Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Скласти опорний конспект вивченого модуля і термінологічний словник




Питання підготовки до заліку

 

2.1. Витоки державно-правової ідеології українського народу.

2.2. Питання взаємовідносин світської і церковної влади.

2.3. Концепція „богоугодного господаря" у творчості Феодосія та Нес-
тора-літописця.

2.4. Концепція єдинодержавності митрополита Іларіона.

2.5. Співвідношення Закону та Істини у творчості Іларіона.

2.6. Трактування верховенства світської влади в „Ізборнику Святосла­
ва" та „Повчанні Володимира Мономаха".

2.7. Кирило Туровський про співвідношення світської та духовної
влади в державі.

2.8. Ідея централізації держави у „Повісті временних літ" та „Слові о
полку Ігоревім".

2.9. Ідеї правового регулювання суспільних відносин за „Руською
Правдою".

2.10. „Моління" Даниїла Заточеника" про державне одновладдя в Ки­
ївській Русі.


3. Питання для самоконтролю, (відповіді можна перевірити за до­датком).

3.1. Які теоретичні концепції взаємовідносин духовної і світської вла­
ди домінували в Київській Русі?

3.2. Хто є родоначальником „богоугодного господаря" в державі?

3.3. Назвіть творця доктрини династичного князювання.

3.4. Хто у Київській Русі започаткував ідею єдинодержавності?

3.5. Як називався перший політичний трактат Київської Русі?

3.6. Продовжіть думку митрополита Іларіона: єдиновладдя є опорою
християнської віри, яка...

3.7. Як митрополит Іларіон з'ясовує взаємозв'язок Закону та Істини?

3.8. В чому вбачав К. Туровський призначення служителів церкви?

3.9. Назвіть автора ідеї суспільного договору як першопричини вини­
кнення Давньоруської держави.

Додаток ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

3.1.В добу Київської Русі розв'язання питання взаємовідносин духовної
і світської влади здійснювалось на засадах двох концепцій політичної влади:
а) концепції богоугодного господаря; б) концепції єдинодержавності.

3.2. Родоначальником ідеї „богоугодного господаря" в Київській Русі
був ігумен Печерського монастиря Феодосій.

3.3. Творцем доктрини династичного князювання був Нестор-
літописець.

3.4. Ідея єдинодержавності була започаткована першим київським ми­
трополитом Іларіоном.

3.5. Першим політичним трактатом Давньоруської держави вважається
„Слово про закон і благодать" митрополита Іларіона.

3.6. ...яка, в свою чергу, теж нероздільна з одноосібною владою.

3.7. На думку Іларіона, Закон - це провідник волі Бога або державного
правителя, а Істина пов'язана з високим моральним статусом християнина,
який не потребує регулятивної дії Закону.

3.8. Призначеня служителів християнства К. Туровський вбачав у
сприянні встановлення соціальної злагоди в суспільстві, загальної справед­
ливості, гармонії між світською та духовною владами.

3.9. Першим на Русі висловив думку про виникнення держави на осно­
ві суспільного договору між народом і князем був автор „Слова о полку
Ігоревім".



Поделиться:

Дата добавления: 2015-08-05; просмотров: 98; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты