КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Тотемізм як віра у душевну спорідненість між людьми та тваринами. Прояви тотемізму у сучасних теоріях і релігіях. Релігія друїдів як віра у спорідненість людей з рослинами.Стр 1 из 7Следующая ⇒ Мета курсу: ознайомити студентів з ранніми національними та світовими релігіями, головними сенсами Біблії, а також навчити втілювати вищі релігійні духовні цінності та уявлення у власне життя. Курс «Релігієзнавство» являє собою єдність дуже різних напрямків, а саме: історії релігії, філософії релігії, психології релігії, соціології релігії і географії релігії. Це, безумовно, накладає відбиток на викладанні цього курсу, необхідності, з одного боку, ознайомити студентів з великим спектром релігій, релігійних уявлень, релігійних традицій, а з другого боку, через компаративний аналіз релігій довести до свідомості студентів, що, по-перше, сутність усіх релігій одна – зв’язок з духовним світом і духовними сутностями, по-друге, саме духовний (містичний) досвід є фундаментом, «серцем» усіх релігій і головне у релігії не зовнішні дії (культ), а внутрішній стан душі, духовність. Саме духовне вдосконалення являє собою мету майже усіх релігій. Тема 1. Предмет релігієзнавства та сутнісна структура релігії. Лекція (2год. ) 1.Предмет курсу «Релігієзнавство».Структура релігієзнавства: Історія релігії,- філософія релігії,- психологія релігії,- соціологія релігії,- географія релігії. 2.Поняття релігії та етимологія слова „релігія”: -релігія як віра в існування духовного світу і духовних сутностей (Бог, Абсолют, Світовий Розум, Дух, Дао і т.д.); -релігія як переживання зв’зку, з’єднання з духовним світом і духовними сутностями; Релігія як дії, спрямовані на реалізацію релігійної віри та з’єднання з духовним світом (культ, посвячення, психотехніка). Поняття духовного і релігійного досвіду. Завдання для самостійної роботи до лекційної теми №1 (4 год.) Ознайомитися з наступними питаннями: Релігія і релігійність. Рівні релігійності. Духовний і соціальний аспекти релігії. Релігія як духовно-соціальний інститут. Причини викривлення релігії. Структура релігії: релігійні уявлення, релігійні почуття, релігійні дії, релігійні організації. Молитва як головна дія у релігії. Релігійний світогляд та світовідчуття. Посвячення, ініціація, містерія, таїнство і психотехніка. Поняття «духовного серця» людини. Соціальні, гносеологічні та психологічні корені релігії. Концепції виникнення релігії: праатеїзм, прамонотеїзм, історичний розвиток релігійних форм. Ранні релігії як усвідомлення зв’язку людини з природою, як почуття своєї єдності з природою. Особливості світовідчуття стародавньої людини. Діалектика людини і природи в стародавньому і сучасному світах („людина і природа”, „людинаприрода”). Особливості ранніх форм релігії. Фетишизм як поклоніння речам, засноване на вірі в наявність в них могутньої духовної сили, або душі чи духу, які здатні допомагати людині, або шкодити їй. Поняття надприродного. Матеріалістично-атеїстичне, психологічне та енергетичне уявлення про властивості речей та природу фетишизму. Прояви фетишизму у релігіях та сучасному житті. Магія як віра у можливість духовного впливу людини на навколишній світ. Маг – людина, яка панує над світом. Закони магії: подібності і зіткнення. Види магії. Магія і релігія. Магічний характер сучасної цивілізації. Анімізм як віра у існування душ та духів ( духи у природі, душі та духу людини, Світової Душі, Святого Духа, Абсолютного Духа тощо). Аніматизм – віра у живість всієї природи. Різноманітні прояви анімізму у релігіях та уявленнях людей. Проблема безсмертя. Спіритизм. Тотемізм як віра у душевну спорідненість між людьми та тваринами. Прояви тотемізму у сучасних теоріях і релігіях. Релігія друїдів як віра у спорідненість людей з рослинами. Ознайомитися з наступними ранніми формами релігії: Шаманізм, землеробський культ, культ предків, культ вождів. При вивченні цих питань звернути увагу на такі аспекти:Шаманізм як віра у здатність професійних служителів культу – шаманів – бути посередниками між людьми та духами (живих та мертвих). Ініціація шаманів. Камлання. Роль екстазу та трансу у шаманізмі, інших релігіях, творчості, мистецтві. Землеробський культ як поклоніння Богині-Матері та богам рослинності, заснований на вірі у наявність духовних властивостей у природних явищах, які впливають на стан землеробства. Культ рослинності – культ життя. Вмирання та воскресіння природи як прояв безсмертя життя. Прояв цієї ідеї в міфах (давньоєгипетський міф про Ісіду та Осіріса, давньогрецький міф про Афродіту та Адоніса та аналогічні міфи інших народів). Вплив цього культу на християнство. Культ предків як віра у наявність духовного зв’язку між людьми і їх померлими предками. Прояв культу предків у різних релігіях. Культ вождів як віра у наявність у вождів особливої духовної сили. Секуляризований варіант культу вождів. Політика і релігія учора і сьогодні. Феномен патерналізму).
|