Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Коротка характеристика розвитку сприймання музики в 1-8кл.




Музичне сприйняття - складний процес, в основі якого лежить здатність слухати, переживати музичний зміст як худокньо-образів. Сприйняття музичних образів відбувається завдяки своєрідній творчій діяльності слухача, бо включає його власний досвід /музично-слуховий і життєвий/. Тому музикознавці стверджуюсь, що слухати музику так, щоб чути її - це напружена робота серця, розуму і особлива творчість. БЛ.Яворський підкреслював, що в основі сприйняття музики лежить вміння мислити, сприймати музику як мову. Як будь-які здібності, здатність сприймати музику формується не відразу, розвиток її проходить через певні етапи.

Перший етап 1-ІІ класи

Сприйняття емоційне і яскраве, узагальнене. Діти сприймають загальний характер, настрій. Слабе орієнтування в засобах виразності. На цьому етапі найбільш доступні темп, динаміка, регістр, тембр. Назви засобів музичної виразності цілком доступні учням 1-2, класів, але в остаточному підсумку все вирішує методична підготовленість учителя: навіть більше складні поняття, як, наприклад, «мажор» і мінор діти освоюють досить легко при правильній побудові навчально-виховного процесу.

Другий етап -І1І-ІУ класи

На цьому етапі емоційність сприйняття поступово доповнюється прагненням зрозуміти, про що музика, який її зміст. Тут великого значення набуває слово: назва п'єси, текст пісні, пояснення вчителя. Однак варто мати на увазі, по поступово діти звикають до обов'язковості переказу словами змісту музики. Вони починають вважати, що будь-якай твір повинен мати конкретний сюжет. Таке вузькопрограмне й часто зовсім довільне тлумачення музики факично веде від її в сферу позамузичних подань.

Третій етап - У-УІ1 класи

Даний період характеризується найбільш яскравим проявом предметно-образної інтерпретації, що починає превалювати над емоційністю сприйняття. З'являється безапеляційність суджень: незрозуміле - не заслуговує на увал. Прагнення до самоствердження чревате негативним відношенням до всього того, що без допомоги доросли виявляється важким для сприйняття. Цей етап особливо важливий тому, що в 8класі в школах організовані уроці закінчуються й подальший музичний розвиток залежить головним чином від особистої ініціативи школярів.

Четвертий етап - 7-8класи

Цей вік характеризується зростанням інтересу до внутрішнього світу людини, виникає новий інтерес і до музика як сфері, насамперед, почуттів, переживань. Яскраво виражена свідомість сполучається з не менш яскравою емоційністю, між ними встановлюється найбільш гармонічна рівновага.

Наведені етапи, як уже було відзначено, не є абсолютно точними, безумовними. Вони дають лише загальне подання про характер розвитку навичок сприйняття музики. Багато чого залежить від того, який репертуар й як уміє піднести його школярам учитель. У пошуках системи найбільш раціональних занять по проведенню слухання музики брали участь В. И. Шацкая, Б. Л. Яворский, Б. В. Асафьев (Ігор Глєбов), И. Л. Гродзенская, співробітники НД художнього виховання АПН СРСР, Д. Б. Кабалевский і багато хто інші, у тому числі, автори спеціальних досліджень, що зробили певний внесок у цю складну, багатоскладову проблему.

 

52 Методика Шинічі Сузукі грунтується на більш ніж 30-річному досвіді роботи з маленькими дітьми. Учитель був переконаний: музичні здібності - не вроджений талант, але здатність, яку можна розвинути. Будь-яка дитина, якого навчають належним чином, може розвинути музичні здібності, також, як всі діти в світі розвинули здатність говорити на мові своєї матері. Як це відбувається? - Інтуїтивно! Мама не вчить дитину розмовляти спеціально, це відбувається само собою: вона говорить своїй дитині ласкаві слова, розповідає йому казки, наслідує першими звуками, які видає дитина. Таке спілкування є, мабуть, найпершою формою музикування, адже інтонації мами і малюка в цей момент нагадують не суху мову, а пісню!Діти вчать нюанси рідної мови через повторюване прослуховування, таким же шляхом ми повинні слідувати, розвиваючи музичний слух. Кожен день діти повинні прослуховувати твори, які вони вивчають. Це допоможе їм зробити швидкі успіхи. Діти будуть намагатися грати також добре, як і виконавець на записи. За допомогою цього методу діти виростають особистостями з хорошим музичним смаком. Це найбільш важлива тренування музичних здібностей.Основні фактори успіху в навчанні дитини музиці:Активне слуханняМотиваціяПовторенняБезнотное навчанняПослідовність у навчанніІндивідуальні заняттяЗалучення батьківЛюбовА тепер про деякі пункти докладнішеАктивне слухання допомагає дитині розпізнати по-справжньому красивий звук, підсилює слухові навички, дозволяє слухати музику усвідомленоМотивація - це основна проблема для вчителів та батьків. Вона повинна бути подана таким чином, щоб домашні заняття дійсно приносили дитині радість. Батькам слід бути чуйними кощущеніям дитини. Примусові заняття - найгірший метод в освіті, який призводить лише до того, що дитина починає ненавидіти музику, і в подальшому, коли він отримує право самостійно приймати рішення і вибирати шлях - негайно кидає заняття на музичному інструменті.Повторення стосується не тільки щоденних вправ, але і Прослуховування записів. Часте прослуховування забезпечує якісний ривок вперед.Безнотное навчання Учень на уроці завжди повинен грати без нот. Це найбільш важливий чинник поліпшення пам'яті і прискорення процесу навчання. Інструкції з читання нот даються відповідно до віку і здібностей учня. Для учня дуже важливо навчиться читати ноти, але не на ранніх етапах навчання, тому в подальшому це призведе до труднощів у грі на пам'ять і тому дитина не зможе повністю розкрити свій талант. Здібності краще всього розкриваються через щоденні звички. Навчаючись говорити мовою матері, дитина спочатку намагається відтворити звуки, слова на слух, а вже набагато пізніше вчиться читати. Вчити читати ноти потрібно вже тоді, коли у дитини досить розвинені музичне почуття, навички гри і пам'ять. Не варто забувати, що ми вивчаємо нотну грамоту для того, щоб згодом грати на згадку. І навіть коли навички читання нот вже розвинені, діти, як правило, все одно грають по пам'яті.Послідовність у навчанні Після того як виучений музичний текст, настає робота над хорошим звуком, фразировкой і музичної чутливістю. Якість виконання учня у величезній мірі залежить від того наскільки його педагог звертав увагу на ці важливі точки.Дотримання до поставленим цілям дуже важливо. Коли дитина може задовільно виконати одну п'єсу йому можна дати ще одну, але продовжувати працювати над обома. Цей процес триває з кожною новою п'єсою. Учень повинен оновлювати старі твори у відповідності з новими набутими навичками.Індивідуальні урокиБатьки і діти завжди повинні спостерігати за ходом заняття інших учнів, це додатково мотивує їх. Коли дитина чує п'єсу, добре виконувану іншим учнем, йому хочеться грати також добре, як і він, це стимулює домашні заняття. Довжина уроку повинна варіюватися відповідно до потреб дитини. Час найбільшої концентрації вніманіяребенка також потрібно брати в розрахунок. Якщо маленькі діти здатні лише ненадовго сконцентруватися, краще скоротити час уроку. Один раз урок може тривати 5 хвилин, в іншій - 30.

 


Поделиться:

Дата добавления: 2015-04-18; просмотров: 181; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты