Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Методика музичного виховання школярів 5-8 класів




Психологічна характеристика учнів 5-8 класів. Індивідуальні та загальні особливості школярів кожного вікового періоду.

Розвиток музично - творчих здібностей та вокально-хорових навичок, закладених у початкових класах.

Труднощі мутаційного періоду розвитку співочого голосу. Вокальний режим роботи з школярами цього віку. Виховання у підлітків здатності глибоко розкривати зміст художнього твору під час співу.

Розвиток самостійності творчого мислення, поглиблення асоціацій уявлень учнів у процесі музичного сприймання.

Виховання вмінь художнього аналізу творів, висловлювати свої враження про музику.

Активізація діяльності школярів, створення на заняттях проблемних ситуацій.

Методика використання музичної грамоти при проведені слухання музики та співу.

48. Методика музичного виховання у 5 класі (перехідний план).

Молодший підлітковий вік часто характеризують, як "важкий" і "переламний". Йде активна перебудова психіки І ломка ставах форм відносин. Швидкий і нерівномірний розвиток призводить до різних дисфункцій. Ріст тіла, розвиток мязів відстає від кісткового розвитку. Нервова система знаходиться ніби в розтягнутому стані, відзначається підвищеною збудливістю, швидкою зміною настрою.

Іноді зявляється негативний емоційний фон, агресивність, замкнутість, тривожність. Яскраво виявляється тяга то спілкування з однолітками, до неформальних угруповань, залежність від оці нок середовища, і в першу чергу одноліток. Зростав значення позитивного відношення до себе, як особистості, зявлясться потреба у самоствердженні.

Характерна розпорошеність інтересів - учням цікаво спробу вати себе у різних гуртках: спортивних, технічних, художніх. У багатьох дітей з"являється особлива думка в галузі музичних уподобань. Престижність уроків музики падає до 5К. Більшість школярів захоплюються сучасною естрадною музикою, як найулюбленішим видом діяльності, тобто шкоаа як чинник соціального середовища не є причиною зміни в ставленні учнів до мистецтва.

Всі психолого-музичні особливості підлітків часто ведуть до виникнення конфліктних ситуацій у класі, якщо учитель не бачить причин їх виникнення і не знаходить вірного підходу до учнів. Тому особливо важливим завданням на даному етапі для учителя музики є необхідність створити атмосферу взаєморозуміння, учнів, престижність шкільного уроку музики, авторитету учителя у питаннях музичного мистецтва. Тільки за цих умов учитель зможе виконати завдання програми, впливати на розвиток музичної загальної культури школярів. Перехідний план - це комплекс виховних впливів, спрямованих на поступовий перехід в середню школу, щоб учень поступово звикав до самостійності, відповідальності та змін, що відбуваються в власному організмі, а також в оточуючих однокласників. Скласти план має вчитель з урахуванням особливостей класу, його конфліктів та настроїв.

 

 

49 Карл Орф Серед методик музичного розвитку дітей раннього віку система німецького композитора Карла Орфа (1895-1982) займає важливе місцеСуть методики «Музика для дітей» полягає в розкритті музичних талантів у дітей через імпровізацію в музиці і русі.Основна ідея Карла Орфа - самостійний пошук дітьми музикантів всередині себе через навчання грі на простих музичних інструментах, таких як цимбали, маракаси, дзвіночки, трикутники, ксилофон, металофон та інші.Композитор ввів термін «елементарне музикування», тобто процес, що складається з кількох елементів: співу, імпровізації, рухи та гри на інструментах. Карл Орф розробив дитячі пісеньки, п'єси і вправи, які легко можна змінювати і придумувати нові разом з дітьми. Піддатливий матеріал для занять спонукає дітей фантазувати, вигадувати і імпровізувати. Таким чином, на музичних заняттях досягається мета розвитку творчого початку дитини.Методика «Музика для дітей» Карла Орфа представляє великий інтерес завдяки безсумнівних переваг: • для організації музичних занять не потрібно спеціальної музичної освіти педагога;• система легко сполучається з іншими методиками раннього розвитку дітей за рахунок своєї універсальності і економічності, крім цього висока адаптивність до різноманітних національних умов дозволяє використовувати кращі зразки народної культури; • методика Карла Орфа враховує індивідуальні особливості дитини і дозволяє ефективно взаємодіяти дітям з різними навичками, здібностями і потребами; • методика закладає величезний потенціал для розвитку дітей раннього віку та подальшої творчої діяльності. На музичних заняттях за методикою Карла Орфа створюється атмосфера ігрового спілкування, де кожна дитина нарівні з дорослим може проявити свою індивідуальність.Єдина структура занять допомагає дітям добре орієнтуватися в новому матеріалі, творити, створювати образи і радіти успіхам. Малюки вчаться спілкуватися з однолітками, у них підвищується психічна активність, розвивається емоційна сфера.Елементи системи музичного виховання спрямовані на розвиток творчих здібностей і навичок дитини, вони гармонійно вплітаються в структуру занять.Мовні вправи. Розвивають у дитини почуття ритму, сприяють формуванню правильної артикуляції, показують розмаїття динамічних відтінків і темпів. Ця форма роботи підходить для загального музичного розвитку.Поетичне музикування. Цей елемент допомагає дітям відчути гармонійне звучання поезії та музики. Діти легко і з задоволенням заучують вірші, згодом читають їх виразно, усвідомлюючи зв'язок музики і слова.Музично-рухові вправи. Активні вправи підготовляють дітей до спонтанних руховим виразами, вчать зображати настрою і звуки за допомогою елементарних рухів - ударів, клацань, притупування. У дітей виробляється швидкість реакцій, вміння чекати і знаходити момент вступу. Виконуючи музично-рухові вправи, дитина виконує і творить одночасно, він починає сприймати музику через рух.Ігри з інструментами. Цей вид діяльності удосконалює раніше придбані дитиною навички володіння темпом, динамікою, ритмом. Діти вчаться взаємодіяти між собою і легко розвивають почуття ансамблю.Творчий процес гри на музичних інструментах поступово вчить дітей розрізняти темброве звучання інструментів. Ударні та шумові музичні інструменти можна виготовити самостійно.Елементарний музичний театр. Цей елемент являє собою інтегративну ігрову форму діяльності, яка передбачає одночасний вплив музики, руху, танцю, мови та художнього образу в образотворчій грі.В якості особливих прийомів організації театралізованої діяльності використовуються ігротренінг, які крім розвиваючих завдань допомагають вирішити проблему корисного і цікавого дозвілля. Популярність методики музичного виховання Карла Орфа зростає. Значення системи раннього музичного розвитку дитини велике, так як дає передумови для подальшого творчого розвитку особистості та самопізнання.

 

50 Вокально-хорові навички– це комплекс автоматизованих дій різних часинголосо-дихального апарату, які відбуваються під час співу і підкоряютьсяволі співака, його виконавським бажанням, узгодженого співу в колективі.Починати прищеплювати вокально-хорові навички слід з роз’ясненняправильного положення корпусу співака:Співоча постава.У поняття співочої постави входять: навичка правильного тримання корпусуі голови під час співу, а також вміння природно розкривати рот.Співаючи, треба стояти чи сидіти прямо, не витягуючи шиї, не напружуючиїї м’язів. Руки краще вільно опустити вниз ( це під час співу стоячи),чи вільно покласти на коліна (під час співу сидячи). Язик і губи неповинні бути скованими, млявими, а навпаки – рухливими і пружними;голову не опускати і не задирати вгору, дивитися прямо перед собою. Притакій поставі складаються умови для вільного дихання. Корпус не повиненбути млявим або напруженим. У всій поставі повинна бути активність,готовність до співАртикуляція .Артикуляцією зветься робота органів мови: губ, язика, м’якогопіднебіння, голосових зв’язок.Отже, самим найпоширенішим недостатком у співі є скована нижня щелепа.При такому положенні рот дуже мало відкритий, звук повітрям вільно невиштовхується, голос звучить неприродно, а також виникає різниця міжголосними звуками. Ліквідувати такий недолік можна під час співурізноманітних нотних прикладів, вправ на різноманітні склади. Наприклад,ай-ай; ля-ля; дай-дай; та-таДихання.Дихання є найважливішим елементом співацького процесу. Є дихання, безякого неможливо художнє виконання твору. Як відомо повітряний струмвикликає коливання голосових зв’язок, внаслідок чого народжується звук,який попадаючи у резонаторні порожнини, посилюється і набуває вокальногозвучання. Від дихання залежить сила звуку і всі його відтінки: краса,чистота звуку, виразність співу. Завдання вчителя – навчити учнів економно, рівно і поступово витрачати повітря, навчити рівно “тягнути” звук.Звукоутворення.Для художнього виконання твору потрібна культура звуку. Воназабезпечується не тільки правильним диханням і дикцією, а й доброюманерою звукоутворення, яка, насамперед залежить від вміння володітисвоїм голосом. Цього можна досягти дотримуючись правильної співочоїпостави й дихання. У співаків-початківців дихання нестійке, нижня щелепастиснута, губи мляві, шия витягнута, це негативно впливає на якістьзвуку – спів стає нечистим, неприємного горлового тембру, з “плоским”,“білим” звучанням. Керівник хору повинен відучити співаків відфорсованого, крикливого звуку, бо такий спів псує голос, порушує чистотуінтонації й виразність виконання.Дикція.Важливе значення на уроках музики має дикція. Дикція – це виразне вимовляння слів, складів і окремих звуків. Мелодіяпісні нерозривно пов’язана з текстом. Між тим дуже часто у хоровомуспіві, виконанні пісні майже неможливо розібрати слів, не можназрозуміти, про що співається у пісні, хоч хор може співати гарно,хорошим звуком. Отже, хороша дикція в хорі залежить від гнучкості ірухливості артикуляційних апаратів співаків.Інтонація.Однією із самих головних умов гарного хорового звучання чистота співу,тобто чисте інтонування. Інтонація - це точне відтворення висоти звука.Отже, основою співу буде точне, чисте інтонування.Стрій.Поняття інтонації в хорі нерозривно пов’язане з поняттям строю. Що такестрій?Строєм зветься правильне точне інтонування інтервалів в їх мелодичному ігармонічному видах. Стрій, тобто інтонаційно вивірене і вирівнянзвучання буває двох типів:Мелодичний (горизонтальний) і гармонічний (вертикальний).Мелодичний стрій – це послідовність музичних звуків, що йдуть один заодним у горизонтальному порядку, ще називають йогогоризонтально-мелодичним.Гармонічний стрій – це спів гармонічних послідовностей у вертикальномпорядку (одночасне звучання тонів).АнсамбльЩо ж таке ансамбль?Ансамбль – слово французьке, (ensemble – разом, вкупі, ціле,узгодженість), єдність виконання. Це означає, що співати повинніодноразово і однаково повинні дихати, формувати звуки, вимовляти слова,точно дотримуватися висоти звуку, темпу іритму пісні, динаміки.

 


Поделиться:

Дата добавления: 2015-04-18; просмотров: 302; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.008 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты