КАТЕГОРИИ:
АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Особливості жанроутворення в письмових PR-комунікаціях.Жанрообразования в письмових PR-комунікаціях підкоряється загальним законам освіти жанру взагалі. Жанр PR-тексту є особливого роду форма організації текстового матеріалу, що характеризується спільністю змістовних, структурно-композиційних і стилістичних ознак. Жанр для PR-тексту може бути запропонованим (наприклад, для основного повідомлення про новинному подію використовується прес-реліз) або вільно обиратися пишуть (наприклад, що супроводжує прес-реліз інформація може подаватися у вигляді бекграундер, факт-листа або листа запитань-відповідей). Жанрова система в письмових PR-комунікаціях розвивалася і розвивається в тісній взаємодії з жанровою системою журналістики, що, зрозуміло, залежить від самих ЗМІ як одного з інструментів розповсюдження PR-інформації. Еволюція системи жанрів PR-текстів так само, як і журналістських, йде у двох напрямках: насамперед в асиміляції журналістських текстів і потім у власному структурному розвитку. Проте основним чинником її розвитку ми можемо визнати необхідність оптимізованої подачі PR-інформації стосовно до різних інформаційних приводів в різних сферах публічних комунікацій. На нинішній стадії існування російської PR-практики можна говорити про певну трансформації та асиміляції PR-жанрів, причинами яких ми можемо визнати наступні. По-перше, це об'єктивні причини. PR-тексти розвиваються і функціонують у тісному взаємозв'язку з відбуваються паралельно в журначістіке конвергенціоннимі процесами, відчуваючи на собі, як уже зазначалося, сильний вплив журналістського тексту. Втім, і самі журналісти, розмірковуючи про природу PR-тексту, пропонують використовувати елементи журналістських жанрів в «PR-публікації» для того, щоб «збагатити PR-матеріал, залучити до нього читацьку увагу, викликати підвищений інтерес». У дослідженні про теорію жанрів в рекламі йдеться про напрями розвитку жанрової системи в цiй комунікаційній сфері. Таких напрямів два: вертикальне - «ускладнення жанрових конструкцій від коротких пропозицій до багатоблокових розгорнутим текстам» і горизонтальне - «розшарування всередині вже відбулися жанрових форм». Стосовно до PR-тексту ми не можемо говорити про подібні двох векторах еволюції його жанрової системи, оскільки сама природа PR-тексту інша, ніж тексту рекламного, але, з іншого боку, горизонтальний рух розвитку PR-тексту - розшарування, мультиплікація вже наявних жанрових форм , як і сучасного журналістського тексту, у наявності. Слід також відзначити і активно проникає в усі три комунікаційні сфери процес «інтернетизації» - нових технологій: можливість передачі тексту через Інтернет також, безсумнівно, накладає свій відбиток на формування і образ сучасної жанрової системи в журналістиці, рекламної та PR-комунікаціях. По-друге, це суб'єктивні причини, що криються, на наш погляд, як у відсутності наукової і відповідно науково-методичної рефлексії системи жанрів PR-тексту, так і сформованих стихійно, спорадично в практиці сучасних українських зв'язків з громадськістю певних жанрових канонів, не завжди відповідають ознаками ефективності сприйняття PR-інформації, укладеної в рамки PR-тексту (групи текстів).
2.Форма «запитання – відповідь» як жанр PR-тексту. Відкритість структури як жанрова ознака A&Q. Лист запитань-відповідей (від англ. Q & A: question-and-answer form) - жанровий різновид PR-тексту, що дозволяє в формі відповідей на можливі або найбільш часто задаються підтримувати пабліцітний капітал організації (фірми). Лист питань-відповідей - можлива компонента прес-кита. Тексти цього жанру можна порівняти з інтерв'ю першого (посадової) особи фірми, організації: воно тут постає в «прихованої» формі, і це вносить у мовну структуру тексту певну суб'єктивації. Відразу ж уточнимо також, що лист запитань-відповідей не є «заготовкою» для подальшого усного відтворення, наприклад, текстом-заготівкою для першої особи на прес-конференції. Питання в цьому жанрі формулюються досить коротко. На відміну від журналістського інтерв'ю питання повинні бути «націлені» на підтримку позитивного іміджу базисного суб'єкта PR; їх слідування покликане відповідати певній логіці, а відповіді повинні максимально повно відображати оптимізовану інформацію про базисному суб'єкті, максимально повно висвітлювати деталі новинного події. Текст відповідей дається від 1-ї особи множини, базисний суб'єкт PR мислиться як узагальнений логічний суб'єкт. Відповіді містять різні засоби вираження особистісного початку, тому поряд з основними функціями інформування та непрямого впливу цей жанр виявляє і функцію емоційно-експресивну. Однак порядок проходження питань не повинен бути довільним, вільним: загалом текст запитань-відповідей повинен допомогти всебічно висвітлити всі деталі новинного події. Рамки даного жанру дозволяють фокусувати увагу громадськості на тих деталях новинного події, які, на думку упорядника тексту, можуть представлятися для даної громадськості найбільш актуальними, цікавими, затребуваними.
Білет 7.
|