Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Політична антропологія




Її об'єкт — людина, в тій або іншій формі що займається політичною діяльністю. Вона досліджує передумови, умови входження людей в цю сферу соціального життя, її цікавить особовий вимір політичних стосунків, вона прагне встановити “сліди присутності” людини в політиці.

Політична Антропологія - це наука, яка вивчає людину як "політичну тварину", що діє у всіх політичних організмах, узятих у всій їх культурній, історичній і географічній різноманітності. Як конкретна наука з|із| потужним|могутнім| емпіричним базисом, політична антропологія виникла на рубежі 30-40 - х років нашого століття|сторіччя| в рамках|у рамках| швидко розвиваючої африканістики.

Виникнення політичної антропології як спеціальної наукової дисципліни зв'язують з вихідом| в світ в 1940 році трьох класичних праць по африканістиці|: двох робіт Е.Еванса-Прічарда, присвячених|посвячених| дослідженню політичного життя нілотських| народів ("Нуері" і "Політична система ануаков|"), а також колективної праці "Політичні системи Африки (під редакцією Е.Еванса-Прічарда і М.Фортеса). У цих творах|добутках|, пройнятих пафосом строго|суворий| емпіричного, неспекулятивного| аналізу політичних стосунків, досліджувалися конкретні випадки архаїчних суспільств|товариств| Тропічної Африки, повністю|цілком| позбавлених звичних для європейця атрибутів політичної держави: держави з|із| його апаратом примусу|примушення|, адміністративно-бюрократичої| ієрархії і тому подібне.|тощо| Поряд з|поряд із| Африкою, методи політантропологічних| досліджень застосовувалися і у вивченні інших, неафриканських| архаїчних суспільств|товариств|.

Можна послатися, наприклад|приміром|, на роботи британського антрополога А.Гольденвейзера, написані на основі його польових досліджень в Північній Америці а також на праці Р.Лоуї і В.Маклеуда. Спочатку виходячи за рамки африканістики, політична антропологія предметом свого аналізу вважала|лічила| не лише|не тільки| політичне управління в архаїчних суспільствах|товариствах|, повністю або частково ізольованих від світових соціально-економічних зв'язків, але і політичну культуру тих традиційних суспільств|товариств|, які були вже порівняно давно втягнуті в інтернаціональну систему стосунків і схильні до процесу модернізації. У цьому сенсі|змісті| предметом політичної антропології є динаміка інститутів соціального управління у всіх традиційних суспільствах|товариствах|, що переживають процес модернізації: у ісламських, конфуціанських, православних і так далі.

Аналіз політичних систем неєвропейських|, особливо архаїчних, суспільств|товариств| надав|виявляв| зворотну дію, що революціонізувала, на західноєвропейську політичну науку, істотним|суттєвим| чином "антропологізувавши" її предмет і метод. Стає очевидною неспроможність європоцентризму| і пов'язаних з ним спекулятивно-філософських| методів; навпаки, особливого значення набувають порівняльні методи, що отримали|одержували| згодом широкий розвиток в контексті постмодерністського мислення. Методи політичної антропології, висхідна до методології етнографія, фізичній і культуральній антропології, істотно|суттєвий| збагатили сучасну політичну науку, звернувши її увагу на ті аспекти політичного, які виявляються в будь-яких, у тому числі і в сучасних західних суспільствах|товариствах|, але|та| роль яких традиційно недооцінювалася політологами: це всякого|усякого| роду неінституціоналізіровані| ситуативні форми політики, її символічні, ігрові форми прояви|вияви|, які особливо важливі|поважні| на мікрополітичному| рівні (усередині|всередині| окремих груп і колективів).

У радянському суспільствознавстві термін "політична антропологія" був табуїзований| із-за своєї невідповідності офіційному вульгарно-марксистському| трактуванню політичного як виключно|винятково| класово-державного|. Тому для позначення науки, вивчаючої недержавні| політичні стосунки в архаїчних і інших традиційних суспільствах|товариствах|, застосовувався термін "потестарно-політична| етнографія" (від латів. potestas| - сила, потужність, панування, влада і тому подібне|тощо|), який насправді виступав|вирушав| лише синонімом того, що на заході отримало|одержувало| назву "Політичній антропології".

 


Поделиться:

Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 194; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты