КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИповнегда благословити иерею, Христо́с воскре́се: трижды. И абие поем предначинательный псалом: Благослови́ душе́ моя́ Го́спода: с пением, якоже есть обычай: И по исполнении сего, стихословим: Блаже́н муж: Кафисму 1-ю всю. Го́споди воззва́х: поем во глас 1, поставим стихов, 10. И поем стихиры самогласны, Новыя Недели. Глас 1. Иоанна монаха: Две́рем заключе́нным, / ученико́м собра́нным, / вшел еси́ внеза́пу всеси́льне Иису́се Бо́же наш, / и став посреде́ их / мир дав, испо́лнил еси́ Свята́го Ду́ха: / жда́ти же повеле́л еси́, / и ника́коже разлуча́тися от Иерусали́ма, / до́ндеже облеку́тся е́же с высоты́ си́лою. / Те́мже вопие́м Ти: / просвеще́ние и Воскресе́ние и ми́ре наш, сла́ва Тебе́. [Дважды.] По днех осми́х воста́ния Твоего́ Го́споди, / яви́лся еси́ ученико́м Твои́м / на ме́сте, иде́же бя́ху со́брани, / и возгласи́в им: мир вам, / неве́рующему ученику́ ру́це показа́л еси́, / и пречи́стое ребро́. / Он же ве́ровав вопия́ше Тебе́: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. [Дважды.] Фома́, глаго́лемый Близне́ц, не бе с ни́ми, / егда́ вшел еси́, Христе́, заключе́нным две́рем: / те́мже и не ве́роваше рече́нным ему́, / от неве́рия в ве́ру известву́я. / Не несподо́бил же еси́ Бла́же, / показа́ти ему́ пречи́стое ребро́ Твое́, / и руку́ и ногу́ я́звы: / он же осяза́в и ви́дев, / испове́да Тебе́ бы́ти Бо́га не на́га, / и Челове́ка не про́ста, и вопия́ше: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. [Дважды.] Ученико́м сомня́щимся, / во осмы́й день предста́ Спас, иде́же бя́ху со́брани, / и мир дав, Фоме́ возопи́: / прииди́ апо́столе, / осяжи́ дла́ни, в ни́хже гво́здия вонзо́ша. / О до́брое неве́рие Фомино́, / ве́рных сердца́ в позна́ние приведе́, / и со стра́хом возопи́: Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. [Дважды.] Глас 2: По воста́нии Твое́м Го́споди, / собра́нным ученико́м Твои́м, и две́рем заключе́нным, / посреде стал еси́, мир подая́ им. / Ве́ровав же и Фома́ зре́нием руку́ и ребр Твои́х, / Го́спода и Бо́га Тя испове́да, / спаса́ющаго упова́ющия на Тя Человеколю́бче. [Единожды.] Две́рем заключе́нным, / предста́в Иису́с ученико́м, / безстра́шие и мир дая́ше, / та́же глаго́лет Фоме́: / почто́ Мне не ве́руеши, я́ко воскресо́х из ме́ртвых? / Принеси́ се́мо ру́ку твою́, / и вложи́ в ре́бра Моя́, и виждь. / Тебе́ бо неве́рующу, / вси навыко́ша стра́сти и Воскресе́ние Мое́ зва́ти с тобо́ю: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. [Единожды.] Слава, и ныне, глас 6. Иоанна монаха: Две́рем заключе́нным, / прише́л еси́ Христе́ ко ученико́м, / тогда́ Фома́ смотри́тельно не обре́теся с ни́ми. / Глаго́лаше бо: не иму́ ве́ры, / а́ще не уви́жду и аз Влады́ки. / Уви́жду ребро́, отону́дуже изы́де кровь, вода́, креще́ние. / Уви́жду я́зву, от нея́же исцеле́ вели́кий струп челове́ческий. / Уви́жду, ка́ко не бе, я́коже дух, но плоть и ко́сти. / Смерть попра́вый, и Фому́ уве́ривый, / Го́споди сла́ва Тебе́. Вход. Све́те ти́хий: Прокимен дне: Госпо́дь воцари́ся: На литии стихиры. Глас 4: Го́споди, нестерпи́мым Твоего́ Божества́ блиста́нием, / две́рем прише́л еси́ заключе́нным су́щим, / и став посреде́ ученико́в. / Ребро́ обнажи́л еси́, / и язв Твое́ю руку́ и ногу́ стру́пы явля́я: / печа́ль же и скорбь разреша́я, / я́ве возгласи́л еси́: / и́мже о́бразом во Мне ви́дите, о дру́зи, пло́ти прия́тие, / не ду́ха ношу́ естество́. / Сомня́щемуся же ученику́, / повелева́л еси́ осяза́ти тре́петно, рек: / испыта́в вся, гряди́, про́чее не сумни́ся. / Он же ощуща́я руко́ю Твое́ сугу́бое существо́, / со стра́хом вопия́ше ве́рно, ве́рою влеко́мь: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. Глас 8: Прикосни́ся Фомо́ ребру́ руко́ю, глаго́лет Христо́с, / и о́бразы гвозде́й прииди́ осяжи́, / ве́рою испыта́й, и бу́ди Ми ве́рен, / и не бу́ди неве́рен. / Фома́ же пе́рстом я́ко прикосну́ся Влады́це, вельми́ возопи́: / Ты Бог мой и Госпо́дь, благоутро́бне сла́ва Тебе́. Слава, и ныне, глас 8. Анатолиа: Две́рем заключе́нным, / ученико́м собра́нным, / предста́ Спас, иде́же бя́ху со́брани, / и став посреде́ их, глаго́лет Фоме́: / прииди́ осяжи́, и виждь о́бразы гвозде́й, / простри́ ру́ку твою́, и косни́ся ребру́ Моему́, / и не бу́ди неве́рен, но ве́рою пропове́ждь, / е́же из ме́ртвых Мое́ Воскресе́ние. На стиховне стихиры самогласны, глас 4: О пресла́внаго чудесе́! / Неве́рие ве́ру изве́стную роди́. / Рек бо Фома́: а́ще не ви́жду, не иму́ ве́ры. / Осяза́в же ре́бра, богосло́вит воплоти́вшагося, / Того́жде Сы́на Бо́жия позна́, / я́ко пострада́вша пло́тию, / пропове́да воскре́сшаго Бо́га, / и возопи́ све́тлым гла́сом: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. Стих: Похвали́ Иерусали́ме Го́спода хвали́ Бо́га твоего́ Сио́не. О пресла́внаго чудесе́! / Огню́ се́но косну́вшееся спасе́ся / вложи́в бо Фома́ во о́гненная ре́бра ру́ку / Иису́са Христа́ Бо́га, / не опали́ся осяза́нием. / Души́ бо злове́рство преложи́ на благове́рие, / те́пле возопи́ от глубины́ душе́вныя: / Влады́ка Ты еси́ и Бог мой, / из ме́ртвых воскресы́й, сла́ва Тебе́. Стих: Я́ко укрепи́ вереи́ врат твои́х, и благослови́ сы́ны твоя́ в тебе́. О пресла́внаго чудесе́! / Иоа́нн на пе́рси Сло́ва возлеже́, / Фома́ же ре́бра осяза́ти сподо́бися: / но ов у́бо отону́ду стра́шно / богосло́вия глубо́кое извлече́ смотре́ние: / ов же сподо́бися тайнонаучи́ти нас. / Представля́ет бо показа́ния я́сно / воста́ния Его́, вопия́: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. Слава и ныне, глас 5: Человеколю́бче, ве́лие и безприкла́дное мно́жество щедро́т Твои́х: / я́ко долготерпе́л еси́, от иуде́й зауша́емь, / от апо́стола осяза́емь, / и от отмета́ющихся Тебе́ многоиспыту́емь, / ка́ко воплоти́лся еси́? / Ка́ко распя́лся еси́ безгре́шне? / Но вразуми́ ны я́ко Фому́ вопи́ти Тебе́: / Госпо́дь мой и Бог мой, сла́ва Тебе́. Таже: Ны́не отпуща́еши: Трисвятое. И по О́тче наш: Тропарь, глас 7: Запеча́тану гро́бу: трижды. Писан на Малей вечерни. И благословение хлебов. И чтение Деяний святых апостол. Чтутся же Деяния от начала: или беседы Златоустаго от начала. [Аще несть бдения, по Ны́не отпуща́еши: и по О́тче наш: Тропарь: Запеча́тану гро́бу: И отпуст. Во утрии же поем Полунощницу воскресную, на нейже поем канон Троичный, Октоиха 1-го гласа, певаемый по Полунощнице. По каноне же Досто́йно есть: Троичное. И прочее. Трисвятое. По О́тче наш: Тропарь: Запеча́тану гро́бу: Го́споди поми́луй. 40. Сла́ва и ны́не: Честне́йшую херувим: Стих: Бо́же уще́дри ны: И молитва: Всемогу́щая и животворя́щая: И отпуст.]
|