Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Основні категорії і поняття. Томізм, натуралізм, аверроїзм, доктрина.




Томізм, натуралізм, аверроїзм, доктрина.

Словник термінів і визначень

Томізм -релігійно-філософське вчення послідовників Фоми Аквінського. Натуралізм - філософський погляд на світ з точки зору заперечення ролі всього "надприроднього" і ствердження природного, земного буття.


Аверроїзм - вчення арабського філософа Ібн Рушді, яке заперечувало акт одночасного божественного творіння світу і визнавало Бога як першо­причину всього сущого.

Доктрина - система поглядів, теорія. По-іншому, провідний теоретик-ний або політичний принцип в діяльності держави.

Курсові завдання

Скласти опорний конспект вивченого модуля і термінологічний словник.

Питання підготовки до іспиту.

2.1.Основні концептуальні засади вчення Фоми Аквінського.

2.2.Філософські погляди на державу і право Аквінського і Арістотеля: що зближувало їх?

2.3.Трактування теологом домінуючих рис монархічної форми прав­ління.

2.4.Різноманітність державно-правових поглядів Аквінського та Аріс­тотеля.

2.5.Ф.Аквінський про сутність влади, її першооснову в державі.

2.6. Класифікація форм держави за Ф.Аквінським.

2.7.Обґрунтування мислителем ролі законів та їх класифікація.

3. Питання для самоконтролю (відповіді можна перевірити задо­
датком).

3.1. Назвіть найвидатніші філософські трактати Фоми Аквінського.

3.2. Яким чином Ф.Аквінський використав вчення Арістотеля для об­
грунтування власних ідей?

3.3. Дайте визначення держави за Аквінським.

3.4. Яким чином теолог порівнював роль правителя в державі з роллю
Бога?

3.5. Дайте обгрунтування Аквінським переваг монархії як форми дер­
жавного правління.

3.6. На які три аспекти вказує мислитель-теолог у своєму аналізі світ­
ської влади?

3.7. Чому, на думку філософа, світська влада не може претендувати на
зверхність у суспільстві? Хто підходить на цю роль?

3.8. Дайте обгрунтування Ф.Аквінським необхідності опору владі.

3.9. Яким чином християнський теолог обґрунтовує виникнення і роль
влади в суспільстві?


 




Додаток ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

З.І.Найвідомішими творами Ф.Аквінського є: "Сума теології", "Сума істини католицької віри проти язичників", "Про правління можновладців".

3.2.Великий філософ першим здійснив спробу розвинути християнсь­ку доктрину держави на основі "Політики" Арістотеля. Він, захищаючи ідеологію католицизму, піддав ретельному аналізові вчення Арістотеля, розтлумачив його у католицько-теологічному аспекті, використав його для розробки християнської державно-правової концепції.

3.3.3а Аквінським, держава - це форма людської єдності і співробіт­ництва, яка виникає у відповідь на потреби природи і розуму.

3.4.Порівнюючи роль правителя (монарха) і Бога, філософ зазначав, що Бог спочатку встановлює у світі необхідний порядок, а вже тоді керує світом. Так і монарх: перш ніж управляти своєю державою, він встановлює в ній порядок.

3.5.Монархію вважав Ф.Аквінський найдосконалішою формою прав­ління з тих мотивів, що вона є стійкішою, усталенішою і стабільнішою, ніж інші форми правління. Тому вона в змозі підтримувати порядок у суспіль­стві, захищати своїх підданих, гарантувати їм щасливе життя і добробут.

3.6.Аналізуючи світську владу, Ф.Аквінський вказує на три її аспекти: сутність самої влади, форма влади, використання влади.

3.7.На зверхність у суспільстві може претендувати лише влада церкви, оскільки вона є єдиною, відповідною до божих заповідей. Світська влада не відповідає настановам Бога як на стадії свого походження, так і викорис­тання. А тому вона не може претендувати на зверхність у суспільстві.

3.8. Ф.Аквінський обґрунтовував необхідність чинити опір не всякій
владі, а лише тиранії. Таке правління, вважав він, є несправедливе, не від­
повідне вимогам божественної справедливості. Ніхто, навіть раб, не пови­
нен коритися деспоту.

3.9. На думку теолога, влада виникає у суспільстві у відповідь на при­
родну необхідність задоволення потреб людини. Вона об'єднує суспільст­
во, допомагає людям знайти в ньому своє місце, досягти моральної доско­
налості і спокою.



Поделиться:

Дата добавления: 2015-08-05; просмотров: 191; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты