Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК, ВЕЧЕРА




По предначинательном псалме обычное стихословие: Ко Го́споду внегда́ скорбе́ти ми, воззвах: На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10, и поем стихиры самогласны дне 4 по дважды, а два по единожды, глас 1:

Гряды́й Госпо́дь к во́льней стра́сти, / апо́столом глаго́лаше на пути́: / се восхо́дим во Иерусали́м, / и преда́стся Сын Челове́ческий, / я́коже есть пи́сано о Нем. / Прииди́те у́бо и мы, очище́нными смы́слы, сше́ствуим Ему́, / и сраспне́мся, и умертви́мся Его́ ра́ди жите́йским сласте́м, / да и оживе́м с Ним, и услы́шим вопию́ща Его́: / не ктому́ в земны́й Иерусали́м за е́же страда́ти, / но восхожду́ ко Отцу́ Моему́ и Отцу́ ва́шему, / и Бо́гу Моему́ и Бо́гу ва́шему, / и совозвы́шу вас в го́рний Иерусали́м, / в Ца́рство Небе́сное. (2)

Глас 5: Дости́гше, ве́рнии, спаси́тельную страсть Христа́ Бо́га, / неизрече́нное Его́ долготерпе́ние просла́вим: / я́ко да благоутро́бием Свои́м / совоздви́гнет и нас, умерщвле́нных грехо́м, / я́ко Благ и Человеколю́бец. (2)

Го́споди гряды́й к страда́нию, / Твоя́ утвержда́я ученики́, / глаго́лал еси́ осо́бь прие́м их: / ка́ко глаго́л Мои́х не по́мните, / я́же пре́жде реко́х вам? / Я́ко вся́кому проро́ку несть пи́сано, / то́кмо во Иерусали́ме убие́ну бы́ти. / Ны́не у́бо вре́мя настои́т, е́же реко́х вам: / се бо предаю́ся рука́ма гре́шных пору́ган бы́ти, / и́же и Кресту́ Мя пригвозди́вше, и погребе́нию преда́вше, / оме́рзена вменя́т я́ко ме́ртва. / Оба́че дерза́йте, тридне́вен бо воста́ну, / в ра́дость ве́рных и жизнь ве́чную. (2)

Го́споди, к та́инству неизглаго́ланному Твоего́ смотре́ния, / не довле́ющи сыно́в Зеведе́овых ма́ти, проша́ше Тя, / вре́меннаго ца́рства по́чести дарова́тися ча́дом ея́, / но вме́сто тоя́, ча́шу сме́рти обеща́л еси́ пи́ти друго́м Твои́м, / ю́же ча́шу пре́жде сих пи́ти Сам глаго́лал еси́, / грехо́в очище́ние. / Те́мже Тебе́ вопие́м: / спасе́ние душ на́ших, сла́ва Тебе́. (2)

Го́споди, соверше́ннейшая му́дрствовати, / Твоя́ наказу́я ученики́, / не уподо́битися язы́ком глаго́лал еси́, / во е́же облада́ти ме́ньшими, / не та́ко бо бу́дет вам Мои́м ученико́м, / я́ко ни́щий хотя́ есмь. / Пе́рвый у́бо вас, да бу́дет всем слуга́, / нача́льствуяй же, я́ко нача́льствуемый, / предызя́щный же, я́ко после́днейший. / И́бо приидо́х Сам обнища́вшему Ада́му послужи́ти, / и избавле́ние да́ти за мно́гих ду́шу Мою́, / вопию́щих Ми: сла́ва Тебе́.

Глас 8: Изсо́хшия смоко́вницы за непло́дие, / преще́ния убоя́вшеся, бра́тие, / плоды́ досто́йны покая́ния принесе́м Христу́, / подаю́щему нам ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, глас то́йже: Втору́ю Е́ву еги́птяныню обре́т змий глаго́лы, / тща́шеся ласка́ньми запя́ти Ио́сифа, / но той оста́вив ри́зу, бежа́ греха́, / и наг не стыдя́шеся, я́коже первозда́нный пре́жде преслуша́ния. / Того́ моли́твами, Христе́, поми́луй нас.

Таже вход со Евангелием. Све́те ти́хий:

Прокимен, псалом 127. Глас 6: Благослови́т тя Госпо́дь от Сио́на, / и у́зриши блага́я Иерусали́ма. Стих: Блаже́ни вси боя́щиися Го́спода, ходя́щии в путе́х Его́.

Исхода чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 20.]

Сия́ имена́ сыно́в Изра́илевых, входя́щих во Еги́пет вку́пе со Иа́ковом отце́м их, ки́йждо со всем до́мом свои́м внидо́ша: Руви́м, Симео́н, Леви́й, Иу́да, Иссаха́р, Завуло́н и Вениами́н, Дан и Неффали́м, Гад и Аси́р. Ио́сиф же бя́ше во Еги́пте. Бя́ше же всех душ изше́дших из Иа́кова, се́дмьдесят пять. У́мре же Ио́сиф, и вся бра́тия его́, и весь род о́ный. Сы́нове же Изра́илевы возрасто́ша, и умно́жишася, и мно́зи бы́ша, и укрепи́шася зело́ зело́: умно́жи же их земля́. Воста́ же царь ин во Еги́пте, и́же не зна́ше Ио́сифа. Рече́ же язы́ку своему́: се род сыно́в Изра́илевых вели́кое мно́жество, и укрепля́ется па́че нас. Прииди́те у́бо прехи́трим их, да не когда́ умно́жатся; и егда́ а́ще приключи́тся нам брань, приложа́тся и си́и к супоста́том, и одоле́вше нам, изы́дут из земли́ [на́шея]. И приста́ви над ни́ми приста́вники дел, да озло́бят их в де́лех: и созда́ша гра́ды тве́рды фарао́ну, Пифо́, и Рамесси́, и Он, и́же есть Илиопо́ль. Поели́ку же их смиря́ху, толи́ко мно́жайшии быва́ху, и укрепля́хуся зело́ зело́. И гнуша́хуся еги́птяне сынми́ Изра́илевыми. И наси́лие творя́ху еги́птяне сыно́м Изра́илевым ну́ждею. И боле́зненну тем жизнь творя́ху в де́лех жесто́ких, бре́нием, и плинфоде́ланием, и все́ми де́лы, я́же в поля́х, во всех де́лех, и́миже порабоща́ху их с ну́ждею. И рече́ царь еги́петский ба́бам евре́йским: еди́ной их и́мя, Сепфо́ра, и и́мя второ́й, Фу́а. И рече́ [им]: егда́ ба́бите евре́аныням, и суть к рожде́нию, а́ще у́бо му́жеский пол бу́дет, убива́йте его́, а́ще же же́нский, снабдева́йте его́. Убоя́шася же ба́бы Бо́га, и не сотвори́ша, я́коже повеле́ им царь еги́петский, и живля́ху му́жеский пол. Призва́ же царь еги́петский ба́бы, и рече́ им: что я́ко сотвори́сте вещь сию́, и оживля́ете му́жеский пол? Реко́ша же ба́бы фарао́ну: не я́ко жены́ еги́птяныни, та́ко и жены́ евре́аныни: ражда́ют бо пре́жде не́же вни́ти к ним ба́бам, и ражда́ху. Бла́го же творя́ше Бог ба́бам, и мно́жахуся лю́дие, и укрепля́хуся зело́.

Прокимен, псалом 128, глас 6: Благослови́хом вы / во и́мя Госпо́дне. Стих: Мно́жицею бра́шася со мно́ю от ю́ности моея́.

Иова чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 12.]

