Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника



Структура журналістського тексту




Читайте также:
  1. II. Структура Системы сертификации ГОСТ Р и функции ее участников
  2. III. Примерная структура фронтального занятия.
  3. PR в государственных структурах и ведомствах. PR в финансовой сфере. PR в коммерческих организациях социальной сферы (культуры, спорта, образования, здравоохранения)
  4. Активы таможенных органов: понятие, структура и особенности
  5. Анализ финансового положения предприятия. Структура и порядок формирования финансового результата.
  6. Анимационный сервис, его структура и роль в социально-культурном сервисе и туризме.
  7. Апарат вищого спеціалізованого суду: структура і повноваження.
  8. Апарати місцевих та апеляційних судів: структура, основні завдання.
  9. АПК и его структура в Оренбургской области. Пути совершенствования
  10. АПК России: структура и основные показатели развития.

Як і будь-який результат духовної діяльності людини, журналістський твір складає змістово-формальну єдність. Як і зміст, так і форма – явища складні, зі своєю власною внутрішньою структурою.

Зміст журналістського твору має принаймні дві складові:

  • Предмет зображуваного
  • Його оцінка.

Наявність цих двох частин обумовлює співвідношення у творі двух типів інформації: зовнішньої, яка надходить із зовнішнього світу і внутрішньої, яка виробляється самим автором на основі його спостережень над дійсністю (програма суб’єкта).

Предмет зображення – це подієво-фактичні та тематичні реалії твору; це сам опис події, явища як цілісності, факт чи система фактів, описаних у матеріалі, це сюжет і конфлікт реальної дійсності, які автор зобов’язаний відтворити адекватно і достовірно.

Оцінка зображуваного – це проблематичний, ідейно-концептуальний рівень твору, його головна проблема, аргуме6нти і докази на підтримку певної соціальної позиції, вана може зводитися до практич6них рекомендацій, а може простягатися і до філософських роздумів, моральних концепцій.

Співвідношення предмета і оцінки суттєво змінюється, аж до повного витіснення одним одного. Це залежить у першу чергу від жанру і поставленої цілі. Інформаційна замітка не місце для викладу авторської оцінки зображуваного. Тут присутня лише констатація факту – і все. Жанр статті вимагає авторського упорядкування обширного фактичного матеріалу. У рецензії оцінка передбачена самим жанром.

Але душею масово-інформаційної діяльності усе ж таки є факт.

Теоретики виробили декілька головних вимог до роботи з фактами:

  • Достовірність
  • Виявлення причинно-наслідкових зв’язків
  • Історизм – необхідність розглядати факти у перспективі їх розвитку, стежити за еволюцією явища
  • Діалектичність – бачити факт серед групи подібних чи протилежних

Журналіст повинен не лише збирати і ретранслювати новини, а й аналізувати, давати їм коментар.

Як уже зазначалося, журналістський твір користується популярністю за умови змістово-формальної єдності. Художність, естетизм мають у журналістиці важливе значення. Але у зв’язку зі специфікою журналістики на змістово-формальну єдність впливають і такі фактори як:


Дата добавления: 2015-04-21; просмотров: 18; Нарушение авторских прав







lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2022 год. (0.018 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты