КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
До якої форми красномовства належить текст?...Спинюся тепер на слові в сценарії. Що сценарист повинен робити із словом в ім'я життєвої правди? Чи мусить він залізати в шкуру недорікуватої людини і, зображуючи її, чревовіщати звідтіля такими словами, як «осьдечки», «отамечки» тощо, чи потрібне щось інше? Так, потрібне інше. Якщо сценарист візьме на себе роль культурного перекладача, тоді він покаже робітника і селянина в кінематографії такими, якими вони є, а не такими, якими робить їх недорікувата мова. Я проілюструю вам свою думку одним прикладом. Уявіть собі, що ви не знаєте болгарської мови і розмовляєте з болгарином, а перекладач у вас людина некультурна і нерозумна. Тоді у болгарина залишиться таке враження, що він розмовляв з дурнем. Навпаки, якщо перекладач культурний, з дуже багатим лексиконом, багатий думкою, то навіть деякі ваші мовні помилки він згладить і перекладе сказане вами так, що про вас залишиться гарне враження. Отже, я вважаю, що лексикон нашого героя має бути індивідуалізований, але ні в якому разі не натуралістичний (О. Довженко. Лекція 13 грудня 1949 р.). А Парламентської. Б Академічної. В Соціально-побутової. Г Судової. Ґ Церковно-богословської. 6. Логічні помилки в мовленні оратора – це: А Неправильне наголошення, неправильна вимова, просторіччя. Б Підміна тези, недоведена основа доказу, об’єднання неспіввідносних понять, тавтологія, визначення через заперечення, поспішні висновки. В Канцеляризми, діалектизми, жаргонізми, вульгаризми. Г Каламбур, інверсія, еліпс. 7. Давньогрецьке слово «софіст» спочатку означало: А Митець, мудрець, талановита людина. Б Учитель філософії. В Платний учитель. Г Шахрай, фокусник. 8. У Києво-Могилянській академії риторику викладали: А Іоаникій Галятовський, Григорій Сковорода, Феофан Прокопович. Б Іван Вишенський, Іоаникій Галятовський, Феофан Прокопович. В Стефан Яворський, Григорій Сковорода, Іоаникій Галятовський. Г Іоаникій Галятовський, Стефан Яворський, Феофан Прокопович. 9. Яким розділом риторики передбачено вивчення статусу риторики, її зв'язків з іншими науками: А Техніка. Б Історія. В Теорія. Г Практика. 10. Укажіть хибне твердження: А Не варто намагатися підготуватися до виступу за один раз. Б Обдумуючи майбутній виступ, розбийте його подумки на невеликі логічно завершені частини. В Перед виступом потрібно добре сформулювати тему, оскільки від цього залежить правильність формулювання тези. Г Щоб підготувати гарний виступ, не обов'язково витрачати багато часу, головне мати під рукою достатню кількість літератури. 11. Укажіть хибне твердження: А Найважливіший вияв майстерності публічного виступу, найважливіша ознака ефективності публічного виступу — це контакт з аудиторією. Б Контакт, на думку психологів, — це спільність психічного стану оратора й аудиторії, це взаєморозуміння між мовцем і слухачами. В Тиша — ще не показник того, що є контакт між оратором і слухачами. Г Тиша — головний показник того, що є контакт між оратором і аудиторією. 12. Хибною є рекомендація: А У висновках недоречно ще раз наголошувати на головних моментах виступу. Б Не варто закінчувати виступ жартом, що не стосується теми виступу. В Не потрібно вибачатися: Я, очевидно, стомив вас... Мені не все добре вдалося... і т. ін. Г Не треба нічого згадувати додатково після того, як ви зробили висновок. 13. Хибною є порада: А Не приймайте мовчання за увагу: якщо співрозмовник мовчить, це не означає, що він вас слухає. Б Будьте фізично уважними: поверніться обличчям до співрозмовника, підтримуйте з ним зоровий контакт. В Якщо співрозмовник говорить з помилками, одразу ж, зупинивши, зробіть йому зауваження. Г Дайте співрозмовнику можливість висловитися, зосередьтеся на тому, про що він говорить. 14. Заздалегідь підготовлена і проведена у певний час на обрану тему публічна суперечка між попередньо визначеними опонентами — це: А Дискусія. Б Полеміка. В Диспут. Г Дебати. 15. Призначення розділу «Меморія» – це: А Забезпечити мовне вираження промови. Б Підготувати оратора до виголошення промови. В Допомогти оратору добре запам’ятати зміст промови. Г Допомогти продумати, якими повинні бути рухи і жести. 16. Основою теорії Аристотеля була: А Історична аналогія, етична антитеза. Б Освіта і моральність оратора, вишуканість у мовленні. В Інтелектуальна насолода, яку має надавати оратор слухачеві. Г Проповідь-суперечка. 17. Закон моделювання аудиторії передбачає: А Вираження думки в дієвій словесній формі. Б Системну побудову програми впливу на аудиторію. В Аналіз якості та ефективності мисленнєво-мовленнєвої риторичної діяльності. Г Вивчення соціально-демографічних, суспільно-психологічних, індивідуально-особистісних ознак з метою забезпечення контакту з аудиторією в процесі виступу. 18. Вислів «Багато говорити і багато сказати не є те саме» належить: А Плутарху. Б Горацію. В Софоклу. Г Цицерону. 19. Основні думки виступу потрібно повторювати: А Завжди тими самими словами. Б Щоразу варіюючи їхнє мовне оформлення. В Пропонуючи слухачам їх записати. Г Пропонуючи слухачам повторити їх хором. 20. Найчастіше у публічних виступах на суспільну тему вдаються до: А Науково-навчального підстилю наукового стилю. Б Белетристичного підстилю художнього стилю. В Розмовно-побутового стилю. Г Ораторського підстилю публіцистичного стилю.
|