Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Розділ III




 

Хто з поетів-романтиків звертається до біблійної історії про Каїна, пропонуючи нову її інтерпретацію:   а б в г
а) Байрон;
б) Шеллі;
в) Кітс;
г) Теннісон.
У якому з цих творів сюжет запозичено з ранньоренесансних італійських хронік і зображено злочин, скоєний у відомій родині:   а б в г
а) «Паломництво Чайльд Гарольда»;
б) «Германія. Зимова казка»;
в) «Ченчі»;
г) «Рене».
Визначте автора й назву твору , у котрому йдеться про людину, яка вирушає на пошуки свого ідеалу – блакитної квітки:   а б в г
а) Шаміссо – «Мученики»;
б) Байрон – «Гяур»;
в) Шаміссо – «Дивовижна історія Петера Шлемеля»;
г) Новаліс – «Генріх фон Офтердінґен».
Визначте, якому з наведених нижче літературних напрямків притаманне намагання відобразити людину, взяту в її соціальній детермінованості:   а б в г
а) романтизм XIX ст.;
б) реалізм XIX ст.;
в) неоромантизм;
г) натуралізм.
Назвіть роман, у якому йдеться про юнака, що насмілився кинути виклик сучасному йому суспільству, за що воно його й засуджує – більше, аніж за злочин, що ним скоєний:   а б в г
а) «Пані Боварі»;
б) «Людина, котра сміється»;
в) «Червоне і чорне»;
г) «Батько Горіо».
У якому з нижченаведених творів зображується лихварство, накопичування як патологія скнарості:   а б в г
а) «Великі сподівання»;
б) «Ґобсек»;
в) «Ярмарок марнославства»;
г) «Золотий горщик».
Оберіть з нижченаведених варіантів такий, що вірно співвідносить героя/героїню з назвою твору:   а б в г
а) «Пармська обитель» – Люсьєн Сорель;
б) «Ярмарок марнославства» – Естелла;
в) «Записки Піквікського клубу» – Сем Веллер;
г) «Олівер Твіст» – батько Горіо.
Оберіть з нижченаведених варіантів такий, що вірно співвідносить автора та назву твору, що йому належить:   а б в г
а) Бальзак – «Ваніна Ваніні»;
б) Скотт – «Домбі і син»;
в) Діккенс – «Ріп ван Вінкль»;
г) Флобер – «Пані Боварі».
Кому з письменників XIX ст. належить розподіл людей на філістерів та ентузіастів:   а б в г
а) Гофману;
б) Гюго;
в) Бальзаку;
г) Діккенсу.
У якому романі XIX ст. зображено трагедію егоїста батька та самовідданої дочки:   а б в г
а) «Батько Горіо»;
б) «Великі сподівання»;
в) «Домбі і син»;
г) «Червоне і чорне».
У якому романі XIX ст. зображено трагедію самовідданого батька та егоїсток дочок:   а б в г
а) «Батько Горіо»;
б) «Великі сподівання»;
в) «Домбі і син»;
г) «Червоне і чорне».
Метафора «лялькаря та маріонеток» – одна з провідних у романі:   а б в г
а) «Собор Паризької богоматері»;
б) «Ярмарок Марнославства»;
в) «Червоне і чорне»;
г) «Мартін Чазлвіт».
Визначте, хто з поетів XIX ст. є автором наведеного нижче уривку :   Прощай, чудовий мій Париж!Тебе я залишаю,Без краю сповнений чуттямІ радістю — без краю. Моє німецьке серце більПойняв раптово нині,—Для нього лікар є, але вінЖиве на батьківщині.     а б в г
а) Байрон;
б) Шеллі;
в) Гейне;
г) Блейк.
        Серед нижче запропонованих варіантів оберіть такий, що вірно співвідносить письменника та героя/героїню одного з його творів:   а б в г
а) Шаміссо – Рене;        
б) Стендаль – Дон Жуан;
в) Мелвілл – Жюльєн Сорель;
г) Гюго – Клод Фролло
Серед нижче запропонованих варіантів оберіть такий, що вірно співвідносить назву твору та героя/героїню:   а б в г
а) «Червоне і чорне» – Вотрен;
б) «Домбі і син» – Мегвіч;
в) «Мобі Дік» – Ахав;
г) «Золотий горщик» – Петер Шлемель.
Визначте, прочитавши нижченаведений уривок з твору, його автора та назву: « … Магуа лише погрозив Дункану скривавленим ножем та прокричав (…) так голосно, що звуки його дикої радості донеслися до тих, хто боровся в долині, на тисячу футів нижче. У відповідь почувся крик розвідника (…) Але, добігши до місця кривавої різанини, Соколине Око знайшов там лише мертві тіла. (…) Потім із сусідньої ущілини з’явився Магуа.(…) Ще один стрибок – і він був у безпеці. Але перш ніж зробити цей рятівний маневр, Магуа зупинився, погрозив розвіднику рукою та крикнув: - Блідолиці – собаки! Делавари – баби! Магуа залишає їх на скалі на здобич воронам!..»   а б в г
а) Фенімор Купер – «Червоний Корсар»;
б) Мелвілл – «Мобі Дік»;
в) Фенімор Купер – «Останній з могікан»;
г) По – «Маска Червоної смерті».
Визначте, хто з авторів англійського соціального роману ввів до числа «особливих персонажів» (масок Автора) лялькаря:   а б в г
а) Теккерей;
б) Булвер-Літтон;
в) Діккенс;
г) Коллінз.
Визначте, ознайомившись із нижченаведеним уривком, назву відомого твору романтичної літератури та його автора: « Донна Анна змінилася невпізнанно - смертельна блідість на її обличчі, очі вгасли, голос тремтить та зривається, але й саме тому створює приголомшливе враження в маленькому дуеті з люб’язним нареченим, котрий поспішає справити весілля, після того як небеса зняли з нього небезпечний обов’язок месника».   а б в г
а) Гофман – «Малюк Цахес»;
б) Шаміссо – «Дивовижна історія Петера Шлемеля»;
в) Гофман – «Дон Жуан»;
г) Кляйст – «Міхаель Кольхаас».
Оберіть варіант, що вірно співвідносить автора та назву твору:   а б в г
а) Меріме – «Кармен»;
б) Бальзак – «Людина, котра сміється»;
в) Гюго – «Ґобсек»;
г) Діккенс – «Пелем».
Оберіть варіант, що вірно співвідносить назву твору та його героя/героїню:   а б в г
а) «Собор Паризької богоматері» - Гренуар;
б) «Пелем» – Вотрен;
в) «Олівер Твіст» – батько Горіо;
г) «Ґобсек» – Фантіна.
Визначте героя відомого французького роману, котрого стосуються наступні слова: « Стережіться цього юнака, з його енергійною вдачею, якщо знову почнеться революція, він усіх нас пошле на гільйотину»   а б в г
а) Олівер Твіст;
б) Жульєн Сорель;
в) Вальжан;
г) Вотрен.
Визначте відомого героя французької літератури XIX ст. , котрого стосуються наступні слова: « У ньому живуть дві особи: скупердяй і філософ, підла людина і велична. З’являвся, як кара, як докір совісті».   а б в г
а) Олівер Твіст;
б) Сем Веллер;
в) Мегвіч;
г) Ґобсек.
Історія життя капітана Ахава та його «супротивника», величезного й таємничого кита Мобі Діка, - основа відомого твору американського романіста:          
а) Готорна;
б) Купера; а б в г
в) Ірвінґа;
г) Мелвілла.
Визначте, ознайомившись із наведеним нижче уривком твору, його назву та автора: « - Це не скарби, що так невимовно ваблять мене, - говорив він самому собі, - жадібність незнайома моїй душі; я мрію лише про те, щоб побачити Блакитну квітку. Вона постійно займає мої думки, я не можу ні писати, ані думати пр. Щось інше. Я ніколи не відчував нічого схожого, неначе все попереднє було лише сон і наче я перенісся у сні до іншого світу (...)»:   а б в г
а) Новаліс – «Учні в Саїсі»;
б) Шаміссо – «Дивовижна історія Петера Шлемеля»;
в) Новаліс – «Генріх фон Офтердінґен»;
г) Гофман – «Дон Жуан».
Визначте, ознайомившись із нижченаведеною поезією, її автора: В краю далекім і глухім Жила колись вона, Та Люсі, що була усім Нелюба і чудна.   Фіалка, схована в тіні Замшілих валунів, Здалась яснішою мені Від зоряних вогнів.   Нікому і не защемить Що Люсі вмерла десь, Але для мене як за мить Змінився світ увесь!     а б в г
а) Блейк;
б) Вордсворт;  
в) Колрідж;
г) Байрон.
Визначте, якому з наведених нижче літературних напрямків притаманне намагання відобразити людину, взяту в її соціальній детермінованості:а     б в г
а) романтизм XIX ст.;
б) реалізм XIX ст.;
в) неоромантизм;
г) натуралізм.
До назви роману „Червоне і чорне” Стендаль додав підзаголовок:   а б в г
а) „Хроніка епохи Реставрації”
б) „Хроніка післянаполеонівської доби”
в) „Хроніка XIX століття”
г) „Роман без героя”
Визначте назву поетичного твору Байрона, з якого взято наданий фрагмент:   Один! Один! Кругом вода, Вода без краю й меж... Ніхто мене там не згада, І я – нікого теж. Лиш пес завиє. А мине В розлуці кілька літ, – Він, вірний іншому, мене Порве біля воріт.   Вперед, корабле мій, лети, Морську глибінь долай! Примчи у будь-які світи, Але не в рідний край. Вітання шлю морським валам, А вдасться доплисти, – Чужим вітання берегам! О краю мій, прости! (Переклад Д.Паламарчука)   а б в г
а) «Манфред»
б) «Паломництво Чайлд-Гарольда»
в) «Корсар»
г) «Дон Жуан»
Повість „Гобсек” Бальзака розпочинається з експозиції, де дія відбувається:   а б в г
а) у кімнаті Гобсека
б) у конторі адвоката Дервіля
в) у салоні віконтеси де Гранльє
д) у будинку графіні де Ресто
Визначте героя твору Ч.Діккенса, про якого йде мова в наданому фрагменті тексту:   Він був гарненький хлопчик, тіль­ки личко мав бліде та задумливе, і це примушувало місіс Уїкем багатознач­но похитувати головою і тяжко зітхати. З усього було видно, що владності йому не забракне — його вже тепер аж розпирало від райдужного передчуття власної значущості, якій підпорядковувалися всі і все. Погідної вдачі, інколи він пустував і брикав, як кожна дитина, але іншим разом сидів див­но, по-старечому замислений у своєму кріслечку, скидаючись на одну з тих моторошних істот (і розмовляючи як вони) сто- й двохсотрічного віку, що ними в казках підмінюють дітей. Він часто зазнавав цих нападів передчас­ної старості, іноді дуже раптових, нагорі, в дитячій кімнаті, — тоді він казав, що втомився, навіть коли грався з Флоренс чи гарцював з міс Токс у спільній упряжі. І вже зовсім неминуче траплялося це кожного разу, як його крісельце переносили до батькової кімнати, де вони по обіді сиділи разом біля каміна. То була найдивоглядніша пара, яку будь-коли освітлю­вав вогонь у каміні: містер ***, врочистий і випростаний, що пильно вдивлявся у полум'я, і його маленька подоба зі старечим обличчям, що так само втопляла очі в червоній глибині, зосереджено і пильно, мов мудрець. (Переклад М.Іванова)   а б в г
а) Поль Домбі
б) Олівер Твіст
в) Ніколас Ніклбі
г) Девід Копперфільд
Визначте, хто серед названих авторів належить до романтиків:   а б в г
а) Мільтон;
б) Макферсон;
в) Вольтер;
г) Вордсворт.
Ідентифікуйте основний літературно-теоретичний жанр ієнської школи.   а б в г
а) фрагмент;
б) трактат;
в) есе;
г) досвід.
Визначте засновника романтичного жанру новели-казки:   а б в г
а) Новаліс;
б) Тік;
в) Шаміссо;
г) Байрон.
.Визначте представників раннього французького романтизму:   а б в г
а) Ж.де Сталь, Шатобріан;
б) Гюго, Ламартін;
в) Жорж Санд, Мюссе;
г) Нодьє, Нерваль.
Визначте провідний жанр творчості Меріме 30-40 років:   а б в г
а) новела;
б) історичний роман;
в) лірична поезія;
г) роман-cповідь.
Визначте засновника американського історичного роману:   а б в г
а) Купер;
б) Готорн;
в) Ірвінг;
г) По.
Визначте основний конфлікт новели-казки Гофмана «Малюк Цахес на прізвисько Циннобер»;   а б в г
а) суперечність між розумом та почуттями;
б) співвіднесення прекрасного та потворного;
в) зіткнення вигаданого та реального;
г) протистояння митця та філістера.
Ідентифікуйте художню тенденцію американського романтизму:   а б в г
а) “нативізм”;
б) створення пріоритету класичних зразків;
в) деміфологізація історії;
г) раціоналізація творчого процесу.
Визначте хронологічні межі літературного ХІХ ст.:   а б в г
а) 90-ті рр. ХVIII -70-ті рр.ХІХ ст.;
б) 1800 – 1900 рр.;
в) перша половинга ХІХ ст.; г) друга половина ХІХ ст.
Визначте творчу спільноту, у межах діяльності якої сформувались основні принципи романтичної естетики:   а б в г
а) ієнська школа;
б) прерафаеліти;
в) парнасці;
г) берлінський гурток.
Ідентифікуйте творчу спільноту, з діяльністю якої пов’язують формування англійського романтизму:   а б в г
а) прерафаеліти;
б) апологети «мистецтва манери»;
в) «озерна школа»;
г) «ієнська школа».
Визначте твір, у передмові до якого Гюго сформулював принципи романтичного мистецтва:   а б в г
а) «Собор Паризької Богоматері»;
б) «Кромвель»;
в) «Марія Тюдор»;
г) «Східні поезії».
Визначте принцип організації художнього часопростору у романтичній новелі-казці:   а б в г
а) сполучення світу фантазії та світу буденності;
б) співвіднесення хронікально-історичного часу із соціальним простором;
в) «приватна людина у чужому світі»;
г) правило «трьох єдностей».
Визначте героя реалістичного роману ХІХ ст.. за наведеною характеристикою: « Честолюбство вмерло в його серці, із праху його виникло нове почуття; він назвав його каяттям з приводу того, що намагався вбити пані де Реналь. Насправді ж він був у неї без пам’яті закоханий.»   а б в г
а) Жюльєн Сорель;
б) Норбер;
в) Дервіль;
г) Растіньяк.
Визначте провідний напрям становлення реалістичного художнього мислення у західноєвропейських літературах:   а б в г
а) поетологічне освоєння соціально-історичної детермінованості людського існування;
б) формування концепції “чистого мистецтва”;
в) ствердження універсальності мистецтва слова як синтезу всіх форм пізнання;
г) поетологічне освоєння біологічної ермінованості людського існування.
Визначте художні системи, основоположні для літератури ХІХ ст.:   а б в г
а) романтизм, реалізм;
б) естетизм, імпресіонізм, неоромантизм;
в) модернізм, постмодернізм;
г) неокласицизм, передромантизм, реалізм
Визначте естетичний принцип, успадкований реалізмом ХІХ ст.. від романтизму:   а б в г
а) історизм;
б) зображення типових характерів у типових обставинах ;
в) соціальна детермінованість людського існування;
г) біологічна детермінованість людського існування.
Визначте той жанр, який ієнські романтики вважали «енциклопедією життя геніального індивідуума»:   а б в г
а) роман;
б) ліро-епічна поема;
в) новела - казка;
г) історична драма.
Визначте ті жанрові модифікації роману, які стали відкриттям романтизму:   а б в г
а) роман-епопея, роман «великої дороги»;
б) пасторальний роман, лицарський роман;
в) галантно-героїчний роман, роман виховання;
г) історичний роман, роман-монодія.
Ідентифікуйте жанровий різновид, що набув розквіту у творчості Гофмана:   а б в г
а) новела-казка;
б) побутова драма;
в) балада;
г) фрагмент.
Вкажіть літературний твір ХІХ ст., який має підзаголовок «роман без героя»:   а б в г
а) Гофман «Малюк Цахес»;
б) Байрон “Корсар”;
в) Ш.Бронте “Джейн Ейр”;
г) Теккерей “Ярмарок марнолюбства”.
Визначте, який естетичний принцип характеризує реалізм як літературний напрямок XIX ст.:   а б в г
а) орієнтація на фантастичне перетворення реальності;
б) спрямованість на канонічні взірці;
в) втілення діалектичного зв’язку між закономірно- загальним та індивідуально-особливим;
г) алегоричність.
Виокремте із запропонованого переліку учасника йєнської школи романтиків:   а б в г
а) Гофман
б) брати Я. та В. Грімм
в) Новаліс
г) Клейст
У якому з названих творів В.Гюго визначає естетичні принципи літератури романтизму?   а б в г
а) „Рюї Блаз”
б) „Ернані”
в) передмові до драми „Кромвель”
г) „Король розважається”
Хто з названих письменників є автором історичного роману?   а б в г
а) Б.Констан
б) А. де Ламартін
в) Ф.Р. де Шатобріан
г) В.Гюго
Епітет, від якого походить назва цього літературного напряму XIX ст.. наприкінці XVIII ст.. означав „фантастичне, дивовижне, таємниче”. Про який напрям йдеться?   а б в г
а) символізм
б) романтизм
в) імпресіонізм
г) експресіонізм
Визначте, хто із згадуваних далі поетів належить до „озерної школи” англійського романтизму:   а б в г
а) В.Блейк
б) В.Вордсворт
в) Д.Байрон
г) Д.Кітс
На які два табори поділяються персонажі Е.Т.А.Гофмана?   а б в г
а) філістерів та авантюристів
б) ентузіастів та пройдисвітів
в) філістерів та ентузіастів
г) ентузіастів та декадентів
Головними жіночими персонажами якого відомого твору є Матильда де Ла Моль та Луїза де Реналь?   а б в г
а) „Пані Боварі” Г.Флобера
б) „Собор Паризької Богоматері” В.Гюго
в) „Червоне та чорне” Стендаля
г) „Адольф” Б.Констана
Чим є за жанровим визначенням твір В.Ірвінга „Ріп Ван Вінкль”?   а б в г
а) поемою
б) оповіданням
в) романом
г) драмою
З-поміж запропонованих визначте видатного представника другого етапу французького реалізму XIX ст.   а б в г
а) О. де Бальзак
б) Стендаль
в) Г.Флобер
г) П.Меріме
Здійсніть атрибуцію наступного уривку: „Ця кімната буває в усьому блиску о сьомій годині ранку, коли сюди входить кіт пані Воке, передуючи своїй хазяйці; він плигає на буфет, муркоче й нюхає молоко у кухликах, понакриваних тарілками. Незабаром з’являється, човгаючи розтоптаними пантофлями, сама господиня в тюлевому чепці, з-під якого вибивається пасмо недбало причепленого фальшивого волосся, її пристаркувате, опасисте лице з носом, схожим на дзьоб папуги, пухкенькі ручки, надто великий бюст, все її гладке, немов у церковного пацюка, тіло цілком пасує до цієї вбогої кімнати, де звідусіль визирає лихо, де причаїлась жадібність, де пані Воке без огиди вдихає задушливе смердюче повітря. Її холодне, немов перші осінні приморозки, обличчя, оточені зморшками оченята, які виражають усі переходи від робленої усмішки танцівниці до лиховісної похмурості лихваря, зрештою – вся її особа визначає характер пансіону, так само як пансіон визначає її особу. Адже немає каторги без наглядача: одне без одного їх годі собі уявити”.   а б в г
а) „Червоне та чорне” Стендаля  
б) „Пані Боварі” Г.Флобера
в) „Адольф” Б.Констана
г) „Батько Горіо” О. де Бальзака
Чия творча концепція втілена у вислові: „Роман – це дзеркало, з яким йдеш уздовж дороги”?   а б в г
а) В.Гюго
б) О. де Бальзака
в) Г.Флобера
г) Стендаля
Яку назву мав поетичний гурток, що розгорнув знамениту „романтичну битву” з класицизмом у 1820-х рр.. і учасниками якого були В.Гюго, Ж. де Нерваль, О.Дюма та ін.?   а б в г
а) „озерна школа”
б) „парнаська школа”
в) Плеяда
г) Сенакль
Про який давній напис на стіні Собору Паризької Богоматері йдеться в однойменному романі В.Гюго:   а б в г
а) життя
б) надія
в) віра
г) фатум
Попередником якого популярного нині літературного жанру є „логічні оповідання” Е.А.По?   а б в г
а) „драми абсурду”
б) детективу
в) „драми ідей”
г) „нового роману”
Чим є за жанровим визначенням твір Е.Т.А.Гофмана „Житейська філософія кота Мурра”?   а б в г
а) повість-казка
б) новела
в) роман
г) оповідання
Із запропонованого переліку виберіть діяча американського романтизму:   а б в г
а) Ч.Діккенс
б) У.Теккерей
в) Р.Сауті
г) Н.Готорн
Який з названих далі творів є літературним маніфестом на захист романтизму?   а б в г
а) „Расін і Шекспір” Стендаля
б) „Етюд про Бейля” О. де Бальзака
в) „Поетичне мистецтво” Верлена
г) „Поетичне мистецтво” Н.Буало
До творчого доробку якого поета належить вірш „Ельдорадо”?   а б в г
а) В.Блейка
б) В.Вордсворта
в) Е.А.По
г) С.Кольріджа
Хто є основоположником теорії романтизму :   а б в г
а) В.Скотт
б) О. де Бальзак
в) Ф. та А.Шлегелі
г) Дж. Байрон
Який образ є центром композиції в романі В.Гюго «Собор Паризької Богоматері»:   а б в г
а) Есмеральда
б) Квазімодо
в) Париж
г) Собор Паризької Богоматері
Яким є основний композиційний прийом повісті О. де Бальзака «Гобсек»:   а б в г
а) «оповідання в оповіданні»
б) розповідь від першої особи
в) незавершений фінал
г) «різдвяна» кінцівка
„Світ кольору плісняви” – хто з відомих реалістів XIX ст.. визначив так свій об’єкт зображення?   а б в г
а) П.Меріме
б) Стендаль
в) Г.Флобер
г) О. де Бальзак
Засновником американського історичного роману є:   а б в г
а) В.Ірвінг
б) Е.По
в) Ф.Купер
г) Н.Готорн
Дайте жанрове визначення твору Д.Байрона „Корсар”   а б в г
а) лірико-епічна поема
б) героїчна поема
в) сатирична поема
г) анакреонтична поезія  
„Екстраваганца”, „арабеск” – кому з американських романтиків належить це визначення незвичного, небувалого, примхливого сполучення відомого в ліричному вірші?   а б в г
а) Ф.Куперу
б) В.Ірвінгу
в) Н.Готорну
г) Е.А.По
Із запропонованого переліку виокремте діяча англійського реалізму:   а б в г
а) В.Вордстворт
б) У.Теккерей
в) Д.Кітс
г) Р.Сауті
Що впливає на долю і характер реалістичного героя?   а б в г
а) фатальні обставини
б) релігійні переконання
в) соціальне середовище
г) біологічний фактор
Яка з запропонованих дефініцій типологічно визначає роман Ч.Діккенса „Девід Коперфільд”?   а б в г
а) детективний
б) історичний
в) соціальний
г) політичний
Визначте ті жанрові модифікації, які стали відкриттям романтизму:   а б в г
а) роман-епопея, міщанська драма, новелла;
б) ода, трагедія, роман виховання;
в) байка, епічна поема, сонет;
г) фрагмент, ліро-епічна поема, роман-монодія.
Визначте, в якому творі літератури XIX ст. серед перерахованих присутня наполеонівська” тема:   а б в г
а) “Червоне та чорне” Стендаля;
б) “Домбі та син” Діккенса;
в) “Батько Горіо” Бальзака;
г) “Крихітка Цахес” Гофмана.
Ідентифікуйте жанровий різновид, генерований німецьким романтизмом на основі використання фантастики як жанротвірного фактора:   а б в г
а) новела-казка;
б)ліро-епічна поема;
в) фрагмент;
г) історичний роман.
Визначте за особливостями естетичної програми, кому належить наступний фрагмент: “Моє творіння охопить усі прошарки французького суспільства XIX ст.; якщо через п’ятсот і через дві тисячи років захочуть вивчити французьке суспільство часів Імперії, Реставрації та мерзенного липневого уряду, тоді археологам та іншим вченим достатньо буде подивитися у мої твори.”     а б в г
а) Стендаль;  
б) Гюго;
в) Бальзак;
г) Жорж Санд.
Визначте за ознаками поетики апологета романтизму :   а б в г
а) Теккерей;
б) Шатобріан;
в) Шекспір;
г) Стерн.
.Ідентифікуйте за поетологічними особливостями, якому герою належить наступний портрет: “...Величезна голова, вкрита рудою щетиною; між плечима – здоровенний горб, а другий, такий же, на грудях; дивовижна будова стегон і ніг, настільки вигнутих, що вони сходилися тільки в колінах і були схожі на два серпи, з’єднані ручками; широкі ступні, потворні руки. І при всій цій потворності – якийсь грізний вираз сили, спритності та відваги, - дивний виняток із споконвічного правила, за якими і сила, і краса є наслідком гармонії. Ось якого папу обрали собі блазні.”   а б в г
а) Цахес;
б) Квазімодо;
в) Франц Моор;
г) Гуімплен.
Визначте, яка серед названих естетичних ознак притаманна романтизму як літературному напрямку XIX ст.:   а б в г
а) інтуітивно-почуттєве світосприйняття;
б) тяжіння до достовірності, об’єктивності;
в) увага до проблем взаємодії людини і середовища, до типових характерів за типових обставин;
г) перенесення центру уваги на соціальну сферу.
Вкажіть, якому серед названих творів літератури XIX ст. притаманні такі ознаки поетики: аналітичний підхід до дійсності, намагання відтворити світ як складну єдність, пізнавальне спрямування – зв’язки з природознавством, історією, соціологією, психологією:   а б в г
а) Шатобріан “Рене”;
б) Байрон “Корсар”;
в) Ш.Бронте “Джен Ейр”;  
г) Бальзак “Гобсек”.
Визначте, яка з перерахованих рис характеризує реалізм як літературний напрямок XIX ст.:   а б в г
а) звернення до фольклору та національної міфології;
б) звеличення “життя духу”;
в) втілення діалектичного зв’язку між закономірно- загальним та індивідуально-особливим;  
г) алегоричність.
Визначте, який серед названих жанрових різновидів роману формується в першій половині XIX ст.:   а б в г
а) історичний;
б) науково-фантастичний;
в) пригодницький;
г) лицарський.
Визначте, яка серед перерахованих поетологічних ознак характеризує західноєвропейський романтичний роман XIX ст.:   а б в г
а) інтерес до сучасності, достовірності;
б) деталізація побуту, оточення, соціального середовища;
в) тяжіння до символізації;
г) “саморозвиток” героїв, вчинки яких не випадкові, а зумовлені рисами характеру та обставинами.
Визначте іманентний чинник генези романтизму у західноєвропейських літературах.   а б в г
а) формування і реалізація бачення художньо- словесної творчості як вільного й органічного природі літератури самовиявлення геніального індивідуума;
б) ствердження авторитарної ролі літературних зразків;
в) реінтерпретація естетичних ідей неокласицизму;
г) відкриття і поетологічне відтворення соціально- історичної детермінації буття людини.
Ідентифікуйте основний літературно-теоретичний жанр ієнської школи.   а б в г
а) фрагмент;
б) трактат;
в) есе;
г) досвід.
Визначте провідний образ-символ роману Новаліса “Генріх фон Офтердінген”;   а б в г
а) східна полонянка;
б) блакитна квітка;
в) гори;
г) книга.
Визначте засновника романтичного жанру новели-казки;   а б в г
а) Шатобріан;
б) Тік;
в) Шаміссо;
г) Байрон.
Визначте своєрідність гофманівського героя:   а б в г
а) істинний музикант;
б)кар’єрист;
в) демонічна особа;
г) людина - звір.
Яку з названих поетичних збірок написав Г.Гейне:   а б в г
а) «Нове життя»;
б) «Книга пісень»;
в) «Квіти зла»;
г) «Пагінці трави».
Який троп є головним у романі В.Гюго «Собор Паризької Богоматері»:   а б в г
а) порівняння;
б) оксюморон;
в) алегорія;
г) контраст.
Концепція «маленької людини» мала на увазі (у розумінні митців XIX ст.):   а б в г
а) людину маленького зросту;  
б) людину з малими запитами щодо життя;  
в) ницю, морально низьку людину;  
г) людину, що існує на периферії суспільства, але духовно велику  
Вкажіть, хто з відомих романістів XIX ст. вводить до передмови свого історичного роману визначення естетичних принципів жанру:   а б в г
а) Діккенс;  
б) Скотт;  
в) Гюго;  
г) Теккерей  
Визначте автора твору, з якого взято наданий фрагмент: Прощай, прощай, вже берег зник, Лиш мріє далина. І свист вітрів, і меви крики Над віхланню луна. Сідає сонце. Ми в той край Мчимо серед стихій. До завтра, сонця лик, прощай! Добраніч, краю мій! По ночі знову ти зійдеш, Народжуючи день. Побачу небо, даль без меж, Не Англію лишень. І стане пусткою мій дім, Жилий схолоне дух. І лиш на пустирі глухім Завиє пес — мій друг.   (Переклад Д.Паламарчука)   а б в г
а) Вордсворт  
б) Колрідж  
в) Шеллі  
г) Байрон  
Сукупність творів Бальзака, згрупованих за певним принципом під єдиною назвою „Людська комедія”, літературознавці визначають як:   а б в г
а) хроніку  
б) енциклопедію  
в) епопею  
г) епос  
Назву „Людська комедія” Бальзак визначив під впливом:   а б в г
а) драматичних творів Шекспіра  
б) античної драматургії  
в) „Божественної комедії” Данте  
г) мольєрівського театру  
З’ясуйте, коли виникає й утверджується романтизм у Європі:   а б в г
а) середина ХУІІІ ст.;  
б)кінець ХУІІІ – початок ХІХ ст.;  
в) середина ХІХ ст.;  
г) кінець ХІХ ст.  
Реалізм у Європі утвердився:   а б в г
а) наприкінці ХУІІІ ст..;  
б) у 30-х рр. ХІХ ст.;  
в) у середині ХІХ ст.;  
г) у ХХ ст..  

 

Розділ 4

 

 

1. Визначте, прочитавши наведений уривок з твору, його автора та назву: “За хлопчиком, світячи крізь рам’я голим тілом, тілом самиць, що втомилися приводити на світ злидарів, виступали жінки – мало не тисяча розпатланих, розкуйовджених жінок… Очі палали, з чорних роззявлених ротів лунала “Марсельєза”, але строфи пісні безладно потопали в страшному реві під цокання дерев’яних сабо об мерзлу землю. Понад головами, серед гострих залізничних брусів, промайнуло рівно й високо лезо сокири; і ця єдина сокира вирізнялася на тлі вечірнього ясного неба, як різак гільйотини, як стяг. …Могутній крик заглушив спів “Марсельєзи”: Хліба! Хліба! Хліба!”   а б в г
а) Золя – «Жерміналь»;
б)Мопассан – «Пампушка»;
в)Гарді – «Мер Кестербріджа»;
г)К. Гамсун – «Пан».
2. Визначте, хто з нижченазваних поетів є автором «П’яного корабля»:   а б в г
а)Верлен;
б)Бодлер;
в) Рембо;
г)Малларме.
3. Визначте, прочитавши наведений уривок з твору, його автора та назву: «Коли я жила вдома, з татом, він розповідав мені про свої думки, і в мене були такі самі; а якщо в мене з’являлися інші, я їх приховувала, - йому б це не сподобалося. Він називав мене своєю лялечкою-донькою, грався зі мною, як я зі своїми ляльками. Потім я потрапила до твого будинку. Але весь наш дім був лише великою дитячою кімнатою. Я була тут твоєю лялькою-дружиною, як у тата була лялькою-донькою. А діти були вже моїми ляльками. Мені подобалося, що ти грався зі мною, як їм подобалося, коли я гралася з ними.»   а б в г
а)Ібсен – «Пер Гюнт»;
б)Шоу – «Дім, де розбиваються серця»;
в)Ібсен – «Ляльковий дім»;
г)Ібсен – «Ляльковий дім».
4. Оберіть з нижченаведених варіантів такий, що вірно співвідноситьгероя/героїню з назвою твору:   а б в г
а)«Сліпі» - Солдат;
б)«Смерть у Венеції» – Густав фон Ашенбах;
в) «Пігмаліон» – Галатея;
г)«Перевтілення» – Дейзі Міллер.
5. Визначте автора й назву твору, з якого наведено наступний уривок: «Якби ж я міг лишитися навік молодим, а старішав - портрет. За це… За це… я віддав би все».   а б в г
а)Вайлд – «Хлопчик-зірка»;
б)Манн – «Смерть у Венеції»;
в) Вайлд – «Портрет Доріана Грея»;
г)Джеймс – «Оберт гвинта».
6. «Літературний маніфест. Символізм» належить:   а б в г
а)Малларме;
б)Бодлеру;
в) Мореасу;
г)Лотреамону.
7. Прочитавши нижченаведений текст, визначте його автора та назву:   Ячать хлипкі, Хрипкі скрипки Листопада... Їх тужний хлип У серця глиб Просто пада. Від їх плачу Я весь тремчу I ридаю, Як дні ясні, Немов у сні, Пригадаю. Кудись іду У даль бліду, З гір в долину, Мов жовклий лист Під вітру свист - В безвість лину.   а б в г
а)Бодлер – «Осіння пісня»;
б)Верлен - «Сентиментальна розмова»;
в) Кіплінґ –« Ґефсиман»;
г)Верлен – «Осіння пісня».
8. Визначте назву літературного напряму та його представника, естетичним девізом яких була формула «мистецтво заради мистецтва»:   а б в г
а)реалізм - Флобер;
б)натуралізм – Золя;
в) естетизм – Вайлд;
г)неоромантизм – Стівенсон
9. У якому з нижченазваних творів зображуються казкові мандри й пригоди у пошуках щастя, яке, як виявляється, не можна віднайти, намагаючись його здобути, адже воно, як і любов, майже завжди поруч, – потрібно тільки вміти його побачити:   а б в г
а)«Сліпі»;
б)«Ляльковий дім»;
в) «Синій птах»;
г)«Як важливо бути серйозним».
10. Визначте, прочитавши нижченаведений уривок з твору, його автора та назву: «…Ніхто на неї не дивився, ніхто й не думав про неї. Вона відчувала, що тоне в презирстві цих чесних падлюк, які спершу жертвували нею, а потім кинули, наче брудну й нікчемну річ. Тут їй пригадався великий кошик, повний усіляких смачних наїдків, які вони так жадібно зжерли, її двоє ситих, залитих холодцем курчат, її паштет, грушки, чотири пляшки бордо; і злість її враз обірвалася, як рветься туго натягнена шворка, — вона почувала, що от-от заплаче. Вона зробила величезне зусилля, напружилась, ковтала сльози, як дитина, та вони все підступали до її очей, виблискуючи на віях, — і раптом дві великі сльози скотилися з очей і тихо капнули на її щоки. Услід за ними потекли інші, вже швидше, наче краплі води, що просякають крізь скелю, і рівномірно падали на її пишні опуклі груди. Вона сиділа випростана, із зосередженим поглядом, з лицем блідим та суворим, сподіваючись, що ніхто не зверне уваги.»   а б в г
а)Шоу – «Професія місіс Ворен»;
б)Мопассан – «Пампушка»;
в) Золя – «Жерміналь»;
г)Джеймс – «Дейзі Міллер».
11. Визначте з наведеного нижче переліку рису, що співвідносять з поетикою модернізму:   а б в г
а)зображення людини в її біологічній детермінованості;
б)епістемологічна невпевненість;
в)зображення людини в її соціальній детермінованості;
г)зображення типового героя в типових обставинах.
12. Назвіть письменника, котрий створив багатотомну сагу про історію англійської буржуазної родини:   а б в г
а)Ґолсворсі;
б)Шоу;
в) Джойс;
г)Лоренс.
13. Визначте серед нижченаведених письменників того, чия літературна практика та естетичні засади співвідносять з «новим романтизмом»:   а б в г
а)Вайлд;
б)Шоу;
в)Кіплінґ;
г)Брук.
14. Визначте, хто з письменників кінця XIX ст. відобразив у своєму відомому романі сатиричну історію світу:   а б в г
а)Франс;
б)Золя;
в) Беррі;
г)Вайлд.
15. Визначте, ознайомившись із наведеним нижче уривком поезії, її автора: Себе я прославляю, себе оспівую, І те, що приймаю я, приймете й ви, Бо кожен атом, котрий належить мені, Так само належить вам.(…)   а б в г
а)Верлен;
б)Бодлер;
в) Рембо;
г)Вітмен.
16. Ознайомившись із наведеним нижче уривком, визначте його автора та назву твору: «Густав Ашенбах народився в Л., окружному місті Сілезької провінції, в родині високого судового службовця. Предки його, офіцери, судді й чиновники, служили королю й державі і жили суворим, убого-пристойним життям. Глибша духовність у їхньому роду знайшла свій вияв в особі одного проповідника; швидшу, гарячіше кров принесла в родину в минулому поколінні мати письменника, дочка богемського капельмейстера. Від неї пішли й ознаки чужої раси в його зовнішності. Поєднання тверезої службової сумлінності з темними палкими імпульсами породило митця, саме цього митця».   а б в г
а)Манн –« Смерть у Венеції»;
б)Беррі – «Блискучий Крайтон»;
в) Кафка – «Процес»;
г)Кіплінґ – «Кім».
17. Визначте такий варіант, що вірно співвідносить письменника з героєм/героїнею одного з його творів:   а б в г
а)Метерлінк –Тіль;
б)Шоу – Крайтон;
в) Ібсен – фрекен Жюлі;
г)Манн – Шаваль.
18. Визначте варіант, у якому вірно співвіднесені автор та назва твору:   а б в г
а)Стріндберґ – «Ляльковий дім»;
б)Ібсен – «Пер Гюнт»;
в) Золя – «Любий друг»;
г)Вайлд – «Власник».
19. Визначте, ознайомившись із наведеним нижче уривком, його автора та назву твору: « - Я згоден, - заявив Шаваль, коли приятель розповів йому про касу взаємодопомоги. – Дай-но руку! Ти молодець! В Етьєна, що вже був трохи на підпитку, заблищали очі. Він крикнув: - Так, будемо робити все разом!.. Для мене, знаєш, справедливість – це все! Заради неї ладен віддати все – і гульки й дівчат. Тільки однією думкою серце палає: скоріше б, скоріше б нам змести буржуїв.»     а б в г
а)Золя – «Людина-звір»;
б)Вайлд – «Кентервільский привид»;
в) Джеймс – «Оберт гвинта»;
г)Золя – «Жерміналь».
20. Автором славетної поетичної збірки «Квіти зла» був:   а б в г
а)Рембо;
б)Верлен;
в) Бодлер;
г)Малларме.
21. „Єдиний засіб позбутися спокуси – піддатися їй”. „Живіть тим чудовим життям, що приховане від нас. Нічого не втрачайте, постійно шукайте нових відчуттів. Нічого не бійтеся. Новий гедонізм – ось що потрібно нашом
Поделиться:

Дата добавления: 2014-12-23; просмотров: 128; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.007 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты