КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Основні визначення та характеристики.Растрова графіка (bitmap) передбачає розбиття на елементарні фрагменти, що називаються пікселами (pixel – picture element). Растрове зображення задається матрицею пік селів і має Х елементів по ширині то Y – по висоті. Роздільна здатність растрового зображення визначається в одиницях dpi (dots per inch) кількість пікселів на дюйм. Для екрану стандартного роздільною вважається 72 dpi, (14 дюймові монітори комп’ютерів Macintosh; для комп’ютерів PC в ра_____ SVGA стандарт 96 dpi [6]; однак тепер ці параметри стали досить умовними; тому що майже всі відеосистеми сучасних комп’ютерів дозволяють змінювати кількість відображуваних на екрані пікселів), а при виводі на принтер – 300 dpi. Кольорове розділення растрової графіки (кількість бітових площин) відноситься до кількості бітів що використовуються для кодування кольору кожного біта: ·в монохромних зображеннях на кожний піксел відводиться 1 біт – використовується в факсах; ·чорно-білі напівтонові зображення записуються у 8-розрядний файл з 256 відтінками сірого кольору (від білого до чорного); ·256-кольоровий графічний файл використовує 8 бітів на піксел і має відповідну таблицю кольорів, що називається палітрою; кожний піксел може мати значення від 0 до 255, і це значення відноситься до положення кольору в палітрі; кожний колір в палітрі кодується як комбінація 256 відтінків червоного, 256 відтінків зеленого та 256 відтінків синього кольорів, отже, в 256-кольоровому файлі використовується лише 256 кольорів з 16.7 мільйонів можливих комбінацій; палітри використовуються лише з 256-кольоровими растровими зображеннями або з 256-кольорами відеорежимами; ·16-розрядний (High-Colors) кольоровий графічний файл, не використовує палітру; для збереження червоних, зелених і синіх кольорових компонентів відводиться 16 бітів; існує дві варіації: RGB555, використовує 5 бітів для червоної, 5 бітів для зеленої та 5 бітів для синьої складових (32768 кольорів), а RGB565 – 5 бітів для червоної, 6 бітів для зеленої та 5 бітів для синьої складових (65536 кольорів); ·24-розрядний (True-Colors) кольоровий графічний файл, відводить 8 бітів для червоної, 8 бітів для зеленої та 8 бітів для синьої складових кольору кожного піксела; можна використовувати 16.7 мільйона можливих кольорових сполучень і найменші відмінності між ними ледве помітні на око; ·32-розрядний (True-Colors) кольоровий графічний файл, відводить 8 бітів для червоної, 8 бітів для зеленої, 8 бітів для синьої складових і 8 бітів для альфа-каналу для кожного піксела; альфа-канал визначає рівень прозорості кожного піксела в зображенні: значення 0 означає, що піксел повністю прозорий, а 255 – що він зовсім не прозорий; альфа-канал використовується програмним забезпеченням для застосування масок, щоби відображати відео дані або зображення одне над іншим. В комп’ютерних графічних системах використовують і більшу глибину кольору – 48 бітів на піксел і більше [6].
|