Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника



Біоетичні основи утримання від дошлюбних і позашлюбних статевих зносин




Читайте также:
  1. Біоетичні критерії дозволеності біомедичних маніпуляцій та генної інженерії
  2. Біоетичні проблеми реанімації
  3. Біоетичні проблеми хвороби
  4. Вивчення основи слова і закінчення
  5. Влаштування, устаткування і утримання продовольчого складу військової частини.
  6. Екологічні основи вирощування високоврожайного насіння.
  7. Інформаційна безпека, основи захисту інформації
  8. Конституційні основи екологічного права та їх основоположне значення для розвитку природоохоронного законодавства.
  9. Лекція № 25: Теоретичні основи термообробки металів

"Людське тіло, зі своєю статевістю, жіночністю і чоловічністю, закладеною у Тайні створення, є не лише джерелом плідності та дітородіння, але включає від самого початку подружню ознаку, тобто здатність виражати любов: саме ту любов, в якій людина-особа стає даром і – за допомогою цього дару – звершує саме значення свого буття та існування" [17, 38].

Будь-які міжособові стосунки, навіть найбільш приватні, вже за своєю суттю (як міжособові) мають суспільний вимір, тобто так чи інакше впливають на суспільне життя та формують його. Тим паче, що тут ідеться про статеві зносини, які безпосередньо стосуються таких тем, як любов, гідність особи та народження людей, тобто через вагомість свого предмету мають велику моральну значущість.

Чому людина існує у цих різних, але взаємодоповнюваних проявах – як чоловік і жінка? Чи лише для розмноження? Адже в рослинному і тваринному світі є ефективніші способи розмноження – вегетативний, гермафродитизм, партеногенез. Натомість, як зазначає М. Шелер, поділ на статі сам по собі є гальмуванням процесу розмноження, тому що при ньому кількість здатних до розмноження осіб зменшується удвічі.

Адекватно зрозуміти поділ на статі можна лише тоді, коли візьмемо до уваги основну рису людської особи, яка відрізняє її від тваринного світу: нomo sapax amoris – людина здатна любити. Любов, про яку тут ідеться, означає не пошук себе і свого задоволення, а цілковите віддання себе іншій особі, прийняття її та бажання їй добра. Так взаємно любити одне одного, дарувати себе одне одному можуть лише чоловік і жінка.

Дошлюбні статеві зносини мають властивість применшувати особисте щастя і призводять до сексуального знудження. Чоловік і жінка, вдаючись до них щораз частіше, отримують щораз менше задоволення; крім цього – ускладнюються взаємини між ними, що призводить до болісного розриву.

Зазвичай дошлюбні статеві зносини обмежуються лише сексом. Це не дає змоги партнерам пізнати себе і один одного як особистостей, між ними немає правдивої близькості.

Соціологічні дослідження наводять на думку, що дошлюбні статеві зносини розбивають набагато більше пар, ніж зміцнюють.

Дошлюбні зносини утруднюють реалізацію повноти сексуального досвіду, не дають очікуваної повноти статевого єднання, бо обоє могли б зберегти цей особливий дар – цю частину свого буття – для торжества остаточної Присяги. Спершу слід досягнути єдності духу, поглядів, цілей, обіцянки спільного життя і скріпити це чином Вінчання, і лише тоді в особливий спосіб фізичної єдності – статево, чого не було перед Шлюбом.



Рішення щодо статевих зносин не є індивідуальною справою, а завжди має ширші наслідки на соціальному рівні. Жодна пара не може ізолювати себе від родини чи друзів, тому їх рішення матиме наслідки для спільноти, частиною якої вони є, і яка є сутністю нашого існування. Дошлюбний зв’язок стає ізольованим від спільноти, не афішується, що призводить до напруження у взаєминах.

Людина має сексуальні пристрасті і спонуки, але їх задоволення не є необхідним для фізичного чи емоційного здоров’я. Люди продовжують жити і є здоровими, не практикуючи статевих контактів. Тому однією з таємниць позитивного і зрілого життя є особисте усвідомлення того, що людська особа здатна відмовитись від цих стосунків чи відкласти їх. Таємниця щастя у подружжі – жити повноцінним життям, незважаючи на несповнені бажання.



Вступ у дошлюбні статеві зносини є нечесною справою стосовно фізичної близькості взагалі. Дошлюбні зносини часто створюють передумови, які утруднюють подальшу сексуальну активність і заважають у досягненні можливої якнайкращої фізично-статевої гармонії.

Дошлюбні статеві зносини піддають особу Божому осуду. У Біблії немає жодного місця, де б дозволявся позашлюбний зв’язок. Узагальнене розуміння Біблією цього питання - найвищий статус визнається за подружжям, осуджується перелюб, схвалюються статеві зносини лише у подружжі.

Дошлюбні і позашлюбні статеві зносини принижують значення Шлюбу, призводять до занепаду його статусу, пов’язані зі страхом завагітніти, а також загрожують хворобами, що передаються статевим шляхом. Уникнути цієї небезпеки можна лише за умови дошлюбної незайманості та подружньої вірності. "Уникайте розпусти" (І Кор.6, 18-20).


Дата добавления: 2015-01-29; просмотров: 25; Нарушение авторских прав







lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2021 год. (0.008 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты