КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Образотворче мистецтвоВелике значення для мистецького життя мала діяльність творчих об'єднань митців Західної і Наддніпрянської України, зокрема Товариства південноросійських художниківв Одесі, Товариства харківських художників, Товариства прихильників української літератури, науки і штукиу Львові. Ці та інші творчі об'єднання виступали організаторами мистецького руху в Україні. Так, у 1905 р. Товариство прихильників української літератури, науки і штуки, очолюване І. Трушем та І. Франком, влаштувало у Львові першу Всеукраїнську мистецьку виставку, яка сприяла єднанню західноукраїнських і наддніпрянських митців. В західноукраїнських землях збагатили українське мистецтво творами великої сили і високої естетичної вартості визначні живописці І. Труш, Ю. Панькевич, О. Новаківський, Й. Курилас, А. Монастирський, О. Кульчицька та інші. Засновником цілої школи монументалістів вважається галичанин М. Бойчук. Основоположником нової української графіки був Г. Нарбут. В Наддніпрянщині національне мистецтво творчо розвивали С. Васильківський, М. Пимоненко, О. Мурашко, Ф. Кричевський, Г. Світлицький та інші. В цілому в українському живописі цього періоду виразно проступає тенденція до творення нового, "великого стилю", до монументалізації, філософського поглиблення й поетизації образів, все більшу роль починають відігравати символ і метафора. Українська скульптура поповнюється набутками прихильників імпресіонізму. Серед них виділяються Т. Гаврилко, автор погруддя Т. Шевченка; М. Паращук, якому належать скульптурні портрети І. Франка, В. Стефаника, С. Людкевича, а також пам'ятник А. Міцкевичу у Львові, виконаний спільно з А. Попелем; П. Війтович, який здійснив скульптурне оформлення фасаду та інтер'єру Львівського оперного театру. Промисловий розвиток та посилення процесів урбанізації, пожвавлення суспільно-політичного та культурного життя викликали бурхливий розвиток архітектури, широк будівництво. В Києві, Львові, Харкові, Одесі, Катеринославі та інших містах і будівлі фабрик і заводів, вокзали й станції, банки і біржі, театри, музеї, бібліотеки, навчальні заклади тощо. Чималий внесок в українську архітектуру зробили архітектори О. Кобелсв, О.Вербицький, П.Альошин, В. Риков, В.Осьмак, О.Бекетов, М. Верьовкін, В. Кричевський, О. Сосновськтй,Л. Левинський, А. Захаревич, В. Нагірний та інші. В архітектурі поч. XX ст. швидко поширюється новий стиль - модернізм, пов’язанийз використанням нових будівельних матеріалів і мистецьких форм (залізничні Львова, Жмеринки та Харкова), а поряд з ним - неокласицизм (Педагогічний музей у Києві, Громадська бібліотека у Харкові). На основі використання традицій українського народного зодчества, зокрема дерев'яного, формується національний стиль в архітектурі. На цій ниві творить львівський будівничий В. Нагірний, автор численних церков у Галичині. Кращими витворами у національному українському стилі вважаються Полтавського земства (1901-1908 рр.), спроектований В. Кричевським, будинок с товариства "Дністер", побудований 1905 р. у Львові за проектом І. Левинського та іншихархітекторів.
|