КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Тестові завдання. В: Стиль бароко в архітектурі живопису першопочатково виник на межі ХVІ – ХVІІ ст
В: Стиль бароко в архітектурі живопису першопочатково виник на межі ХVІ – ХVІІ ст. у: а) Італії; б) Франції; в) Ісландії; г) Австрії. В: Найхарактернішими рисами стилю бароко є: а) динаміка, експресія, насиченість контрастами, театральність; б) урівноваженість композиції, лінійна перспектива; в) вишуканість, камерність форм; г) насичений психологізм, «зануреність» у світ мрій. В: Хто із нижче вказаних скульпторів є автором композиції «Екстаз святої Терези»: а) Джованні Лоренцо Берніні; б) Франсуа Жирардо; в) Пауль Штрудель; г) Грегоріо Фернандес. В: Італійський архітектор ХVІІ ст., у творчості якого яскраво виявилися стилістичні ознаки бароко, автор фасаду споруди «Сан Карло алле Кватро Фонтане» (Рим): а) Франческо Барроміні; б) Бальдассаре Лонгена; в) Томазо Теманца; г) Карло Фонтана. В: Італійський художник, автор картин «Навернення Савла», «Розіп'яття св. Петра», творчість якого значно вплинула на розвиток стилю барокко у живопису: а) Караваджо; б) Гверчіно; в) Гвідо Рені; г) Анібале Караччі. В: Нідерландський художник, автор фантасмагоричного триптиху «Сад земних насолод»: а) Ієронім Босх; б) Ян ван Дейк; в) Пітер Брейгель Старший; г) Ригир ван дер Вейден.
Тема 4. Творчість Пітера Паулса Рубенса та художників його школи (2 г.) Розділ Мистецтво Західної Європи XVIIст. Мета: висвітлити особливості творчого методу Пітера Пауля рубенса та розкрити його вплив на творчість фламандських художників 17 ст. Питання для теоретичного вивчення та обговорення: 1. Життєвий и творчій шлях Пітера Паулса Рубенса. 2. Антична тема в мистецтві П.П. Рубенса. 3. Особливості історичного живопису в творчості П.П. Рубенса (цикл картин «Життя Марії Медічі»). 4. Релігійний жанр в творчості П.П. Рубенса. 5. Рубенс – портретист. 6. Італійський період в творчості Рубенса. 7. Значення Рубенса у світовому мистецтві та його вплив на художників наступних поколінь. 8. Антоніс ван Дейк (1599-1641)та його місце серед художників фламандської школи XVII ст. Боротьба у його творчості ідеалізуючих і реалістичних тенденцій 9. Етапи творчості Ван Дейка. Ван Дейк як один з найбільших портретистів минулого. 10. Якоб Йорданс (1593-1678).Загальна характеристика його творчості. Зв'язок мистецтва Йорданса з народним життям. Сполучення реалістичних і декоративних рис у його творчості. Йорданс - портретист. Монументально-декоративні композиції. Йорданс як майстер малюнка й аквареліст. 11. Розвиток у фламандському мистецтві XVII ст. зображення полювання і натюрморту. їхній декоративний характер. Франс Снейдерс - найбільший представник названих видів живопису 12. Давид Тенірс (1610-1690) як представник фламандського побутового живопису середини XVII ст. Інтерес до анекдотичності й елементи ідеалізації в трактуванні Тенірсом жанрових тем. Різнобічність творчості Тенірса. 13. Адріан Браувер (1606-1638)та його значення як одного з видатних майстрів жанрового живопису XVII ст. Біографія майстра. Характерні для нього побутові сюжети, гострота виразності й шукання психологічного порядку. Пейзажі Браувера.
Твори: 1. Виконайте художній аналіз творів. Рубенс: вівтарні композиції – «Воздвиження Христа», «Зняття з хреста»; картини на мифологічні та алегорічні теми – «Вакханалія»; портрети - «Портрет камеристки інфанти Ізабелли», «Автопортрет з дружиною Ізабеллою Брандт». «Портрет Олени Фоурмен з дітьми»; пейзажи - «Пейзаж з веселкою», «Селяни, що повертаються з полів». Антоніс ван Дейк:«Портрет кардинала Гвідо Бентівольо», «Портрет маркізи Бальби»,«Портрет Карла І», «Подружжя Йорданс». Якоб Йорданс: «Діоген»,«Бобовий король». Давид Теніс:«Селянське весілля». Адріан Браувер: «Сцена у кабаку», Франс Снейдерс: «Натюрморт з собакою»,«Рибна лавка».
Література: 1. Алексеева Т.В., Алпатов М.В. Малая история искусств. – М., 1987. 2. Воскобойников В.Н. История мировой и отечественной культуры. – М., 1996. 3. Виппер Б.Р. Становление реализма в голландской живописи XVII в. – М. 1959. 4. Виппер Б.Р. Очерки о голландской живописи эпохи расцвета. – М., 1962. 5. Гнедич П.П. История искусств. – М., 2002. 6. Грицай Н. Фламандская живопись XVII века. – М, 1958. 7. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. Кн. 1. – М., 1996. 8. Доброклонский М.В., Чубова А.П. История искусства зарубежных стран. – М., 1973. 9. Ильина Т.В. История искусств. Западноевропейское искусство. – М., 1993. 10. Ойстрах О.Г., Демидова Т.Л. Мировая художественная культура. – М., 2001. 11.Популярная художественная энциклопедия. – М., 1986. 12. «Великие художники». – К.: Иглмосс Юкрейн, № Адріан Браувер. - К., 2006. 13. «Великие художники».Антоніс ван Дейк – К.: Иглмосс Юкрейн, № - К., 2006 14. «Великие художники». Якоб Йорданс – К.: Иглмосс Юкрейн, № . - К., 2006 15. «Великие художники». – К.: Иглмосс Юкрейн, № Франс Снейдерс. - К., 2006 16. «Великие художники». Давід Тенірс – К.: Иглмосс Юкрейн, № - К., 2006 17. «Великие художники».Пауль Рубенс – К.: Иглмосс Юкрейн, № - К., 2006
|