КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
ОМ ТАТ САТ. Thus ends the seventeenth chapter named Shraddha-tray Vibhag Yoga in the Upanishad of the Shrimadbhagavad GitaThus ends the seventeenth chapter named Shraddha-tray Vibhag Yoga in the Upanishad of the Shrimadbhagavad Gita, Brahma-Vidhya (the discipline of knowing the Absolute), the yogic scripture, and the dialogue between Arjuna and Lord Krishn.
Ом Намо Бхагаватэ Ваасудэваая
Глава 18 1. Арджун сказал: «О Махабахо! Я желаю познать, о Хришикеша, о Кешинусудана, суть смерти, саньясы и отречения отдельно друг от друга». Arjuna said, “Oh Mahabaho! I wish to know, Oh Hrsikesa! Oh Kesinusudana, the truth of death, sanyas and of renunciation independently.”
«О Махабахо! Я хочу познать и истину смерти, и также то, что называется жертвой, отдельно. Прошу, разъясни мне это. Oh Mahabaho! I wish to know, both the truth of death and also that which is called as sacrifice, independently. Please explain it to me.
2. Господь сказал: «Знатоки признают отказ от целеустремленных действий как Саньясу, т.е. отречение, а мудрецы называют жертвой отказ от плодов всей кармы». Sribhagavan said, “The scholars recognize giving up purposeful acts as Samnyas i.e. renunciation and the wise persons call giving up the fruit of all karma as sacrifice.”
Те великие люди, которые превзошли физические ограничения и пробудили полное спящее сознание своего ума, поняли, познавая взаимосвязь тела и его чувств с умом, что все желания возникли из самого ума. Это знание является причиной того, что их желания угасают в самом уме. Такие йоги, познавая истинную природу смерти, познают творца всего, непроявленного, нерушимого Брахму, пребывающее за пределами ума Время, и известны как утвердившиеся в Самньясе. А те, кто способен стать бесстрастным, отбрасывая собственную ограниченность в результате выполнения йогической практики, известны как отказавшиеся от плодов всей своей кармы. Those great persons, who have risen above the physical limitations and have awakened the entire dormant consciousness of their mind, have understood, by knowing the correlation of the body and its senses with the mind that all desires originate from the mind itself. This knowledge causes their desires to sink in the mind itself. Such yogis, by knowing the true nature of death, know the creator of all, the unmanifest, imperishable Brahma, the Time that is beyond the mind, and are said to be established in Samnyas. And those who are able to become desireless by banishing their limitedness as a result of doing yoga-karma are said to be the ones who give up the fruits of all their karma.
|