошита | |
Тематичне оцінювання | |
Тема № 2: «Поезія 20-30-х pp. Проза 20-30-х pp. Г.Косинка. М. Хвильовий» | |
• Напам'ять поезія «Пам'яті тридцяти» П. Тичини. • Напам'ять поезія за вибором студента М. Рильського. • Напам'ять поезія «Любіть Україну» В. Сосюри. • Тематична перевірна робота за життєвим та творчим шляхом Г. Косинки, М. Хвильового • Ведення зошита | |
Тематичне оцінювання | |
Тема № 3: «Проза 20-30-х pp. Ю. Яновський. В. Підмогильний. О. Вишня. М. Куліш» | |
• Тестова перевірка якості читання повісті новел із роману Ю. Яновського • Тестова перевірка якості читання роману В. Підмогильного «Місто» • Тематична перевірна робота за творчістю Ю. Яновського, В. Підмогильного, 0. Вишні, М. Куліша • Ведення зошита | |
Тематичне оцінювання | |
Тема № 4:«Б.-І. Антонич, ЄМаланюк. О. Ольжич. О. Теліга» | |
• Напам'ять поезія за вибором студента Б.-І. Антонича • Тематична перевірна робота за життєвим та творчим шляхом Б.-І. Антонича, Є. Маланюка, О. Ольжича, 0. Теліги • Ведення зошита | |
Тематичне оцінювання |
Дата добавления: 2015-09-13; просмотров: 212; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав |