КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Тембровий динамічний слух.Тембровий динамічний слух - різновиду музичного слуху, які дозволяють чути музику у всій повноті її виражальних, барвистих коштів. Основна якість музичного слуху - розрізнення звуків по висоті. Тембровий динамічний слух формуються на основі звуковисотного. Розвиток тембрового і динамічного слуху сприяє виразності дитячого виконавства, повноті сприйняття музики. Діти дізнаються тембри музичних інструментів, розрізняють динаміку, як виразний засіб музики. За допомогою музично-дидактичних ігор моделюються звуковисотні, темброві і динамічні властивості музичних звуків. Музичні здібності у всіх дітей проявляються по-різному. У кого-то вже на першому році життя всі три основні здібності виявляються досить яскраво, розвиваються швидко і легко. Це свідчить про музичність дітей. В інших здібності виявляються пізніше, розвиваються важче. Найбільш складно розвиваються у дітей музично-слухові уявлення - здатність відтворювати мелодію голосом, наче її інтонуючи, або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дошкільнят ця здатність розвивається лише до п'яти років. Але це не є, на думку Б. М. Теплова, показником слабкості або відсутності здібностей. Буває так, що якщо яка-небудь спроможність відстає у розвитку, то це може гальмувати і розвиток інших здібностей. Тому, визнаючи динамічність і развіваемость музичних здібностей безглуздо проводити будь-які разові випробування і на підставі їх результатів пророкувати музичне майбутнє дитини. На думку Л.С. Виготського, потрібні постійні спостереження за дітьми з проведенням діагностичних зрізів розвитку.Діагностика музичних здібностей, що проводиться 2-3 рази на рік, дозволяє судити про якісний своєрідність розвитку кожної дитини і відповідно коригувати зміст занять. Наприклад, для встановлення рівня розвитку ладового почуття можна попросити дитину: 1) впізнати по мелодії раніше исполнявшуюся пісню, інструментальну п'єсу, танець; 2) розповісти про зміст або згадати назву виконаного фортепіанного твору, який добре знайоме дитині; 3) визначити правильність заспіваною або зіграною на інструменті педагогом раніше знайомої мелодії (знайома тобі ця мелодія? Чи правильно вона звучить?); 4) закінчити мелодію на тоніці («я почну, а ти закінчи»); 5) визначити, чи правильно зіграв дорослий знайоме дитині твір для гри або танці; Для визначення рівня розвитку музично-слухових уявлень можна запропонувати дитині: 1) заспівати мелодію знайомої пісні на зручному для сприйняття складі, звертаючи увагу на чистоту інтонування; 2) заспівати пісню без фортепіанного супроводу; 3) повторити за педагогом голосом зіграну на фортепіано музичну фразу; 4) повторювати за педагогом голосом Популярні інструменті звуки; 5) заспівати пісню в іншій тональності; Для визначення рівня розвитку музично-ритмічного почуття можна запропонувати: 1) прохлопать метричну частку знайомої пісні; 2) прохлопать ритмічний малюнок знайомої пісні під спів педагога або власний спів («заспівай пісеньку руками»); 3) відтворити ритмічний малюнок пісні кроками на місці, а потім з просуванням вперед («заспівай пісеньку ногами»); 4) емоційно - виразно передати в рухах характер знайомого музичного твору; 5) прохлопать ритмічний малюнок мелодії, зіграний педагогом на інструменті; 6) передати в рухах характер незнайомого раніше твори після його попереднього прослуховування;
|