Челове́к не́кий бя́ше во стране́ Авситиди́йстей, ему́же и́мя И́ов: и бе челове́к он и́стинен, непоро́чен, пра́веден, Богочести́в, удаля́яйся от вся́кия лука́выя ве́щи. Бы́ша же ему́ сы́нове седмь, и дще́ри три. И бя́ху ско́ти его́, ове́ц седмь ты́сящ, вельблю́дов три ты́сящи: супру́г воло́в пять сот, и осли́ц пасо́мых пять сот, и слуг мно́го зело́, и дела́ ве́лия бя́ху ему́ на земли́: и бе челове́к о́ный благоро́днейший су́щих от восто́к со́лнца. Сходя́щеся же сы́нове его́ друг ко дру́гу, творя́ху пир на ки́йждо день, спое́млюще вку́пе и три сестры́ своя́, я́сти и пи́ти с ни́ми. И егда́ скончава́шася дни́е пи́ра, посыла́ше И́ов и очища́ше их, востая́ зау́тра: и приноша́ше о них же́ртвы по числу́ их, и тельца́ еди́наго о гресе́, о душа́х их. Глаго́лаше бо И́ов: не́гли когда́ сы́нове мои́ согреши́ша, и в мы́сли свое́й зла́я помы́слиша проти́ву Бо́га? Та́ко у́бо творя́ше И́ов вся дни. И бысть я́ко день сей, и се приидо́ша а́нгели Бо́жии предста́ти пред Го́сподем, и диа́вол прии́де с ни́ми. И рече́ Госпо́дь диа́волу: отку́ду прише́л еси́? И отвеща́в диа́вол Го́сподеви, рече́: обше́д зе́млю, и проше́д поднебе́сную се есмь. И рече́ ему́ Госпо́дь: внял ли еси́ мы́слию твое́ю на раба́ Моего́ И́ова? Зане́ несть я́ко он, на земли́ челове́к непоро́чен, и́стинен, богочести́в, удаля́яйся от вся́кия лука́выя ве́щи. Отвеща́ же диа́вол, и рече́ пред Го́сподем: еда́ ту́не И́ов чтит Го́спода? Не Ты ли огради́л еси́ вне́шняя его́, и вну́тренняя до́му его́, и я́же вне всех су́щих его́ о́крест? Дела́ же руку́ его́ благослови́л еси́, и скоты́ его́ мно́ги сотвори́л еси́ на земли́. Но посли́ ру́ку Твою́, и косни́ся всех, я́же и́мать: а́ще не в лице́ Тя благослови́т. Тогда́ рече́ Госпо́дь диа́волу: се вся ели́ка суть ему́, даю́ в ру́ку твою́, но самого́ да не косне́шися. И изы́де диа́вол от Го́спода.

Таже, Да испра́вится моли́тва моя́:

И посем Евангелие от Матфеа, зачало 98.
[Мф. 24, 3 – 35.]

Во вре́мя о́но, седя́щу Иису́су на горе́ Елео́нстей, приступи́ша к Нему́ ученицы́ на едине́, глаго́люще: рцы нам, когда́ сия́ бу́дут; и что есть зна́мение Твоего́ прише́ствия и кончи́на ве́ка? И отвеща́в Иису́с рече́ им: блюди́те, да никто́же вас прельсти́т. Мно́зи бо прии́дут во и́мя Мое́, глаго́люще: аз есмь Христо́с, и мно́ги прельстя́т. Услы́шати же и́мате бра́ни, и слы́шания бра́нем. Зри́те, не ужаса́йтеся, подоба́ет бо всем сим бы́ти, но не тогда́ есть кончи́на. Воста́нет бо язы́к на язы́к, и ца́рство на ца́рство: и бу́дут гла́ди и па́губы, и тру́си по ме́стом. Вся же сия́ нача́ло боле́знем. Тогда́ предадя́т вы в ско́рби, и убию́т вы, и бу́дете ненави́дими все́ми язы́ки и́мене Моего́ ра́ди. И тогда́ соблазня́тся мно́зи, и друг дру́га предадя́т, и возненави́дят друг дру́га. И мно́зи лжепроро́цы воста́нут и прельстя́т мно́гия. И за умноже́ние беззако́ния, изся́кнет любы́ мно́гих. Претерпе́вый же до конца́, той спасе́тся. И пропове́стся сие́ Ева́нгелие Ца́рствия по всей вселе́нней, во свиде́телство всем язы́ком: и тогда́ прии́дет кончи́на. Егда́ у́бо у́зрите ме́рзость запусте́ния, рече́нную Дании́лом проро́ком, стоя́щу на ме́сте свя́те, и́же чтет, да разуме́ет, тогда́ су́щии во Иуде́и да бежа́т на го́ры. И и́же на кро́ве, да не схо́дит взя́ти я́же в дому́ его́. И и́же на селе́, да не возврати́тся вспять взя́ти риз свои́х. Го́ре же непра́здным и доя́щим в ты́я дни. Моли́теся же, да не бу́дет бе́гство ва́ше в зиме́, ни в суббо́ту. Бу́дет бо тогда́ скорбь ве́лия, якова́ же несть была́ от нача́ла ми́ра досе́ле, ниже́ и́мать бы́ти. И а́ще не бы́ша прекрати́лися дни́е о́ны, не бы у́бо спасла́ся вся́ка плоть: избра́нных же ра́ди прекратя́тся дни́е о́ны. Тогда́ а́ще кто рече́т вам: се, зде Христо́с, или́ о́нде, не ими́те ве́ры. Воста́нут бо лжехри́сти и лжепроро́цы, и дадя́т зна́мения ве́лия и чудеса́, я́коже прельсти́ти, а́ще возмо́жно, и избра́нныя. Се, пре́жде рех вам. А́ще у́бо реку́т вам: се, в пусты́ни есть, не изыди́те: се, в сокро́вищах, не ими́те ве́ры. Я́коже бо мо́лния исхо́дит от восто́к и явля́ется до за́пад, та́ко бу́дет прише́ствие Сы́на Челове́ческаго. Иде́же бо а́ще бу́дет труп, та́мо соберу́тся орли́. А́бие же, по ско́рби дний тех, со́лнце поме́ркнет, и луна́ не даст све́та своего́, и зве́зды спа́днут с небесе́, и си́лы небе́сныя подви́гнутся. И тогда́ яви́тся зна́мение Сы́на Челове́ческаго на небеси́, и тогда́ воспла́чутся вся коле́на земна́я, и у́зрят Сы́на Челове́ческаго, гряду́ща на о́блацех небе́сных с си́лою и сла́вою мно́гою. И по́слет а́нгелы Своя́ с тру́бным гла́сом ве́лиим, и соберу́т избра́нныя Его́ от четы́рех ветр, от коне́ц небе́с до коне́ц их. От смоко́вницы же научи́теся при́тчи: егда́ уже́ ва́ия ея́ бу́дут мла́да, и ли́ствие прозя́бнет, ве́дите, я́ко близ есть жа́тва. Та́ко и вы, егда́ ви́дите сия́ вся, ве́дите, я́ко близ есть, при две́рех. Ами́нь глаго́лю вам, не мимои́дет род сей, до́ндеже вся сия́ бу́дут. Не́бо и земля́ мимои́дет, словеса́ же Моя́ не мимои́дут.

И прочее последование Преждеосвященных, по обычаю. Тако долженствует быти и в Великий Вторник, и в Великую Среду.

Аще же несть Преждеосвященныя: Поем на Го́споди воззва́х, половину от стихир, на 6. Стихира, глас 1: Гряды́й Госпо́дь к во́льной стра́сти: дважды. Дости́гше ве́рнии: дважды. Го́споди, к та́инству неизглаго́ланному: дважды. Сла́ва, и ны́не: Го́споди гряды́й к страда́нию: По сих вход с Евангелием: и Све́те ти́хий: Таже прокимен, и паремии, и Евангелие. Таже, Сподо́би Го́споди: И ектения: Испо́лним вече́рнюю: На стиховне, от техже стихир, стихира, глас 5: Го́споди соверше́ннейшая му́дрствовати: Стих: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́: И паки туюжде стихиру. Стих: Поми́луй нас Го́споди: Глас 8: Изсо́хшая смоко́вницы: Сла́ва, и ны́не, глас тойже: Втору́ю Е́ву: Таже, Ны́не отпуща́еши: И прочая обычная с поклоны. И по конечном Трисвятом, и по О́тче наш: Го́споди поми́луй, 12. Таже, молитва, Всесвята́я Тро́ице: и Бу́ди и́мя Госпо́дне: И отпуст.

Сице убо творим во Вторник и в Среду.

На трапезе же ядим сухоядение и сим удовляемся. И якоже в первую неделю святаго сего Поста, сице и в сия дни, в Великий Понедельник, во Вторник и в Среду поститися подобает.

Ведати бо подобает, яко и Шестый великий Собор повеле, спасительныя страсти дни в посте, и молитве, и умилении сердца сотворяти верным, в полунощи же Великия Субботы, оставляти пост, Божественным евангелистом Матфею и Луце, овому убо позде в субботу глаголанием, овому же утром глубоким, медлемое нам нощи написующим.

 


 


Поделиться:

Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 110; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.007 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты