КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
ОМ ТАТ САТThus ends the eleventh chapter named Vishwarup Darshan Yoga in the Upanishad of the Shrimadbhagavad Gita, Brahma-Vidhya (the discipline of knowing the Absolute), the yogic scripture, and the dialogue between Arjuna and Lord Krishn.
Ом Намо Бхагаватэ Ваасудэваая
Глава 12
1. Арджун сказал: «Те преданные, кто поклоняются Тебе, таким образом, и те, кто поклоняются только Непроявленному и Нерушимому, кто из них обладает высшей мудростью?» Arjuna said, “Those devotees who worship You in this way and those who worship only the Unmanifest and the Imperishable, who between them is possessed of superior wisdom?”
Великие души, которые пробуждают безмерность своего ума и которые утверждаются посредством этого в сознании Пустоты, проходя хридай-грантхи-бхед, и получают прямой даршан Васудевы, живущего в уме каждого; и те, кто воспринимает впоследствии невыносимую сияющую безграничную и ужасающую форму Времени, становясь Время-Сознающими с благословения самого Времени; кто из знающих эти этапы древней йоги более великий? The great souls, who awaken the immensity of their mind and who are established thereby in the consciousness of the Void by having achieved hridaya-gransthi-bheda and get a direct darshan of Vasudev who resides in everybody’s mind; and those who perceive thereafter the unbearable brilliant immense and frightful form of the Time, becoming Time-Conscious by the blessings of the Time Itself; who among the knowers of these stages of this ancient yoga is greater?
2. Господь сказал: «С их умом, погруженным в Меня, йоги, которые всегда поклоняются Мне с величайшей преданностью, считаются совершенными». Sri Bhagawan said, “With their mind instilled in Me, the yogis who always worship Me with utmost devotion, are recognized as accomplished.”
Те великие души, которые проходят практику второго этапа хридай-грантхи-бхед этой древней йоги и достигают успеха в утверждении себя в сознании Пустоты, могут получить прямой даршан сияющего, невероятно прекрасного четырехрукого человеческого образа Васудевы. Такие великие души являются выдающимися среди саадхаков. Those great souls, who pass the second stage practice of hridaya-granthi-bheda of this ancient yoga and are successful in establishing themselves in the consciousness of the Void, can get a direct darshan of the shining, extremely beautiful four armed human figure of Vasudev. Such great souls are the eminent among the sadhakas.
Те, кто развивает надлежащий контроль всех органов чувств и поклоняется Тайному, Вездесущему, Кутастхе, Вечно Непоколебимому, Неподвижному, Непроявленному, Нерушимому; такие уравновешенные люди, посвятившие себя благу всех существ, истинно достигают Меня. Those who exercise a proper control on all the sense organs, and worship the Esoteric, the Omnipresent, the Kutashta , the Perpetually Resolute, the Immovable, the Unmanifest, the Imperishable; such even-minded persons, dedicated to the cause of all creatures, verily attain Me.
Великие йоги, превосходя ограничения тела, пробуждают полное сознание своего ума и утверждаются в сознании Пустоты. Следуя этому, они, концентрируя свое пробужденное безграничное сознание на истинности истины, что имманентна Пустоте, получают прямой даршан блеска всего великолепия, сияющего бесконечного Кутастхи. Таким образом, они узнают Его истинную природу и становятся Его преданными, и становятся Вишватмой ввиду их единства с непроявленным нерушимым Брахмой, великим сияющим Временем. Такие великие люди известны как Кутастха-сознающие великие души. These great yogis, while surpassing the limitations of the body, awaken the entire consciousness of their mind and get established in the consciousness of the Void. Following this, they, by concentrating their awakened immense consciousness into the verity of truth that is immanent in the Void, take a direct darshan of the brilliance of all brilliance, the brilliant immense Kutastha. Thereby they know Its true character and become Its devotees, and become Visvatma because of their union with the unmanifest imperishable Brahma, the great shining Time. Such great persons are known as the Kutashtha-conscious great souls.
|