КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
З курсу “Історія української літератури(перші десятиріччя ХІХ ст.)”
Виберіть із запропонованих одну чи декілька правильних відповідей:
1. Провідними ознаками нової української літератури є: a) світський характер; b) анонімність; c) рукописний характер побутування; d) демократизм змісту і форми; e) елітарний характер.
2. Визначальними літературними напрямами, які функціонували в українській літературі наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст., були: a) просвітницький реалізм; b) романтизм; c) класицизм; d) сентименталізм; e) реалізм.
3. Визначити світоглядні засади українського сентименталізму: a) ідея самоцінності людської особистості; b) раціоналізм; c) кордоцентризм мислення; d) чуттєвість (сенсуалізм); e) усвідомлення соціальної природи особистості.
4. Назвати перші університети, що з’явилися в Україні у перші десятиріччя ХІХ ст.: a) Одеський; b) Київський; c) Полтавський; d) Ніжинський; e) Харківський.
5. Які зовнішньолітературні впливи найбільш виразно виявлені в українській літературі початку ХІХ ст.: a) польський; b) французький; c) німецький; d) словацький; e) російський?
6. Яка історіографічна праця кінця ХVІІІ - початку ХІХ ст. стала першою спробою систематизованого викладу історії України: a) „Історія Малоросії” М.Маркевича; b) „Історія Малої Росії” Д.Бантиша-Каменського; c) „Історія Русів”; d) „Короткий опис Києва” М.Берлинського; e) „Літописна оповідь про Малу Росію і її народ і козаків загалом” О.Рігельмана?
7. Яку назву мав перший опублікований збірник української усної поезії: a) „Малороссийские песни” М.Максимовича; b) „Запорожская старина” І.Срезневського; c) „Малороссийские и червонорусские народные думы и песни” П.Лукашевича; d) „Опыт собрания старинных малороссийских песней” М.Цертелєва; e) „Украинские народные песни” М.Максимовича?
8. Постановкою якої вистави розпочинається діяльність українського професійного театру: a) „Москаль-чарівник” І.Котляревського; b) „Наталка Полтавка” І.Котляревського; c) „Шельменко-волостной писарь” Г.Квітки-Основ’яненка; d) „Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка; e) „Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка?
9. З яким вищим навчальним закладом пов’язане становлення національної журналістики: a) Київський університет; b) Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька; c) Харківський університет; d) Одеський Рішельєвський ліцей; e) Київська духовна академія?
10. Якому літературному напряму були властиві орієнтація на античну літературу, нормативність та раціоналізм: a) просвітницький реалізм; b) романтизм; c) бароко; d) класицизм; e) реалізм?
11. Якому літературному напрямові відповідає такий естетичний ідеал: „Справедливий суспільний лад із збереженням існуючих класів, суцільна освіченість усіх громадян, гуманні стосунки між ними”: a) романтизм; b) просвітницький реалізм; c) класицизм; d) сентименталізм; e) реалізм?
12. Представники якого літературного напряму інтенсивно використовували у власній літературній творчості фольклорні сюжети, образи, жанри, художні прийоми, а також виявляли інтерес до фантастики і екзотики: a) класицизм; b) сентименталізм; c) реалізм; d) романтизм; e) бароко?
13. Як називається вид комічної літературної творчості, свідомо орієнтований на невідповідність між змістом і формою: a) травестія; b) комедія; c) бурлеск; d) іронія; e) сатира?
14. Основні бурлескні жанри нової української літератури: a) трагедія; b) героїко-комічна поема; c) повість; d) байка; e) елегія.
15. Якому літературному напряму властиві такі художні риси, як змалювання реального життя, дидактизм, творення „національних типів” та увага до сфери морально-етичних стосунків між людьми: a) бурлеск; b) просвітницький реалізм; c) класицизм; d) сентименталізм; e) романтизм?
16. Про який з літературних напрямів перших десятиріч ХІХ ст. Д.Чижевський писав: „Художня течія ... для кожного зі слов’янських народів мала виняткове значення... Для одних вона ознаменувала „воскресіння з мертвих”, для інших – перворідне, досі їм іще не знане національне усвідомлення, ще для інших – подолання національного безпам’ятства...”: a) класицизм; b) просвітницький реалізм; c) сентименталізм; d) романтизм; e) реалізм?
17. Хто з українських письменників вперше зробив спробу задекларувати свою літературну творчість як просвітницьку: a) І.Котляревський; b) П.Гулак-Артемовський; c) П.Білецький-Носенко; d) Г.Квітка-Основ’яненко; e) Л.Боровиковський?
18. Представники якого літературного напряму вперше відкинули класицистичний поділ жанрів на високі і низькі, визнавши всі жанри рівноправними: a) просвітницький реалізм; b) реалізм; c) бурлеск; d) романтизм; e) сентименталізм?
19. Які риси відрізняють український сентименталізм від західноєвропейського: a) переважає селянська тематика; b) представлені великі жанрові форми (сентиментальний роман); c) використання народної мови, зокрема пестливо-зменшувальних форм слів, емоційно забарвленої лексики; d) близькість до фольклору; e) відсутні великі жанрові форми (сентиментальний роман)?
20. Про кого з українських письменників ХІХ ст. І.Франко писав: “Його писання – синтез усього того духовного стану, тих течій, що були в Лівобережній Україні при кінці ХVІІІ віку”: a) Г.Квітка-Основ’яненко; b) І.Котляревський; c) П.Білецький-Носенко; d) П.Гулак-Артемовський; e) І.Срезневський?
21. Про який твір української літератури початку ХІХ ст. С.Єфремов писав: „Ота книжечка завершила собою попередню еволюцію національного життя на Україні і стала вихідним пунктом для дальшої... З неї в українському письменстві починається ... потужний дух свідомого демократизму й людяності, боротьби за право людини й нації...”: a) „Маруся” Г.Квітки-Основ’яненка; b) „Наталка Полтавка” І.Котляревського; c) „Пан та Собака” П.Гулака-Артемовського; d) „Енеїда” І.Котляревського; e) „Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка?
22. Які літературні поетичні жанри починають розроблятися в українській літературі перших десятиріч ХІХ ст.: a) балада; b) акровірш; c) медитація; d) панегірик; e) романс?
23. У якому навчальному закладі отримали освіту М.Гоголь, Є.Гребінка, Н.Кукольник, О.Афанасьєв-Чужбинський: a) Харківський університет; b) Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька; c) Київський університет; d) Одеський Рішельєвський ліцей; e) Київська духовна академія?
24. Видавцем якого із зазначених альманахів був М.Максимович: a) „Сніп”; b) „Ластівка”; c) „Киевлянин”; d) „Русалка Дністровая”; e) „Утренняя звезда”?
25. Які із названих журналів видавалися у Харкові в перші десятиріччя ХІХ ст.: a) „Маяк”; b) „Украинский вестник”; c) „Телескоп”; d) „Украинский журнал”; e) „Отечественные записки”? 26. Хто із російських письменників, опрацювавши факти української історії, став автором поем „Войнаровский” і „Наливайко”: a) О.Пушкін; b) М.Ломоносов; c) К.Рилєєв; d) І.Крилов; e) Н.Кукольник.
27. У якому навчальному закладі навчався І.Котляревський: a) Київський університет святого Володимира; b) Харківський університет; c) Полтавська духовна семінарія; d) Київська духовна академія; e) Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька? 28. Який твір української літератури першої половини ХІХ ст. М.Яценко назвав явищем, що постало „на рубежі літературних епох”: a) „Маруся” Г.Квітки-Основ’яненка; b) „Пан та Собака” П.Гулака-Артемовського; c) „Наталка Полтавка” І.Котляревського; d) „Твардовський” П.Гулака-Артемовського; e) „Енеїда” І.Котляревського?
29. Поема “Енеїда” І.Котляревського – це визначне явище доби: a) романтизму; b) просвітницького реалізму; c) сентименталізму; d) класицизму; e) бароко.
30. Автором “Енеїди” – першотвору, який переробив І.Котляревський, був: a) Гомер; b) Катулл; c) Вергілій; d) А.Блюмауер; e) П.Скаррон.
31. Жанр пародії зародився у світовій літературі з появою: a) “Енеїди” І.Котляревського; b) “Батрахоміомахії” Пігрета; c) “Перелицьованого Вергілія” П.Скаррона; d) “Дон Кіхота” М.Сервантеса; e) “Горпиниди, або Вхопленої Прозерпіни” П.Білецького-Носенка.
32. Повне видання “Енеїди” І.Котляревського було здійснене у Харкові в: a) 1798 р.; b) 1808 р.; c) 1842 р.; d) 1809 р.; e) 1812 р.
33. Хто з українських літературознавців вважав, що „сміх – головний герой поеми” „Енеїда” І.Котляревського: a) П.Хропко; b) І.Франко; c) С.Єфремов; d) Д.Чижевський; e) М.Зеров.
34. Який твір давньої літератури використаний І.Котляревським у „Енеїді” при творенні картин пекла: a) „Слово про Закон і Благодать” Іларіона; b) „Ходіння Богородиці по муках”; c) „Ходіння Даниїла, Руської землі ігумена...”; d) „Слово про збурення пекла”; e) „Шестоднев”?
35. Який персонаж поеми І.Котляревського „Енеїда” зображений у еволюції: a) Турн; b) Латин; c) Еней; d) Анхіз; e) Зевес?
36. Який стилістичний прийом І.Котляревський часто використовує у поемі „Енеїда”, зокрема у такому уривкові: „Поганий, мерзький, скверний, бридкий, нікчемний, ланець, кателик!”: a) паралелізм; b) антитеза; c) ампліфікація; d) апострофа; e) апосіопеза?
37. Кого з українських історичних діячів згадує І.Котляревський у поемі „Енеїда”: a) Сагайдачний; b) Кармелюк; c) Хмельницький; d) Гонта; e) Дорошенко?
38. Хто супроводжує Енея (“Енеїда” І.Котляревського) пеклом: a) Дідона; b) Юнона; c) Харон; d) Сивілла; e) покійний батько Енея Анхіз?
39. Назвати ім’я богині Олімпу – матері Енея („Енеїда” І.Котляревського): a) Юнона; b) Венера; c) Дідона; d) Геба; e) Егіна.
40. Про героїв якого твору О.Білецький писав: “Цей людський світ – апофеоз тілесності, надзвичайної витривалості, здоров’я, що вихлюпується через край, повнокров’я. Це пройдисвіти, розбишаки, волоцюги – і в той же час лицарі, герої, титани...”: a) “Гайдамаки” Т.Шевченка; b) “Енеїда” І.Котляревського; c) “Чорна рада” П.Куліша; d) “Чайковский” Є.Гребінки; e) “Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка?
41. Хто з відомих літературних героїв волею автора був наділений відповідальністю за близьких йому людей: “один за всіх не спав, він думав, мислив, умудрявся (бо сам за всіх і одвічав)”: a) Олексій Попович-Чайковський (“Чайковский” Є.Гребінки); b) Богдан Хмельницький („Богдан” Є.Гребінки); c) Сава Чалий („Сава Чалий” М.Костомарова); d) Еней (“Енеїда” І.Котляревського); e) Евріал (“Енеїда” І.Котляревського)?
42. Яким віршовим розміром написана поема І.Котляревського “Енеїда”: a) 4-стоповий амфібрахій; b) 4-стоповий хорей; c) 5-стоповий ямб; d) 4-стоповий анапест; e) 4-стоповий ямб?
43. Визначити версифікаційні особливості поеми І.Котляревського “Енеїда”: a) гекзаметр; b) 4-стоповий ямб; c) неточна рима; d) онєгінська строфа; e) децима.
44. Яку із форм типізації застосовує І.Котляревський при творенні образів богів у поемі “Енеїда”: a) соціально-побутову; b) сатиричну; c) побутову; d) соціально-психологічну; e) психологічну?
45. Яку роль в “Енеїді” І.Котляревського виконують етнографічні описи: a) засіб змалювання певних сторін народного життя; b) засіб індивідуалізації персонажів; c) засіб психологічної характеристики; d) засіб пародіювання; e) засіб творення комічного?
46. Які риси поеми „Енеїда” І.Котляревського мають романтичний характер: a) „макаронічний стиль”; b) поєднання високого і низького; c) ідея відродження сили нації; d) зображення рис національно-героїчного характеру народу; e) зображення життя різних прошарків населення?
47. За жанром „Енеїда” І.Котляревського – це: a) поема-епопея; b) бурлескно-травестійна епічна поема; c) ліро-епічна поема; d) драматична поема; e) бурлескно-травестійна ліро-епічна поема.
48. Хто з українських дослідників літератури вперше вжив термін „котляревщина”: a) С.Єфремов; b) П.Куліш; c) М.Зеров; d) І.Франко; e) Д.Чижевський?
49. Хто з українських композиторів є автором музики до опери „Енеїда”: a) М.Леонтович; b) Б.Лятошинський; c) К.Стеценко; d) М.Лисенко; e) С.Гулак-Артемовський?
50. Поезія І.Котляревського „Ода Сафо” є.. a) оригінальною поезією; b) травестією; c) переспівом одного з віршів давньогрецької поетки Сапфо; d) стилізацією; e) перекладом одного з віршів давньогрецької поетки Сапфо?
51. Драматичний твір на побутову чи етнографічно-побутову тему з демократичними типажами та любовним сюжетом, у якому чергуються драматичні та комедійні сцени з вокальними номерами - це: a) водевіль; b) трагедія; c) комічна опера; d) інтермедія; e) опера.
52. Визначити характер конфлікту у п’єсі І.Котляревського “Наталка Полтавка”: a) соціальний; b) психологічний; c) соціально-психологічний; d) соціально-побутовий; e) пригодницький.
53. Назвати рік першої постановки на сцені п’єси І.Котляревського „Наталка Полтавка”: a) 1798; b) 1800; c) 1819; d) 1812; e) 1848.
54. Про який драматичний твір згадують Возний Тетерваковський, виборний Макогоненко та Петро у п’єсі І.Котляревського „Наталка Полтавка”: a) „Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка; b) „Нещастя від карети” Я.Княжніна; c) „Мірошник-чаклун, дурисвіт і сват” О.Аблесімова; d) „Козак-віршувальник” О.Шаховського; e) “Муж старий, жінка молода” С.Петрушевича?
55. Яка пісня у „Наталці Полтавці” І.Котляревського використовується як елемент сюжетотворення: a) „Віють вітри, віють буйні...”; b) „Ой під вишнею...”; c) „У сусіда хата біла”; d) „Чи я ж тобі, дочко...”; e) „Ой мати, мати”?
56. У творенні образу Петра (“Наталка Полтавка” І.Котляревського) використано традиції: a) бароко; b) ренесансу; c) класицизму; d) реалізму; e) сентименталізму.
57. За жанровими ознаками п’єса І.Котляревського “Наталка Полтавка” є: a) комічною оперою; b) ліричною драмою; c) комедією; d) водевілем; e) драмою-мораліте.
58. Назвати стильові домінанти п”єси І.Котляревського “Наталка Полтавка”: a) сентименталізм; b) реалізм; c) преромантизм; d) класицизм; e) бароко.
59. Героїня якого твору характеризується такими словами: “Золото, не дівка, красива, розумна, моторна, до всякого діла дотепна...”: a) Маруся (однойменна повість Г.Квітки-Основ’яненка); b) Олена (однойменна новела М.Шашкевича); c) Наталка (“Наталка Полтавка” І.Котляревського); d) Марина (“Чайковский” Є.Гребінки); e) Ганна (“Черниговка” М.Костомарова)?
60. У якому драматичному творі герой виконує пісні “Гомін, гомін по діброві” та “Ворскло річка невеличка”: a) “Москаль-чарівник” І.Котляревського; b) “Наталка Полтавка” І.Котляревського; c) “Сава Чалий” М.Костомарова; d) “Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка; e) “Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка?
61. Назвати особливості композиції п’єси І.Котляревського “Наталка Полтавка”: a) включення пісенних номерів; b) заплутана інтрига; c) напружений сюжет; d) введення відгуку на драматичний твір; e) авторські відступи.
62. Визначити жанр твору І.Котляревського “Пісня на новий 1805 год пану нашому і батьку князю Олексію Борисовичу Куракіну”: a) пісня; b) послання; c) ода; d) гімн; e) дифірамб.
63. Для водевіля як жанру властиві такі ознаки: a) великий обсяг; b) введення у дію пісенних і танцювальних номерів; c) несподівана розв’язка; d) ускладненй сюжет; e) спрощеність у демонстрації людських почуттів.
64. Назвати автора українського переспіву давньогрецької пародійної поеми “Батрахоміомахія” – “Жабомишодраківки”: a) К.Думитрашко; b) І.Котляревський; c) П.Білецький-Носенко; d) С.Александров; e) Я.Кухаренко?
65. У якому літературному творі вперше в українській версифікаційній практиці було використано гекзаметр: a) „Енеїда” І.Котляревського; b) „Богдан” Є.Гребінки; c) „Вечорниці” П.Кореницького; d) „Жабомишодраківка” К.Думитрашка; e) „О Наливайку” М.Шашкевича?
66. Який твір української літератури перших десятиріч ХІХ ст. П.Хропко називає „незвичайним фейєрверком сміху”: a) „Енеїда” І.Котляревського; b) „Москаль-чарівник” І.Котляревського; c) „Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка; d) „Салдацький патрет” Г.Квітки-Основ’яненка; e) „Горпинида, або Вхопленая Прозерпіна” П.Білецького-Носенка?
67. Назвати твір, що за жанровими ознаками є водевілем: a) “Москаль-чарівник” І.Котляревського; b) “Бой-жінка” Г.Квітки-Основ’яненка; c) “Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка; d) “Муж старий, жінка молода” С.Петрушевича; e) “Наталка Полтавка” І.Котляревського.
68. Хто з українських письменників першої половини ХІХ ст. під іменем Фалалея Повинухіна публікував у харківському журналі „Украинский вестник” „Письма к издателю”: a) І.Котляревський; b) П.Гулак-Артемовський; c) Є.Гребінка; d) Л.Боровиковський; e) Г.Квітка-Основ’яненко? 69. Хто з українських письменників першої половини ХІХ ст. запроваджує у літературну практику принцип „списування з натури”: a) І.Котляревський; b) П.Гулак-Артемовський; c) Г.Квітка-Основ’яненко; d) Є.Гребінка; e) М.Костомаров. 70. Про кого з українських письменників перших десятиріч ХІХ ст. П.Куліш писав, що той “увів нас у мужицьку хату”: a) Є.Гребінка; b) Г.Квітка-Основ’яненко; c) М.Костомаров; d) І.Котляревський; e) Л.Боровиковський?
71. Умовний образ людини, від імені якої ведеться оповідь у літературному творі: a) автор; b) оповідач; c) протагоніст; d) прототип; e) антагоніст.
72. Назвати ім’я героїні повісті Г.Квітки-Основ’яненка, доля якої була подібна до долі Катерини з однойменної поеми Т.Шевченка: a) Галочка („Щира любов”); b) Ївга („Козир-дівка”); c) Маруся („Маруся”); d) Оксана („Сердешна Оксана”); e) Мелася („Божі діти”).
73. Яку назву мало перше видання україномовних творів Г.Квітки-Основ’яненка: a) „Малороссийские повести”; b) „Малороссийские рассказы”; c) „Малороссийские повести, рассказываемые Грыцьком Основьяненком”; d) „Малороссийские рассказы, рассказываемые Грицьком Основьяненком”; e) „Малороссийские повести, рассказываемые Григорием Основьяненком”?
74. Якому творові Г.Квітка-Основ’яненко дає таке жанрове визначення: „латинська побрехенька, по-нашому розказана”: a) „Купований розум”; b) „Салдацький патрет”; c) „Пархімове снідання”; d) „Підбрехач”; e) „Мертвецький великдень”? 75. У якому зі своїх творів Г.Квітка-Основ’яненко писав, що письменник має зображати “і звичайне, і ніжненьке, і розумне, і полєзне”: a) “Маруся”; b) “Салдацький патрет”; c) “Супліка до пана іздателя”; d) “Сватання на Гончарівці”; e) “Конотопська відьма”?
76. Який характер портретування персонажів використано у творах Г.Квітки-Основ’яненка: a) художньо-етнографічний; b) соціально-побутовий; c) соціально-психологічний; d) етнографічно-психологічний; e) психологічний?
77. У якому творі Г.Квітки-Основ’яненка відчутний вплив агіографічної літератури: a) “Божі діти”; b) “Сердешна Оксана”; c) “Перекотиполе”; d) “Маруся”; e) “Козир-дівка”?
78. Який із творів Г.Квітки-Основ’яненка має романтичний характер: a) „Маруся”; b) „Перекотиполе”; c) „Божі діти”; d) „Щира любов”; e) „Пан Халявский”?
79. Хто з персонажів п’єси Г.Квітки-Основ’яненка “Сватання на Гончарівці” виявляє особливу кмітливість і допомагає одружитись закоханій парі: a) Шельменко; b) Макогоненко; c) Пістряк; d) Стецько; e) Скорик.
80. У яких творах Г.Квітки-Основ’яненка наявний фольклорно-міфологічний елемент: a) „Маруся”; b) „Салдацький патрет”; c) „Конотопська відьма”; d) „От тобі й скарб”; e) „Мертвецький великдень”?
81. Назвати жанрові ознаки драми Г.Квітки-Основ’яненка “Шельменко-денщик”: a) комедія інтриги; b) комедія звичаїв; c) комедія характерів; d) комедія ситуацій; e) соціальна комедія.
82. Назвати твори Г.Квітки-Основ’яненка, які за стильовою манерою належать до бурлескно-реалістичних: a) “Салдацький патрет”; b) “Маруся”; c) “Мертвецький великдень”; d) “Щира любов”; e) “Пархімове снідання”.
83. Який твір Г.Квітки-Основ’яненка вперше опублікований під псевдонімом Грицько Основ’яненко: a) „Маруся”; b) „Супліка до пана іздателя”; c) „Сватання на Гончарівці”; d) „Салдацький патрет”; e) „Пан Халявский”?
84. Який твір Г.Квітки-Основ’яненка досліджує “фізіологію” поміщицького побуту і розвінчує панування культу їжі: “...Одна забота, одно попеченье, одна мысль, одни рассказы и суждения были все о еде: когда есть, что есть, как есть, сколько есть...”: a) “Жизнь и похождения Столбикова”; b) “Пан Халявский”; c) “Дворянские выборы”; d) “Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе”; e) “Мемуары Евстратия Мякушкина”?
85. Бурлескно-реалістичним творам Г.Квітки-Основ’яненка властиві: a) подієвість; b) фантастика; c) психологізм; d) етнографізм; e) ускладненість сюжету.
86. У якому з названих творів Г.Квітка-Основ’яненко використав засіб сюжетно-розгорнутих трансформацій: a) “Маруся”; b) “Щира любов”; c) “Конотопська відьма”; d) “Божі діти”; e) “Салдацький патрет”?
87. Назвати прізвище європейського письменника, роман якого “Сентиментальна подорож до Франції та Італії” дав назву літературному напряму: a) Ф.Шіллер; b) Д.Дідро; c) М.Карамзін; d) Л.Стерн; e) Ж.-Ж.Руссо.
88. Який драматичний твір став першим у кар’єрі Г.Квітки-Основ’яненка-драматурга: a) „Турецкая шаль”; b) „Шельменко-волостной писарь”; c) „Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе”; d) „Дворянские выборы, часть вторая, или Выборы исправника”; e) „Мертвец-шалун”?
89. Яка п’єса Г.Квітки-Основ’яненка, на думку І.Франка, стала „основою драматичного архітвору Гоголя” – комедії „Ревізор”: a) „Дворянские выборы, часть вторая, или Выборы исправника”; b) „Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе”; c) „Дворянские выборы”; d) „Шельменко-денщик”; e) „Турецкая шаль”?
90. Які художні ознаки є спільними для п’єси І.Котляревського „Наталка Полтавка” та п’єси Г.Квітки-Основ’яненка „Сватання на Гончарівці”: a) соціально-побутовий конфлікт; b) групування персонажів; c) дидактизм; d) розробка фольклорних мотивів; e) використання прізвищ-характеристик.
91. Про який твір української літератури першої половини ХІХ ст. І.Франко писав: це - „незрівнянний майстерно малюнок козацьких порядків може з половини ХVІІІ віку у новочаснім сатиричнім освітленні”: a) „Черниговка” М.Костомарова; b) „Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка; c) „Чайковский” Є.Гребінки; d) „Нежинский полковник Иван Золотаренко” Є.Гребінки; e) „Предание о Гаркуше” Г.Квітки-Основ’яненка?
92. Як називається властивий байці вислів з переносним значенням, у якому абстрактне поняття передається через конкретний художній образ: a) персоніфікація; b) метафора; c) алегорія; d) бурлеск; e) гіпербола?
93. Хто з українських байкарів І половини ХІХ ст. започаткував новий за змістом тип байки – позитивну байку: a) П.Гулак-Артемовський; b) П.Білецький-Носенко; c) Є.Гребінка; d) Л.Боровиковський; e) П.Кореницький.
94. Про кого з українських байкарів І половини ХІХ ст. І.Франко писав, що той „як байкопис, займає перше місце в нашім письменстві”: a) П.Гулак-Артемовський; b) Є.Гребінка; c) Л.Боровиковський; d) П.Білецький-Носенко; e) М.Шашкевич?
95. Хто з українських письменників початку ХІХ ст., на думку Б.Деркача, „хронологічно першим в новому українському письменстві звернувся до літературної байки”: a) Є.Гребінка; b) П.Білецький-Носенко; c) П.Гулак-Артемовський; d) М.Шашкевич; e) Л.Боровиковський? 96. Кому з діячів українського культурного руху першої половини ХІХ ст. присвячено поезію П.Гулака-Артемовського „Справжня Добрість”: a) Л.Боровиковському; b) П.Білецькому-Носенку; c) М.Костомарову; d) І.Срезневському; e) Г.Квітці-Основ’яненку?
97. Хто був літературним попередником українських байкарів ХІХ ст.: a) Іоаникій Галятовський; b) Лазар Баранович; c) Феофан Прокопович; d) Григорій Сковорода; e) Самійло Величко?
98. Публікація якої з байок П.Гулака-Артемовського супроводжувалася „Суплікою до Грицька Квітки”: a) „Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”; b) „Пан та Собака”; c) „Тюхтій та Чванько”; d) „Дурень і Розумний”; e) „Лікар і Здоров’я”?
99. Яке авторське жанрове визначення має байка П.Гулака-Артемовського “Пан та Собака”: a) байка; b) казка; c) оповідання; d) діалог; e) новела?
100. Назвати байку П.Гулака-Артемовського, у якій розвінчується графоманство: a) “Пан та Собака”; b) “Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”; c) “Дурень і Розумний”; d) “Дві пташки в клітці”; e) “Тюхтій та Чванько”.
101. У кого з відомих байкарів-попередників П.Гулак-Артемовський запозичив фабульну канву байок “Пан та Собака” і „Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”: a) І.Красіцький; b) І.Крилов; c) Г.Сковорода; d) Езоп; e) Лафонтен?
102. Яка з байок П.Гулака-Артемовського, на думку М.Костомарова, „виявляє болісне, але стримане почуття народу, який безвихідно терпів свавілля кріпосників”: a) „Дурень і Розумний”; b) „Тюхтій та Чванько”; c) „Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”; d) „Пан та Собака”; e) „Рибка”?
103. Твори яких європейських поетів-романтиків переспівує у своїх баладах П.Гулак-Артемовський: a) Ф.Шіллер; b) Й.-В.Гете; c) Ю.Словацький; d) Новаліс; e) А.Міцкевич?
104. Хто з українських письменників першої половини ХІХ ст. є автором „Рассказов пирятинца”: a) Г.Квітка-Основ’яненко; b) П.Білецький-Носенко; c) П.Гулак-Артемовський; d) Є.Гребінка; e) М.Костомаров?
105. Народні перекази якого змісту покладені в основу балади П.Гулака-Артемовського „Твардовський”: a) про запродання душі чортові; b) про відьом; c) про чарування; d) про підземну церкву; e) про русалок?
106. Назвати українського письменника-байкаря, який у кінці 50-х рр. ХІХ ст. здійснив переспіви окремих біблійних псалмів (125-го, 132-го, 138-го та 139-го): a) П.Білецький-Носенко; b) Є.Гребінка; c) П.Гулак-Артемовський; d) Л.Боровиковський; e) М.Шашкевич.
107. Хто з українських письменників брав участь у викупі Т.Шевченка з кріпацтва, допомагав поету матеріально, подорожував з ним Україною у 1843 році: a) Г.Квітка-Основ’яненко; b) Є.Гребінка; c) В.Забіла; d) Л.Боровиковський; e) П.Куліш?
108. Які з названих пісень належать перу Є.Гребінки: a) “Українська мелодія” (“Ні, мамо, не можна нелюба любить”); b) “Дивлюсь я на небо”; c) “Черные очи”; d) “Журба” (“Стоїть гора високая”); e) “Повій, вітре, на Вкраїну”?
109. Ознаки якого жанру властиві творові Є.Гребінки „Богдан”: a) ліро-епічна поема; b) епічна поема; c) драматична поема; d) філософська поема; e) поема-епопея?
110. Який із творів Є.Гребінки написаний у формі щоденника: a) “Кулик”; b) “Приключения синей ассигнации”; c) “Записки студента”; d) “Лука Прохорович”; e) “Верное лекарство”?
111. У якому із зазначених творів Є.Гребінка зображує життя “маленької людини”, яка розчаровується і, не маючи здатності адаптуватися в суспільстві, гине: a) “Записки студента”; b) “Доктор”; c) “Чайковский”; d) “Нежинский полковник Иван Золотаренко”; e) “Мачеха и панночка”?
112. Назвати художні прийоми, використані Є.Гребінкою у повісті „Нежинский полковник Иван Золотаренко”: a) штучна інтрига; b) гіперболізація; c) фаталізм; d) метафоризація мови; e) мелодраматизм.
113. Як називається російськомовний твір українського письменника, уривок з якого наведено нижче: “Казалось, лодки пошли на веслах еще быстрее; они будто понимали песню, неслись, как птицы, смело прядали по волнам. А ветер все крепчал; сильнее и сильнее колыхались волны, крупнее и крупнее накатывались валы, сшибались, разбивались друг о друга, обдавая мореходцев брызгами и пеною. Черное море, всегда готовое пошуметь, разыгралось не на шутку”: a) “Чайковский” Є.Гребінки; b) “Нежинский полковник Иван Золотаренко” Є.Гребінки; c) “Кулик” Є.Гребінки; d) “Черниговка” М.Костомарова; e) “Зиновий Богдан Хмельницкий” П.Білецького-Носенка?
114. Назвати українського письменника, близького у своїй прозі до естетики натуральної школи М.Гоголя: a) А.Метлинський; b) Л.Боровиковський; c) Г.Квітка-Основ’яненко; d) В.Забіла; e) Є.Гребінка.
115. Твори якого жанру увійшли до збірки Є.Гребінки “Малороссийские приказки”: a) приказки; b) анекдоти; c) гуморески; d) байки; e) співомовки?
116. Які джерела використав Є.Гребінка, працюючи над романом „Чайковский”: a) „Історія Русів”; b) родинні перекази; c) народна дума про Олексія Поповича; d) „Історія Малоросії” М.Маркевича; e) „Історія Малої Росії” Д.Бантиша-Каменського? 117. Як Є.Гребінка визначає жанрову природу „Нежинского полковника Ивана Золотаренка”: a) „историческая быль”; b) „исторический рассказ”; c) „предание из народных уст”; d) „малороссийская легенда”; e) „народный рассказ”? 118. Про який твір Є.Гребінки „Отечественные записки” писали, що ця повість „була однією з кращих повістей...”: a) „Приключения синей ассигнации”; b) „Записки студента”; c) „Чайковский”; d) „Верное лекарство”; e) „Лука Прохорович”? 119. У якому творі Є.Гребінка використовує як епіграфи до розділів рядки поезій Т.Шевченка: a) „Приключения синей ассигнации”; b) „Чайковский”; c) „Нежинский полковник Іван Золотаренко”; d) „Мачеха и панночка”; e) „Доктор”? 120. Ким виявилася незнайомка, появу якої “літературний приятель” Є.Гребінки описав так: “Вдруг входит ко мне дама в синем салопе, в синей шляпке; лицо этой дамы было, с позволения сказать, немного изношено, плащ и шляпа немного испятнаны, но по всей фигуре было что-то неизъяснимо привлекательное...”: a) примара; b) далека родичка; c) переодягнена злодійка; d) асигнація; e) “синя панчоха”?
121. Назвати автора повісті, головним персонажем якої є річ: a) Г.Квітка-Основ’яненко; b) М.Костомаров; c) Є.Гребінка; d) П.Гулак-Артемовський; e) Л.Боровиковський.
122. Назвати популярний у романтичній поезії жанр, у якому поєдналися епічні, ліричні та драматичні елементи: a) романс; b) медитація; c) елегія; d) балада; e) притча.
123. Поява яких літературних творів, на думку П.Волинського, стала першим виявом українського романтизму: a) П.Гулак-Артемовський „Твардовський”; b) Л.Боровиковський „Маруся”; c) П.Гулак-Артемовський „Рибалка”; d) М.Костомаров „Ластівка”; e) А.Метлинський „Смерть бандуриста”?
124. Який з літературних напрямів початку ХІХ ст. в українській літературі став найтривалішим і естетично найповнішим явищем: a) класицизм; b) сентименталізм; c) просвітницький реалізм; d) романтизм; e) реалізм?
125. Хто з поетів першої половини ХІХ ст., за визначенням С.Єфремова, був справжнім батьком українського романтизму: a) Є.Гребінка; b) П.Гулак-Артемовський; c) А.Метлинський; d) В.Забіла; e) Л.Боровиковський?
126. У якій із зазначених балад Л.Боровиковського використано фольклорний мотив отруєння сестрою брата: a) “Маруся”; b) “Молодиця”; c) “Вивідка”; d) “Чарівниця”; e) “Ледащо”?
127. Яку поетичну форму має твір А.Метлинського „Бандура”: a) октави; b) рондель; c) сонет; d) тріолет; e) терцини?
128. Який з літературних напрямів перших десятиріч ХІХ ст. витворив культ поета-пророка: a) реалізм; b) просвітницький реалізм; c) бароко; d) романтизм; e) класицизм?
129. Хто з українських поетів-романтиків першої половини ХІХ ст. звертається до розробки інонаціональних сюжетів: a) Л.Боровиковський; b) А.Метлинський; c) Є.Гребінка; d) М.Петренко; e) М.Костомаров?
130. Назвати справжнє прізвище письменника, який виступив у літературі під псевдонімом Ієремія Галка: a) М.Костомаров; b) А.Метлинський; c) П.Куліш; d) Л.Боровиковський; e) В.Забіла.
131. У якому з драматичних творів М.Костомарова дія розгортається у ніч на Великдень: a) “Сава Чалий”; b) “Переяславська ніч”; c) “Кремуций Корд”; d) “Эллинны Тавриды”; e) “Загадка”?
132. Яка з драм М.Костомарова заснована на стилістичному прийомі алюзії і має автобіографічну основу: a) „Сава Чалий”; b) „Переяславська ніч”; c) „Кремуций Корд”; d) „Украинские сцены из 1649 года”; e) „Загадка”?
133. Хто з персонажів драматичних творів М.Костомарова переконаний, що „На свете нет силы, способной поколебать честного человека”: a) Сава Чалий („Сава Чалий”); b) Кремуцій Корд („Кремуций Корд”); c) Тиберій („Кремуций Корд”); d) Лисенко („Переяславська ніч”); e) Анастасій („Переяславська ніч”)?
134. Яка балада М.Костомарова присвячена темі боротьби київських князів з половцями: a) “Співець Митуса”; b) “Ластівка”; c) “Щира правда”; d) “Пан Шульпіка”; e) “Явір, тополя й береза”?
135. Джерелами сюжетів прозових творів М.Костомарова були: a) архівні судові справи; b) народні легенди; c) козацькі літописи; d) літературні твори попередників; e) розповіді очевидців.
136. Які із зазначених поетичних збірок належать М.Костомарову: a) „Українськії балади”; b) „Думки і пісні та ще дещо”; c) „Вітка”; d) „Украинские мелодии”; e) „Досвітки”?
137. У якій із названих нижче поезій М.Костомарова відчутний вплив слов’янофільських ідей Кирило-Мефодіївського братства: a) „Пісня моя”; b) „Діти слави, діти слави...”; c) „На добраніч”; d) „Спить Вкраїна та руїни...”; e) „Полтавська могила”?
138. Хто з українських поетів-романтиків, ще до появи поеми Т.Шевченка „Кавказ”, розробляє у своїй поезії мотив прометеїзму: a) А.Метлинський; b) О.Бодянський; c) О.Шпигоцький; d) М.Костомаров; e) М.Шашкевич?
139. Історіографічна проза М.Костомарова відзначається: a) вірогідністю; b) відсутністю докладних описів; c) документальністю; d) пригодництвом; e) зображенням масових сцен.
140. Події у драмі М.Костомарова “Переяславська ніч” відбуваються у часи: a) повстання Павлюка; b) Руїни; c) війни 1648-1654 рр.; d) Гайдамаччини; e) російсько-турецької війни.
141. Як автор визначає жанрову природу “Сави Чалого”: a) драматичні сцени; b) трагедія; c) історична драма; d) водевіль; e) п’єса?
142. Микола Костомаров-поет вперше в українській версифікаційній практиці застосував: a) гекзаметр; b) білий вірш; c) елегійний дистих; d) поліметрію; e) логаеди.
143. Який з названих творів М.Костомарова став першим маніфестом прогресивної української інтелігенції: a) “Сава Чалий”; b) “Славянская мифология”; c) “Две русские народности”; d) “Книга буття українського народу”; e) “Кремуций Корд”?
144. Назвати перший в українській драматургії ХІХ ст. історичний твір, в основу сюжету якого покладено народну пісню: a) “Переяславська ніч” М.Костомарова; b) “Сава Чалий” М.Костомарова; c) “Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка; d) “Москаль-чарівник” І.Котляревського; e) “Назар Стодоля” Т.Шевченка.
145. Який прозовий твір М.Костомарова розробляє казково-легендарний мотив спілкування з нечистою силою: a) „Кудеяр”; b) „Сорок лет”; c) „Сын”; d) „Холуй”; e) „Черниговка”?
146. Які історичні персонажі зображені у повісті М.Костомарова „Кудеяр”: a) Іван Грозний; b) Борис Годунов; c) Єремія Вишневецький; d) Дмитро Вишневецький (Байда); e) князь Курбський?
147. У часи правління якого українського гетьмана починається дія у повісті М.Костомарова „Черниговка”: a) І.Виговський; b) П.Дорошенко; c) Б.Хмельницький; d) І.Мазепа; e) І.Брюховецький?
148. Версифікаційна майстерність М.Костомарова-поета виявляється у таких ознаках: a) відсутність регулярної строфіки; b) застосування канонічної строфіки; c) застосування білого вірша; d) регулярне застосування цезури; e) застосування гекзаметра.
149. Який драматичний твір першої половини ХІХ ст. є першою драмою ідей в українській літературі: a) „Наталка Полтавка” І.Котляревського; b) „Дворянские выборы” Г.Квітки-Основ’яненка; c) „Сава Чалий” М.Костомарова; d) „Переяславська ніч” М.Костомарова; e) „Кремуций Корд” М.Костомарова?
150. Які художні ознаки п’єси М.Костомарова „Переяславська ніч” дають підстави вбачати у ній „вид подражания греческой трагедии” (М.Костомаров): a) використання хору; b) антитетична система образів; c) персонажі-абстрактні носії певних ідей; d) дотримання єдності місця, часу і дії; e) відсутність поділу п”єси на окремі дії?
151. Хто є прототипом образу Кремуція Корда із однойменної драми М.Костомарова: a) П.Куліш; b) Т.Шевченко; c) М.Костомаров; d) М.Гулак; e) М.Максимович?
152. Як називається художньо-стилістичний прийом, суть якого – у відсиланні читача до певного літературного твору, сюжету, образу або історичної події: a) ретардація; b) алюзія; c) ремінісценція; d) стилізація; e) ретроспекція.
153. Яка з тематично-стильових течій українського романтизму представлена творами „Спить Вкраїна...” М.Костомарова, „Старі пісні” О.Корсуна, „Кладовище” А.Метлинського: a) фольклорно-міфологічна; b) фольклорно-історична; c) громадянська; d) особистісно-психологічна?
154. Головна тема творів фольклорно-історичної тематично-стильової течії українського романтизму – це: a) доба Київської Русі; b) доба козаччини; c) події сучасності; d) інонаціональні мотиви; e) зображення внутрішнього світу людини.
155. Мотив самотності є наскрізним у творах, що представляють: a) фольклорно-міфологічну течію; b) фольклорно-історичну течію; c) громадянську течію; d) особистісно-психологічну течію.
156. Автором відомої етнографічної праці “Звичаї, повір’я, кухня та напої сучасних малоросіян” є: a) О.Бодянський; b) М.Максимович; c) М.Петренко; d) М.Маркевич; e) І.Срезневський.
157. Назвати прізвище українського поета-романтика, автора популярної пісні “Дивлюсь я на небо”: a) В.Забіла; b) Є.Гребінка; c) А.Метлинський; d) М.Петренко; e) О.Афанасьєв-Чужбинський.
158. Альманах, який своєю появою поклав початок західноукраїнському національному відродженню: a) “Ластівка”; b) “Зоря”; c) “Син Русі”; d) “Русалка Дністровая”; e) “Молодик”.
159. Легка одноактна комедійна п’єса, в якій дія основана на інтризі та анекдотичному сюжеті: a) вертепна драма; b) фарс; c) водевіль; d) опера; e) драматична поема.
160. Для представників якого літературного напряму естетичним ідеалом є життя, що підноситься над усім буденним, звичайним: a) класицизм; b) романтизм; c) сентименталізм; d) просвітницький реалізм; e) бароко?
161. Представники якого літературного напряму особливо інтенсивно використовували пестливі форми, слова на позначення чуттєвого, ірраціонального: a) романтизм; b) реалізм; c) класицизм; d) сентименталізм; e) бароко?
162. Назвати жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного чи соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом: a) байка; b) дума; c) поема; d) драматична поема; e) балада.
163. Назвати прізвище упорядника та видавця фольклорних та історико-літературних збірок, що вийшли у Харкові протягом 1833 – 1838 рр. у шести випусках під назвою “Запорожская старина”: a) М.Максимович; b) Л.Боровиковський; c) Г.Квітка-Основ’яненко; d) А.Метлинський; e) І.Срезневський.
164. Письменник та культурний діяч, який у 1836 р. склав першу “Читанку” для народних шкіл: a) М.Шашкевич; b) М.Костомаров; c) П.Куліш; d) Я.Головацький; e) І.Вагилевич.
165. Назвати альманах, упорядкований І.Срезневським у співпраці з І.Розковшенком, що засвідчив появу української преромантичної літератури: a) “Утренняя звезда”; b) “Украинский альманах”; c) “Украинский сборник”; d) “Русалка Дністровая”; e) “Зоря”.
166. Хто став автором книжки „Наські українські казки запорожця Іська Материнки” – явища українського преромантизму: a) І.Срезневський; b) О.Бодянський; c) О.Шпигоцький; d) М.Маркевич; e) В.Забіла?
167. Якому жанру властиві такі ознаки: розповідний спосіб викладу матеріалу, малий обсяг, алегоричність, повчальність, віршова астрофічна форма: a) балада; b) водевіль; c) анекдот; d) байка; e) ідилія?
168. Як називається персонаж драматичного твору, завданням якого є висловлення через свій коментар “об’єктивного” чи “авторського” погляду на ситуацію: a) літературний порадник; b) резонер; c) протагоніст; d) референт; e) двійник?
169. Назвати письменника, який започаткував жанр української віршової літературної казки: a) П.Білецький-Носенко; b) А.Метлинський; c) Л.Боровиковський; d) Є.Гребінка; e) Я.Головацький.
170. Хто з українських письменників перших десятиріч ХІХ ст., відстоюючи думку про те, що кожна людина, незалежно від соціального стану, рівна перед Богом, попереджав: “До часу над слабим, хто дужчий вередує, / До часу мужиків ледачий пан мордує, – / Колись до їх усіх смерть в гості примандрує”: a) А.Метлинський; b) М.Костомаров; c) М.Петренко; d) О.Афанасьєв-Чужбинський; e) П.Гулак-Артемовський?
171. Яка із зазначених поетичних збірок належить А.Метлинському: a) „Вітка”; b) „Думки і пісні та ще дещо”; c) „Українськії балади”; d) „Дзвін”; e) „Украинские мелодии”?
172. Назвати українських письменників, які були членами Харківського літературно-фольклорного гуртка: a) І.Срезневський; b) Л.Боровиковський; c) В.Забіла; d) А.Метлинський; e) М.Костомаров?
173. До збірки А.Метлинського „Думки і пісні та ще дещо” увійшли: a) фольклорні твори; b) оригінальні твори поета; c) переклади; d) історіографічні праці; e) мовознавчі розвідки.
174. Хто є позитивним героєм поетичних творів А.Метлинського: a) хлібороб; b) чумак; c) народний повстанець; d) вільний козак; e) гетьман?
175. У яких поезіях А.Метлинського, що увійшли до збірки „Думки і пісні та ще дещо”, звучать соціальні мотиви: a) „Степ”; b) „Дитина-сиротина”; c) „Козача смерть”; d) „Зрадник”; e) „Старець”?
176. Які художні ознаки поезії А.Метлинського „Смерть бандуриста” вказують на її баладну природу: a) екзотичний, сповнений тривоги пейзаж; b) самотній герой; c) любовний трикутник; d) прийом метаморфози; e) авторський суб’єктивізм?
177. Український вчений, письменник і видавець, який поряд з українськими народними піснями публікував у своїх фольклорних збірниках і власні стилізовані твори: a) О.Бодянський; b) М.Маркевич; c) А.Метлинський; d) І.Срезневський; e) М.Максимович.
178. Хто з українських поетів є автором слів відомого романсу „Черные очи”: a) М.Костомаров; b) Є.Гребінка; c) О.Корсун; d) М.Петренко; e) В.Забіла?
179. Кому з українських письменників, приятелеві шкільних років, О.Афанасьєв-Чужбинський присвятив поезію “Скажи мені правду, мій добрий козаче”: a) Л.Боровиковський; b) А.Метлинський; c) Г.Квітка-Основ’яненко; d) М.Костомаров; e) Є.Гребінка?
180. Хто з українських поетів-романтиків епіграфом до своєї поетичної збірки бере рядки з народної пісні про козацьку могилу: „Ой в степу могила з вітром говорила: Повій, вітре, ти на мене, щоб я не чорніла; Щоб я не чорніла, щоб я не марніла, Щоб на мені трава росла та ще й зеленіла”: a) М.Костомаров; b) Л.Боровиковський; c) О.Корсун; d) А.Метлинський; e) І.Срезневський?
181. Як називається журливо-романтична пісня, яка написана від імені авторського “я” і виконується в мелодійному темпоритмі: a) елегія; b) романс; c) ода; d) балада; e) медитація?
182. Назвати художній прийом, який використав В.Забіла у наведеній строфі: Гуде вітер вельми в полі! / Реве, ліс ламає; Плаче козак молоденький, / Долю проклинає: a) персоніфікація; b) синекдоха; c) паралелізм; d) інверсія; e) літота.
183. Хто з поетів властиву романтизму антитезу “національна воля в минулому – неволя в сучасному” сформулював так: “Заспіваю, що минуло, / Передвіцький згану час, – / Як весело колись було, / Як то сумно нині в нас!”: a) М.Костомаров; b) Я.Головацький; c) М.Шашкевич; d) Є.Гребінка; e) М.Петренко?
184. Український поет-романтик, який започаткував поетичну шевченкіану віршем „Шевченкові” (1941) і опублікував у 1861 р. перші спогади про Т.Шевченка: a) М.Костомаров; b) П.Куліш; c) Л.Боровиковський; d) О.Афанасьєв-Чужбинський; e) Є.Гребінка.
185. Назвати автора відомих пісень “За Немань іду” та “Де ти бродиш, моя доле?”: a) Є.Гребінка; b) С.Писаревський; c) Л.Боровиковський; d) М.Петренко; e) О.Афанасьєв-Чужбинський.
186. Хто з українських письменників за участь у Кирило-Мефодіївському братстві відбував адміністративне заслання в Саратові (1849 – 1956) із забороною “служить по ученой части”: a) Т.Шевченко; b) В.Білозерський; c) М.Гулак; d) М.Костомаров; e) П.Куліш?
187. Назвати композитора, який поклав на музику пісні В.Забіли “Не щебечи, соловейку” та “Гуде вітер вельми в полі”: a) М.Гулак-Артемовський; b) М.Глінка; c) П.Чайковський; d) М.Лисенко; e) К.Стеценко.
188. Український поет, який у своїх творах розкриває особисту нещасливу пригоду в коханні (любов до Любові Білозерської, яку віддали заміж за іншого), називаючи свої вірші “співами крізь сльози”: a) В.Забіла; b) А.Метлинський; c) М.Костомаров; d) О.Корсун; e) М.Петренко.
189. Хто з українських поетів-романтиків першої половини ХІХ ст. вдався до циклізації ліричних творів: a) В.Забіла; b) А.Метлинський; c) О.Афанасьєв-Чужбинський; d) М.Петренко; e) О.Корсун?
190. Назвати українських поетів-романтиків, творчість яких представляє особистісно-психологічну течію українського романтизму: a) М.Костомаров; b) А.Метлинський; c) В.Забіла; d) М.Петренко; e) М.Шашкевич.
191. Про кого з українських поетів-романтиків П.Куліш писав, що той склав „українські пісні взором звичайних жіночих та й козачих, і в інші з них улив стільки душі, що співалися вони або читалися у рукописі геть широко по Вкраїні між панами, а деякі чував я й між простацтвом”: a) М.Петренко; b) В.Забіла; c) О.Афанасьєв-Чужбинський; d) П.Морачевський; e) О.Корсун?
192. Хто з поетів-романтиків започаткував точний переклад в українській літературі: a) А.Метлинський; b) М.Костомаров; c) Л.Боровиковський; d) Є.Гребінка; e) В.Забіла?
193. Назвати рік заснування першого професійного театру в Україні: a) 1789; b) 1803; c) 1804; d) 1810; e) 1819.
194. Хто з українських поетів-романтиків, на думку П.Хропка, започаткував в українській літературі пейзажну лірику: a) М.Костомаров; b) О.Корсун; c) В.Забіла; d) А.Метлинський; e) М.Петренко?
195. Назвати осередки розвитку українського романтизму: a) Львів; b) Київ; c) Харків; d) Варшава; e) Петербург.
196. „Руська трійця” утворилася як: a) підпільна політична організація; b) літературний гурток демократично настроєної молоді; c) офіційна урядова інституція культурологічного характеру; d) видавництво; e) приватний навчальний заклад.
197. Яку назву мав перший упорядкований „Руською трійцею” літературний збірник: a) „Зоря”; b) „Русалка Дністровая”; c) „Син Русі”; d) „Старина”; e) „Азбука і абецадло”?
198. Яку із літературних збірок першої половини ХІХ ст. І.Франко назвав „явищем наскрізь революційним”: a) „Вітка” М.Костомарова; b) „Русалка Дністровая”; c) „Українськії балади” М.Костомарова; d) „Думки і пісні та ще дещо” А.Метлинського; e) „Малороссийские приказки” Є.Гребінки?
199. Новела М.Шашкевича – перший твір нової західноукраїнської прози: a) “Вірна”; b) “Олена”; c) “Туга за милою”; d) “Загадка”; e) “О. Наливайку”.
200. Новаторський характер твору М.Шашкевича „Олена” виявляється у наступному: a) це перша в українській літературі новела; b) це перший зразок романтичної прози; c) це перше в українській літературі оповідання-ідилія; d) це перша в новій українській літературі літературна казка; e) це перший твір західноукраїнської літератури, у якому уславлюються опришки як захисники пригнобленого народу. ПОЕТИЧНІ ТЕКСТИ
|