Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АстрономияБиологияГеографияДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника


Методнка роботи по вихованню навичок багатоголосного співу на уроках музики.




Формування у дітей навичок багатоголосного співу починається з виховання у них уваги до свого виконання і виконання своїми товаришами пісень, з розвитку вміння сприймати на слух якість звуку (чистий, світлий, легкий, крикливий, зажатий тощо). Паралельно розвивається здібність слухання про себе (вн.слухом) окремих елементів простої одноголосної мелодії. Наприклад, учням пропонується заспівати про себе перший звук пісні або впізнати мелодію знайомої дитячої пісні по знакам ладових ступенів. Потім весь клас співає сильну долю про себе, слабку вголос, або навпаки тощо. Наступним кроком треба привчати слухати і чути двоголосні мелодії. Також, паралельно проводиться їх аналіз («Куди іде перший голос, куди другий», «Який голос головний?» тощо). Хорошою підготовкою до двоголосного співу є вивчення одноголосних пісень з супроводом, що не дублює мелодію. Починаючи роботу над двоголосними мелодіями необхідно добиватися того, щоб школярі вчились слухати обидва голоси, виконуючи один з них. Для цього використовується ряд вправ, за якими клас поділяється на 2 групи і кожна за вказівкою по черзі співає свою мелодію. Потім співають разом. Далі слід вивчати двоголосся, де один голос стоїть на місці, а інший рухається. При цьому варто мінятися голосами, щоб учні чули обидва голоси і вміли тримати і мелодію, і довгий звук. Після цього можна вивчати канони. Спочатку краще використовувати ритмічні канони (виконується ритмічний малюнок), а пізніше мелодичні. Робота над каноном теж має декілька етапів. Спочатку діти вивчають мелодію. Потім діляться на групи і співають її по черзі. Наступним етапом є спів з інструментом - 1 -й голос - хор, 2-й - інструмент (або вчитель). І вже на останньому етапі діти співають канон самостійно. Роботу над двоголосною піснею слід починати з аналізу руху і характеру кожного голоса. Починати розучування можна з будь-якого голосу, хоча краще спочатку вивчати все ж мелодію, оскільки так у дітей формується художнє сприйняття твору і він краще засвоюється дітьми. Для розвитку навичок гармонійного слуху можна використовувати і гру на інструментах. Так, той самий хоровий твір можна виконати на різних інструментах, щоб діти чули обидва голоси у своєму виконанні. Широко використовується спів з закритим ротом однієї з партій, що привчає, також, чути іншу. Використовується спів дуетами, групами дітей, спів з різною динамікою, на різні склади і голосні, проспівування окремих фраз внутрішнім слухом. Все це розвиває у дітей почуття ансамблю, привчає слухати звучання свого голосу і координувати його з голосом сусіда

 

17. Сутність термінів „сприймання" та „виконання музики", „музична грамотність"

Р-к сприйняття муз. є одним з найважливіших завдань муз вих школярів і протікає в процесі всіх видів муз д-ті для того, щоб вивчити пісню, її треба спочатку прослухати; виконуючи пісню, важливо вслухатися в чистоту інтонування мелодії, акомпануючи на ритмічних інструментах, рухаючись під музику, необх. слідкувати за И змінами, р-ком і передавати в рухах своє відношення до твору.

В суч. муз. педагогіці сприйняття музики розглядається як основа усіх видів виконавства(рух, спів, гра на муз. інстр., ритм. рухи, тощо), бо вони неможливі без емоційного, свідомого відношення до музики, без її емоційної оцінки.

Вміння сприймати і аналізувати муз. твори є невід'ємною частиною муз к-ри підростаючого покоління.

Муз сприймання - складний процес, в основі якого лежить здатність чути переживати муз зміст як худ.-образне зображення дійсності.

Отож, сприйм муз образів відб. в результаті своєрідної творчої д-ті слухача, бо включає його особистий досвід. Саме тому музикознавці стверджують, що слухати музику так, аби чути її - складна робота серця і розуму і особливий вид творчості.

Теплов писав, що одна зі складних пед. задач - збереження емоційного відношення при все більшому усвідомленні.

Ще над цим працював Яворський, Асафьєв, Тараканов.

Почуття муз. ритму - комплексна здібність, що включає в себе сприйняття, розуміння, виконання, ств. Ритмічної сторони муз. творів. Для його р-ку викорнст. словесні, поетичні вправи).

У 1 класі діти легше сприймають матеріал, якщо у підручнику є цікаві кольорові ілюстрації.

Правильно організоване слухання музики різні прийоми активізації сприйняття (рух, гра на "У3 ІНСТР. вокалізація)

сприяють р-ку інтересів і смаків учнів, формування їх муз потреб.

Виконання музики є наступною сходинкою після сприймання, і ніколи навпаки.

Як тільки учні 1 класу ознайомились з 2-Зступенями ладу, поряд з вільною імпровізацією з'являється можливість короткі імпровізації пов'язати з показом ступенів чи ритму

Муз. грамотність: учням ЗОШ необхідно прищепити навички співу по нотах, орієнтації в нотному тексті. Вся робота по засвоєнню муз грамоти будується в зв'язку зі співом, слуханням музики, виконавстві)» на дит. муз. інстр.,

творчістю, рухами під музику, на основі того, що діти вже чули і осмислили. Засвоєння муз.- грамоти іде від нагромадження муз-слух. уявлень, вражень до їх узагальнення.

Вивченню нотної грамоти передує період нагромадження слухових уявлень, т.зв. „до нотний" період, який охоплює фактично весь 1 клас. В цей час необх збагачувати слуховий досвід дітей, готувати їх "до засвоєння понять, систематизувати вже набуті муз враження. Необх, щоб ще до вивч. нот діти ясно собі уявляли, що існують звуки різної висоти висоти,

розуміли, що таке високі й низькі. Тривалості нот пояснюються лише чверті та восьмі, та де і як вони застосовуються.

У 2 класі діти повинні вміти визначати х-р пісні, яку співають, деякі засоби муз виразності (темп, динаміка). Поч. засвоєння нотної грамоти. Освоїти звукоряд в межах октави, продовж вивч. з-би муз виразності. Вчаться співати з листа. Важл. метою є освоєння поняття лад та його стійкі звуки. Вивчити половинні тривалості, використовуючи нотний запис кожної пісні. Дати поняття розміру у співвідношенні сильних та слабких долей (дир. Жест вверх і вниз).

У 3 класі діти знайомляться з усією с-мою тривалостей (ноти з крапкою, паузи), Розширити поняття розмір, детальніше знайомляться з поняттям „дир. жест". Ознайомлення з тоном, півтоном та знакам" альтерації, це вимагає розвиненого слуху та розуміння музики.

У 4 класі ширше застос спів по нотах, всі інші поняття збагачуються.

 


Поделиться:

Дата добавления: 2015-04-18; просмотров: 389; Мы поможем в написании вашей работы!; Нарушение авторских прав





lektsii.com - Лекции.Ком - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав
Главная страница Случайная страница Контакты